This is an old revision of the document!


Sudoku 5x5

Introducere

Prezentarea pe scurt a proiectului:

  • Sudoku 5×5 este un joc de logica avand reguli simple care poate captiva usor atentia jucatorului.
  • Am pornit de la jocul clasic de sudoku 9×9. Varianta 5×5 nu este la fel de bine cunoscuta, aceasta avand poligoane neregulate (chenare de cate 5 elemente).
  • Cred ca este o varianta distractiva a jocului clasic din care pot aprofunda mai multe notiuni de hardware/software specifice disciplinei.

Descriere generală

Jucatorul va putea pune numere de la 1 la 5 in casutele libere si se va putea deplasa printre acestea cu ajutorul anumitor taste (cu 6 si 9 se va deplasa sus/jos, cu 7 si 8 stanga/dreapta. Pe parcursul jocului, jucatorul va avea un timer asociat ce va cronometra timpul efectiv de joc. La final, jucatorul poate apasa pe oricare dintre tastele de pe ultima linie (*, D, #, 0) pentru a anunta ca a terminat jocul (se va activa o intrerupere). Dupa apasarea butonului se va da un verdict: jocul a fost castigat sau nu. Daca jocul a fost castigat in 5 secunde un nou joc va incepe, altfel se va putea opta pentru continuarea jocului curent (tasta A) sau pentru a incepe un nou joc (tasta B).

Schema bloc

Hardware Design

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediul de dezvoltare folosit este Arduino IDE;
  • librării şi surse 3rd-party folosite: SPI.h, TFT.h, Keypad.h;
  • ca notiuni din laboratoare am folosit UART, SPI, intreruperi, timer.

Rezultate Obţinute

Demo

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

  • 05.05: alegere tema proiect
  • 10.05: sosesc piesele, asamblare proiect
  • 12.05: timer + matrice de joc + modificare finala hardware
  • 13.05: implementare logica generala de joc si testarea mai multor scenarii
  • 14.05: implementare meniu + adaugare mai multe jocuri - finalizare proiect

Bibliografie/Resurse

pm/prj2023/drtranca/sudoku_5x5.1684441293.txt.gz · Last modified: 2023/05/18 23:21 by catalin.pasare1606
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0