X si O version 2
Introducere
Prezentarea pe scurt a proiectului:
Descriere generală
Implementarea jocului este de tip multiplayer. Odata cu inceperea jocului, porneste un timer cu timpul alocat rundei respective. Cei doi jucatori completeaza alternativ casutele matricei, deplasandu-se pe ecran cu ajutorul a 4 butoane ce reprezinta directia. Odata selectata pozitia, se va apasa tasta X/O. In cazul in care nu exista niciun castigator pana cand timpul expira sau matricea se populeaza complet, avem remiza.
Hardware Design
Listă de piese:
Arduino UNO R3 ATMEGA328P
Display 1.8” SPI TFT 128*160
Breadboard
6 x butoane - 4 x deplasare, 1 x X, 1 x O
Fire
Rezistente
Schema electrica
Software Design
Descrierea codului aplicaţiei (firmware):
Mediu de dezvoltare - Arduino IDE
Librării şi surse 3rd-party - SPI.h, TFT.h
Intreruperi hardware - Se foloseste o intrerupere externa care se activeaza la fiecare apasare de buton X/O verificand daca contorul elementelor din matrice a ajuns la 9. In acest caz, variabila is_full devine true si jocul se reseteaza considerandu-se remiza.
Intrerupere de timer - Se foloseste un timer care retine durata unei partide. Atunci cand ajunge la 45 secunde, jocul se reseteaza considerandu-se remiza.
SPI
Rezultate Obţinute
Concluzii
A fost un proiect interesant in care am implementat pentru prima data atat partea software, cat si hardware. Am invatat sa utilizez functiile specifice bibliotecii TFT, sa asamblez un circuit functional de la zero si sa folosesc notiunile din laboratoare.
Download
Bibliografie/Resurse