This shows you the differences between two versions of the page.
pm:prj2023:gpatru:cutiedebijuterii [2023/05/29 19:31] oana_cristina.dala |
pm:prj2023:gpatru:cutiedebijuterii [2023/05/29 22:45] (current) oana_cristina.dala |
||
---|---|---|---|
Line 24: | Line 24: | ||
===== Hardware Design ===== | ===== Hardware Design ===== | ||
- | <note tip> | ||
**Lista de piese**: | **Lista de piese**: | ||
* Arduino UNO | * Arduino UNO | ||
Line 31: | Line 30: | ||
* Servomotor | * Servomotor | ||
* Senzor prezenta PIR | * Senzor prezenta PIR | ||
- | * Buzzer activ | + | * Buzzer |
* Breadboard | * Breadboard | ||
- | * Led | ||
- | * Rezistente | ||
* Fire de legatura | * Fire de legatura | ||
- | </note> | ||
**Schema electrica**: | **Schema electrica**: | ||
Line 43: | Line 39: | ||
===== Software Design ===== | ===== Software Design ===== | ||
+ | |||
+ | Pentru realizarea proiectului am folosit mediul de dezvoltare software Arduino IDE. | ||
+ | Pentru simularea proiectului am folosit platforma Tinkercad. | ||
+ | |||
+ | Librării folosite: | ||
+ | |||
+ | -LiquidCrystal_I2C.h – pentru a permite comunicarea între plăcuța Arduino și afișajul LCD | ||
+ | |||
+ | -Keypad.h – pentru a integra o tastatură și pentru a interacționa cu aceasta | ||
+ | |||
+ | În implementarea curentă, verificarea corectitudinii parolei se realizează doar după introducerea caracterului "*". În cazul în care parola este introdusă greșit de trei ori, va fi activată întreruperea TIMER2_COMPA. Astfel, la un interval fixat, se va alterna între două mesaje de eroare. Pentru a dezactiva întreruperea și a reveni la starea inițială, trebuie apăsată tasta "#". Dacă parola introdusă este corectă, se va iniția o acțiune pentru a schimba poziția servomotorului, permițând astfel deschiderea cutiei. Dacă sistemul detectează că nu există mișcare în timp ce cutiuța este încă deschisă, se va efectua o citire a unei valori analogice de la pinul A0 folosind funcția analogRead(). Această valoare citită va fi apoi utilizată pentru a controla nivelul de ieșire al unui buzzer, care va emite un semnal sonor pentru a anunța că utilizatorul a uitat cutia deschisă. | ||
- | <note tip> | ||
- | Descrierea codului aplicaţiei (firmware): | ||
- | * mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR) | ||
- | * librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib) | ||
- | * algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi | ||
- | * (etapa 3) surse şi funcţii implementate | ||
- | </note> | ||
===== Rezultate Obţinute ===== | ===== Rezultate Obţinute ===== | ||
- | <note tip> | + | {{https://imgur.com/YHKmDAH.png?600x400}} |
- | Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru. | + | |
- | </note> | + | {{https://imgur.com/pmAfL1g.png?400x700}} |
===== Concluzii ===== | ===== Concluzii ===== | ||
+ | În concluzie, am reușit să realizez cu succes toate funcționalitățile propuse și am creat o cutie de bijuterii funcțională. Proiectul ales se dovedește a fi util, oferind o soluție practică și sigură pentru a păstra și proteja bijuteriile. | ||
===== Download ===== | ===== Download ===== | ||
- | <note warning> | + | {{:pm:prj2023:gpatru:prezentare_cutie_bijuterii_oanad.rar|Prezentare video cutie de bijuterii}} |
- | O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-). | + | |
- | + | ||
- | Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea **Add Images or other files**. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul **:pm:prj20??:c?** sau **:pm:prj20??:c?:nume_student** (dacă este cazul). **Exemplu:** Dumitru Alin, 331CC -> **:pm:prj2009:cc:dumitru_alin**. | + | |
- | </note> | + | |
+ | {{:pm:prj2023:gpatru:proiect_oanad.rar|Cutie de bijuterii}} | ||
===== Jurnal ===== | ===== Jurnal ===== | ||