This shows you the differences between two versions of the page.
pm:prj2023:dene:jucariebebelusi [2023/05/29 23:07] ana_maria.nastase [Software Design] |
pm:prj2023:dene:jucariebebelusi [2023/05/30 13:04] (current) ana_maria.nastase [Concluzii] |
||
---|---|---|---|
Line 16: | Line 16: | ||
{{ :pm:prj2023:dene:schema.png?700 }} | {{ :pm:prj2023:dene:schema.png?700 }} | ||
- | Arduino va primi de la senzorul de sunet semnalul analogic, pe care il va converti in digital cu ajutorul ADC-ului inclus. Pentru a determina daca bebelusul plange, se va verifica daca numarul citirilor senzorului mai mari decat o anumita valoare, pe o durata de 5 secunde, depaseste un numar minim. Daca da, atunci microcontroller-ul va face cercul de LED-uri sa lumineze si va incepe sa redea melodii de pe un card SD, cu ajutorul modulului Micro SD (comunicand prin protocolul SPI) si al difuzorului. De asemenea, va trimite o alerta catre un telefon conectat prin bluetooth (folosind un modul cu interfata UART), pentru a semnala plansul copilului. Dispozitivul poate fi oprit cu ajutorul unui buton, iar, daca se doreste ca acesta sa intre din nou in stare de functionare, de asteptare a plansului, trebuie apasat acelasi buton. | + | Arduino va primi de la senzorul de sunet semnalul analogic, pe care il va converti in digital cu ajutorul ADC-ului inclus. Pentru a determina daca bebelusul plange, se va verifica daca numarul citirilor senzorului mai mari decat o anumita valoare, pe o durata de 5 secunde, depaseste un numar minim. Daca da, atunci microcontroller-ul va face cercul de LED-uri sa lumineze si va incepe sa redea melodii de pe un card SD, cu ajutorul modulului Micro SD (comunicand prin protocolul SPI) si al difuzorului. De asemenea, va trimite o alerta catre un telefon conectat prin Bluetooth (folosind un modul cu interfata UART), pentru a semnala plansul copilului. Dispozitivul poate fi oprit cu ajutorul unui buton, iar, daca se doreste ca acesta sa intre din nou in stare de functionare, de asteptare a plansului, trebuie apasat acelasi buton. |
===== Hardware Design ===== | ===== Hardware Design ===== | ||
Line 30: | Line 30: | ||
</note> | </note> | ||
{{ :pm:prj2023:dene:whatsapp_image_2023-05-21_at_22.43.50.jpg?700 }} | {{ :pm:prj2023:dene:whatsapp_image_2023-05-21_at_22.43.50.jpg?700 }} | ||
- | {{ :pm:prj2023:dene:whatsapp_image_2023-05-21_at_21.11.11.jpg?700 }} | ||
===== Software Design ===== | ===== Software Design ===== | ||
Line 40: | Line 39: | ||
* TMRpcm.h - biblioteca necesara redarii de muzica de pe un card SD | * TMRpcm.h - biblioteca necesara redarii de muzica de pe un card SD | ||
* SoftwareSerial.h - pentru comunicarea cu modulul Bluetooth | * SoftwareSerial.h - pentru comunicarea cu modulul Bluetooth | ||
+ | |||
+ | Pentru a primi pe telefon un mesaj de avertizare atunci cand jucaria porneste, am instalat pe telefon o aplicatie numita "Arduino Bluetooth Controller", prin care pot fi vizualizate mesajele trimise prin interfata seriala. | ||
Codul sursa: | Codul sursa: | ||
- | <hidden> | + | <file c baby_toy.ino> |
- | <file> | + | |
#include <Adafruit_NeoPixel.h> | #include <Adafruit_NeoPixel.h> | ||
#include <SPI.h> | #include <SPI.h> | ||
Line 195: | Line 195: | ||
</file> | </file> | ||
- | </hidden> | ||
===== Rezultate Obţinute ===== | ===== Rezultate Obţinute ===== | ||
- | <note tip> | + | {{ :pm:prj2023:dene:baby_toy.jpg?700 }} |
- | Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru. | + | |
- | </note> | + | |
===== Concluzii ===== | ===== Concluzii ===== | ||
- | ===== Download ===== | + | Dispozitivul functioneaza conform descrierii, desi cu siguranta nu este cu adevarat o jucarie ce ar putea fi folosita intr-o situatie reala, atat prin prisma aspectului, cat si din cauza volumului redus al sunetului redat (problema ce ar fi putut fi corectata utilizand un amplificator sau un difuzor mai performant). In ciuda acestor aspecte, un astfel de dispozitiv este fezabil si util, iar pentru mine realizarea proiectului a reprezentat o experienta foarte buna de proiectare cu Arduino si de familiarizare cu ceea ce presupune lucrul cu senzori, diferite module specializate, intreruperi hardware, protocoale de comunicatie specifice si cateva biblioteci. |
- | + | ||
- | <note warning> | + | |
- | O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-). | + | |
- | + | ||
- | Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea **Add Images or other files**. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul **:pm:prj20??:c?** sau **:pm:prj20??:c?:nume_student** (dacă este cazul). **Exemplu:** Dumitru Alin, 331CC -> **:pm:prj2009:cc:dumitru_alin**. | + | |
- | </note> | + | |
- | + | ||
- | ===== Jurnal ===== | + | |
- | + | ||
- | <note tip> | + | |
- | Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului. | + | |
- | </note> | + | |
===== Bibliografie/Resurse ===== | ===== Bibliografie/Resurse ===== |