Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

pm:prj2023:drtranca:snake [2023/05/23 08:47]
robert_mihai.ciurea
pm:prj2023:drtranca:snake [2023/05/31 21:39] (current)
robert_mihai.ciurea [Hardware Design]
Line 10: Line 10:
   * Un jucător va controla șarpele folosind 4 butoane, afișarea jocului propriu-zis se va face pe o matrice de LED-uri roșii 8x8, în momentul în care jucătorul obține un punct, pe un display led de 8 cifre o să se incrementeze un contor ce va reprezenta scorul curent.   * Un jucător va controla șarpele folosind 4 butoane, afișarea jocului propriu-zis se va face pe o matrice de LED-uri roșii 8x8, în momentul în care jucătorul obține un punct, pe un display led de 8 cifre o să se incrementeze un contor ce va reprezenta scorul curent.
   * În momentul în care jucătorul pierde jocul, se va aprinde un LED roșu și se va auzi o sonorizare din buzzer pentru a marca finalul jocului, respectiv va putea vizualiza scorul final pe display led-ul de 8 cifre.   * În momentul în care jucătorul pierde jocul, se va aprinde un LED roșu și se va auzi o sonorizare din buzzer pentru a marca finalul jocului, respectiv va putea vizualiza scorul final pe display led-ul de 8 cifre.
-  * Display LED-ul prezinta 8 butoane ce vor fi utilizate pentru a se putea selecta și gradul de dificultate al jocului, acesta default va avea nivelul de dificultate cel mai mic. Dificultatea va fi marcată de viteza de mișscare a șarpelui+  * Display LED-ul prezinta 8 butoane ce vor fi utilizate pentru a se putea selecta și gradul de dificultate al jocului, acesta default va avea nivelul de dificultate cel mai mic. Dificultatea va fi marcată de viteza de mișcare a șarpelui
 </​note>​ </​note>​
  
Line 25: Line 25:
   * Matrice de LED-uri Bicoloră Roșie și Verde 8x8 3.75 mm   * Matrice de LED-uri Bicoloră Roșie și Verde 8x8 3.75 mm
   * fire tată - tată   * fire tată - tată
 +  * fire mama - mama
 </​note>​ </​note>​
  
 +Structura TinkerCad pentru planificarea modului de utilizare al buzzerului ce anunta terminarea jocului. Aici iau in calcul si un buton intrucat am ales sa fac testarea simultana a celor doua componente pentru procesul de invatare si asigurare a functionalitatii componentelor.
 +{{:​pm:​prj2023:​drtranca:​buzzer_button.png}}
 +
 +Buzzer-ul are drept scop marcarea finalizarii joculiu. Am ales sa utilizez un buzzer activ astfel incat sa nu fiu nevoit sa adaug o sura externa de curent, tinand cont ca buzzerul pasiv functioneaza prin aparitia unor variatii de tensiune ce duc la generarea sunetului. In cadrul modului de test configurat, buzzer-ul este activat in momentul in care se apasa butonul de pe breadboard.
 +{{:​pm:​prj2023:​drtranca:​button_buzzer_live.png}}
 +
 +Diagrama de circuit pentru configurarea conectarii matricii de LED-uri la arduino uno
 +{{:​pm:​prj2023:​drtranca:​diagrama_circuit_led_matrix.png}}
 +
 +Scopul matricii de led-uri il constituie afisarea jocului propriu-zis de snake, jucatorul putand vizualiza sarpele, impreuna cu obiectul ce trebuie sa fie consumat de sarpe pentru a obtine puncte, jocul se opreste in momentul in care sarpele se atinge pe el insusi in orice punct al acestuia.
 +{{:​pm:​prj2023:​drtranca:​montaj_led_matrix.png}}
 +
 +Am utilizat un TM1638 LED and Key Display intrucat pe langa functionalitatea basic de a arata pe un ecran LED mai multe informatii in functie de necesitati, acesta vine incorporat si cu o serie de 8 butoane si 8 led-uri in functie de ceea ce se apasa.
 +{{:​pm:​prj2023:​drtranca:​score_manager2.png}}
 +
 +Scopul aecstui device il constituie contabilizarea numarului de puncte acumulate in timpul unui joc impreuna cu stabilirea nivelului de dificultate al jocului. Nivelul de dificultate insemnand viteza de miscare a sarpelui.
 +{{:​pm:​prj2023:​drtranca:​score_manager_setup.png}}
 ===== Software Design ===== ===== Software Design =====
  
pm/prj2023/drtranca/snake.1684820837.txt.gz · Last modified: 2023/05/23 08:47 by robert_mihai.ciurea
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0