This is an old revision of the document!


FireHouse

Introducere

Proiectul meu reprezinta un sistem de alarma de foc care atentioneaza utilizatorul prezenta unui incendiu in propria casa cu ajutorul detectorului de foc. Atunci cand se dectecteaza prezenta unuia se porneste buzzerul si se deschide usa. Senzorul de umiditatea si senzorul de temperatura sunt folosite pentru a transmite detalii despre parametrii casei utilizatorului pe telefon printr-o pagina web.

Scopul proiectului este realizarea unei alerme de foc, transmiterea informartiei despre prezenta acesteia si vizualizarea datelor despre temperatura si umiditate intr-un mod mai usor.

Ideea de la care am pornit a fost povestea unui prieten care a lasat pe foc uleiul pana a inceput sa ia foc bucataria si nu a observat.Astfel prin prezenta unei alarme de foc putem sa reducem pagube materiale foarte mari sau salvarea unor vieti.

Descriere generală

La prezenta focului, senzorul detecteaza si transmite mai departe prezenta acestuia urmand apoi sa se porneasca servomotorul prin care se deschide usa si buzzerul care e folosit ca alarma. Urmand apoi sa se stransmita pe email prezenta focului.Pe langa acestea utilizatorul poate observa atat de pe telefon datele despre umiditate/temperatura cat si pe un ecran lcd aflat in casa.

Hardware Design

Componente Hardware necesare:

  • Arduino Uno
  • ESP32
  • Senzor de umiditate si temperatura
  • ServoMotor
  • Buzzer Passive
  • LCD cu adaptor I2C
  • Senzor de foc

Casa a fost realizata din lemn:

Am montat componentele Hardware folosind pistol de lipit cu silicon si banda dublu adeziva.

Schema circuitului:

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF

pm/prj2023/gpatru/firehouse.1685363725.txt.gz · Last modified: 2023/05/29 15:35 by eduard.dumistracel
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0