Sistemul de alertă pentru distanțe cu ultrasunete utilizează un senzor de distanță ultrasonic pentru a măsura distanța obiectelor din raza sa. Sistemul oferă feedback vizual prin LED-uri roșii, galbene și verzi și feedback auditiv printr-o sonerie piezo. Pe măsură ce distanța până la un obiect se modifică, LED-ul corespunzător se aprinde și un ton de alarmă este produs atunci când obiectul se află într-o anumită distanță.
Arduino Uno joacă rolul de microcontroler, care colectează măsurătorile distanței de la senzorul de distanță ultrasonic. Pe baza distanței măsurate, Arduino controlează LED-urile și buzzer-ul piezo. Când distanța este sub o anumită valoare, LED-ul roșu se aprinde, iar soneria redă un ton de alarmă. Pentru distanțe intre X si Y cm, LED-ul galben se aprinde (X si Y înca nu le-am decis). Când distanța depășește o anumită valoare, LED-ul verde se aprinde, iar soneria este silențioasă. Sistemul măsoară în mod continuu distanța și actualizează LED-ul și soneria în consecință.
Numar Piese | Nume Piesa |
---|---|
1 | Arduino Uno R3 |
1 | Breadboard |
1 | Piezo |
3 | LED |
5 | Rezistor |
1 | Detector de Distanță Ultrasonic |
1 | Pushbutton |
12 | Fire tata-tata |
Sticla este folosită ca obiect de măsurare a distanței - se poate observa schimbarea de la verde la galben și apoi la roșu în funcție de cum se modifică distanța.
Acest proiect a reprezentat o oportunitate extraordinară de a-mi consolida înțelegerea despre interacțiunea dintre partea de hardware și software a unui sistem embedded, în acest caz, un sistem de alarma cu distanță ultrasonică.
Proiectul a funcționat exact cum mi-am propus, reușind să soluționez toate problemele și bug-urile cu care m-am confruntat pe parcurs. A fost necesară o bună înțelegere a logicii programării și a modului în care aceasta interacționează cu diferitele componente hardware, cum ar fi senzorul ultrasonic, LED-urile și buzzerul.
În concluzie, acest proiect a fost extrem de instructiv și m-a ajutat să înțeleg mai bine cum funcționează un sistem embedded. Deși a existat o curbă de învățare abruptă, sentimentul de satisfacție obținut după rezolvarea fiecărei probleme și văzând sistemul funcționând exact așa cum am intenționat a fost neprețuit.