Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

pm:prj2023:dene:stefaniapirvu.basketballgame [2023/05/25 17:08]
stefania.pirvu
pm:prj2023:dene:stefaniapirvu.basketballgame [2023/05/29 23:28] (current)
stefania.pirvu
Line 50: Line 50:
 ===== Software Design ===== ===== Software Design =====
  
-**Mediul de dezvoltare**+== Mediul de dezvoltare ​==
   *Arduino IDE   *Arduino IDE
  
-**Biblioteci folosite**+== Biblioteci folosite ​==
   *Arduino.h   *Arduino.h
   *TM1637Display.h -> pentru modulul de afisare pe 7 segmente   *TM1637Display.h -> pentru modulul de afisare pe 7 segmente
Line 60: Line 60:
   *LiquidCrystal_I2C.h -> pentru display   *LiquidCrystal_I2C.h -> pentru display
  
-**Implementare Software** +== Implementare Software ​== 
-    ​SetUp +**SetUp** 
-  Am initializat LCD-ul, banda led, pinii de input pentru senzor si cele 4 butoane si pinul de output pentru buzzer.+ 
 +Am initializat LCD-ul, banda led, pinii de input pentru senzor si cele 4 butoane si pinul de output pentru buzzer.
   ​   ​
-    ​Loop +**Loop** 
-  Daca jocul inca nu a inceput (start == 0) citestc inputurile date de butoane. Daca este apasat butonul 4, timpul creste cu 20 de secunde. Daca este detectat input de la butonul 3, jocul incepe, (start = 1). + 
-  Daca jocul a inceput, dar nu s-a ales modul de joc (game_mode == 0), se asteapta input de la butoanele 1 sau 2 pentru a seta modul de joc. Daca modul de joc este 1, se va apela functia multiplayer_game_mode , altfel se va apela functia singleplayer_game_mode. +Daca jocul inca nu a inceput (start == 0) citestc inputurile date de butoane. Daca este apasat butonul 4, timpul creste cu 20 de secunde. Daca este detectat input de la butonul 3, jocul incepe, (start = 1). 
-  +Daca jocul a inceput, dar nu s-a ales modul de joc (game_mode == 0), se asteapta input de la butoanele 1 sau 2 pentru a seta modul de joc. Daca modul de joc este 1, se va apela functia multiplayer_game_mode , altfel se va apela functia singleplayer_game_mode.
-    Multiplayer_game_mode +
-  Daca este primit un input de la unul dintre cele 2 butaone, se schimba jucatorul care este la rand. Daca este activat senzorul, atunci scorul jucatoruluicurent se modifica +
-  Se apeleaza functiile SetupGreenPalette() si SetupBluePalette() pentru a seta culaorea ledurilor in functie de jucatorul care este la rand. +
-  Se afiseaza timpul curent pe modulul 7 segmente si se apeleaza functia stepUp() pentru a creste timpul  ​+
   ​   ​
-    Singleplayer_game_mode ​ +**Multiplayer_game_mode** 
-  Pe acelasi principiu ca si la multiplayerdaca senzorul ​este activat se modifica ​scorul Se afiseaza timpul curent pe modulul 7 segmente si se apeleaza functia ​stepDown() pentru a arata timpul ​ramas+ 
 +Daca este primit un input de la unul dintre cele 2 butaonese schimba jucatorul care este la rand. Daca este activat ​senzorul, atunci scorul jucatoruluicurent ​se modifica 
 +Se apeleaza functiile SetupGreenPalette() si SetupBluePalette() pentru a seta culaorea ledurilor in functie de jucatorul care este la rand. 
 +Se afiseaza timpul curent pe modulul 7 segmente si se apeleaza functia ​stepUp() pentru a creste ​timpul
   ​   ​
-    StepUp / StepDown +**Singleplayer_game_mode** ​ 
-  Sunt doua functii foarte asemanatoare care modifica timpul. In cazul stepUp, daca timpul a atins numarul de minute ​si secunde setate ​la inceputjocul s-a terminat, (game_over = 1) . In cazul stepDown, timpul scade, iar daca a ajuns la 0 jocul se termina. + 
-  In ambele cazuri ​pe modulul 7 segmente ​va fi afisa mesajul Game Over si buzzer-ul va fi activat+Pe acelasi principiu ca si la multiplayer, daca senzorul este activat ​se modifica scorul.  ​Se afiseaza timpul curent ​pe modulul 7 segmente si se apeleaza functia stepDown() pentru a arata timpul ramas
   ​   ​
-     Functii pentru culoare led +**StepUp / StepDown** 
-  Functiile SetupGreenPalette(),​SetupPurpleAndGreenPalette(), ​ SetupBluePalette() seteaza paleta de culori pentru inelul de leduri, iar functia FillLEDsFromPaletteColors itereaza prin index-urile ledurilor pentru a oferi senzatia de miscare a culorilor+ 
 +Sunt doua functii foarte asemanatoare care modifica timpul. In cazul stepUp, daca timpul a atins numarul de minute si secunde setate la inceput, jocul s-a terminat, (game_over = 1) . In cazul stepDown, timpul scade, iar daca a ajuns la 0 jocul se termina. 
 +In ambele cazuri pe modulul 7 segmente va fi afisa mesajul Game Over si buzzer-ul va fi activat 
 +   
 +**Functii pentru culoare led** 
 + 
 +Functiile SetupGreenPalette(),​SetupPurpleAndGreenPalette(), ​ SetupBluePalette() seteaza paleta de culori pentru inelul de leduri, iar functia FillLEDsFromPaletteColors itereaza prin index-urile ledurilor pentru a oferi senzatia de miscare a culorilor
  
