This is an old revision of the document!


Tureta de jucarie

Nume : Pruteanu Theodor-Andrei

Grupa : 334CB

Introducere

Proiectul este un prototip pentru o tureta de jucarie. Se poate misca pe 2 axe (sus-jos, stanga-dreapta) pentru a tinti, si poate sa fie actionat sa traga cu proiectile din spuma.

Project Design

Tureta trebuie sa implementeze urmatoarele functionalitati:

  1. sa se miste liber pe 2 axe (sus-jos, stanga-dreapta)
  2. sa pregateasca motoarele de tragere
  3. sa traga
  4. sa primeasca comenzi de la o sursa externa
  5. sa poata fi actionat manual pentru tragere

1. Miscare

Pentru miscarea sus-jos, stanga-dreapta o sa se foloseasca 2 servo-uri (MG996r).

2. Motoare tragere

Motoare pentru tragere o sa fie motoare DC, care vor fi pornite/oprite folosind un MOSFET, conectat la un pin GPIO arduino.

3. Tragere

Actiunea de tragere o sa fie facuta cu un servo (SG90), care o sa impinga (cu ajutorul unui ax metalic) proiectilele in motoarele de tragere care o sa propulseze proiectilul mai departe.

4. Control

Controlarea punctelor 1/2/3 o sa fie facuta prin seriala. O sa se foloseasca un protocol pe 8 biti, unde:

  • 2 biti pentru controlul sus-jos (3 stari, stanga/dreapta/repaus)
  • 2 biti pentru controlul stanga-dreapta (3 stari, stanga/dreapta/repaus)
  • 1 bit pentru controlul motoarelor de tragere
  • 1 bit pentru actiunea de tragere
  • 2 biti rezerva

Folosind un protocol pe seriala, aceasta poate sa fie adaptat usor si pentru Bluetooth (dar am ars modulul last minute :()

5. Actionare manuala

O sa existe si un buton fizic, pentru actiunea de tragere, care o sa se comporte ca si cum am primit comanda prin seriala.

Hardware Design

Design

Lista de piese

  • Arduino
  • MG996r Servo Motors x2
  • SG90 Servo Motor
  • 9V DC Motors
  • Modul coborare tensiune LM2596
  • Buton
  • MOSFET
  • Sursa Alimentare
  • Fire, Rezistente etc.
  • Cadru printat 3D, suruburi, ax metalic

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

În etapele următoare… stay tuned!

Concluzii

În etapele următoare… stay tuned!

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Export to PDF

pm/prj2023/drtranca/turret.1685391565.txt.gz · Last modified: 2023/05/29 23:19 by theodor.pruteanu
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0