This is an old revision of the document!


Joc pentru invatarea codului Morse

  • Autor: Neculai Ștefan-Cătălin
  • Grupa: 331CC

Introducere

Acest proiect își propune să fie folosit la învățarea codului Morse, o formă de comunicare folosită în prezent în diverse domenii, cum ar fi comunicațiile radio. Învățarea codului Morse poate fi o activitate distractivă și interesantă pentru oricine dorește să-și testeze abilitățile de comunicare și să-și îmbunătățească memoria. Prin acest proiect, vei avea oportunitatea de a învăța codul Morse printr-o metoda de învățare interactivă și eficientă.

Proiectul constă într-un joc de învățare a codului Morse. Jocul principal este un quiz cu 5-10 întrebări și sunt 2 moduri:

  • Decodificare - jucătorul trebuie să decodifice semnalul transmis printr-un led/difuzor în șirul de caractere corespunzător
  • Codificare - jucătorul trebuie să codifice un șir de caractere în codul morse prin intermediul unui buton

De asemenea, există și un mod “playground”, în care utilizatorul poate să codifice și decodifice, rezultatul fiind afișat pe ecranul LCD.

Descriere generală

Schemă electrică

Hardware Design

Lista pieselor:

  • Arduino Uno
  • Ecran LCD
  • Difuzor
  • Led Verde
  • Butoane
  • Joystick
  • Rezistente
  • Fire
  • Breadboard

Software Design

Fluxul Jocului

Jucătorul este prezentat cu mai multe opțiuni pe care le poate selecta cu joystick-ul:

  • decodificare
  • codificare
  • playground

Decodificare

Se transmite un semnal morse fie prin difuzor fie prin led, iar jucatorul pote să raspunda prin intermediul unui joystick și un buton. Pe ecranul LCD este afișat tot alfabetul și un cursor reprezentat printr-o linie orizontală: “|”. Utilizatorul poate muta cursorul mișcand joystickul in stânga sau în dreapta și poate selecta caracterul apăsând un buton. Caracterele introduse de jucator apar pe ecranul LCD și pot fi șterse în acelasi fel folosind cursorul. Jucătorul are un minut la dispoziție pentru a răspunde. Când utilizatorul termină de scris răspunsul acesta poate apăsa alt buton pentru a-și trimite răspunsul. La final jucătorul va afla scorul, acesta fiind afișat pe ecranul LCD.

Codificare

Funcționează în mare parte la fel ca decodificarea. Pe ecranul LCD apare un mesaj scurt iar jucătorul trebuie să-l codifice folosind un buton. Short press pentru . și long press pentru _ . La fel ca mai sus utilizatorul poate să șteargă un caracter cu joystick-ul în cazul unei greșeli.

Playground

Acest mod le îmbină pe cele două de mai sus. Practic, este un loc de joacă în care utilizatorul are libertatea de a codifica/decodifica ce simboluri îsi dorește fără restricția unui quiz. Jucătorul poate schimba între modul de codificare si decodificare prin apăsarea unui buton.

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

  • 28.04 - Alegere tema proiect
  • 03.05 - Am comandat piesele
  • 04.05 - Au ajuns piesele
  • 07.05 - Am scris documentatia

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF

pm/prj2023/dene/jocmorse.1684690608.txt.gz · Last modified: 2023/05/21 20:36 by stefan.neculai0312
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0