  
 ===== Rezultate Obţinute ===== ===== Rezultate Obţinute =====
 +
 +{{:​pm:​prj2023:​dene:​pirvu_stefania_1.jpeg?​500|}}
 +{{:​pm:​prj2023:​dene:​pirvu_stefania_2.jpeg?​500|}}
 +{{:​pm:​prj2023:​dene:​pirvu_stefania_3.jpeg?​500|}}
 +{{:​pm:​prj2023:​dene:​pirvu_stefania_4.jpeg?​500|}}
  
 ===== Concluzii ===== ===== Concluzii =====
 +A fost printre putinele proiecte la care am lucrat cu placere si fara stres. Am reusit sa realizez ce mi-am propus. Pe masura ce implementam am adaugat mai multe functionalitati fata de ce mi-am propus initial.
  
 ===== Download ===== ===== Download =====
 +<​note>​
 +{{:​pm:​prj2023:​dene:​pirvu_stefania_proiect_pm.txt|}}
  
- +Zip:​{{:​pm:​prj2023:​dene:​pirvu_stefania_cod_pm.zip|}} 
 +</​note>​
 ===== Jurnal ===== ===== Jurnal =====
   * 27.05 -Alegere tema proiect   * 27.05 -Alegere tema proiect
Line 106: Line 120:
   * https://​www.circuitbasics.com/​how-to-use-active-and-passive-buzzers-on-the-arduino/​   * https://​www.circuitbasics.com/​how-to-use-active-and-passive-buzzers-on-the-arduino/​
   * https://​www.youtube.com/​watch?​v=DKmNSCMPDjE&​t=379s   * https://​www.youtube.com/​watch?​v=DKmNSCMPDjE&​t=379s
 +  * https://​how2electronics.com/​neopixel-led-strip-ws2812b-with-arduino/​
 +  * https://​docs.arduino.cc/​resources/​datasheets/​A000066-datasheet.pdf
 +  * https://​docs.arduino.cc/​tutorials/​
 </​note>​ </​note>​
  
 <​html><​a class="​media mediafile mf_pdf"​ href="?​do=export_pdf">​Export to PDF</​a></​html>​ <​html><​a class="​media mediafile mf_pdf"​ href="?​do=export_pdf">​Export to PDF</​a></​html>​
  
pm/prj2023/dene/stefaniapirvu.basketballgame.1685023692.txt.gz · Last modified: 2023/05/25 17:08 by stefania.pirvu
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0