This is an old revision of the document!


Puzzle Box

Introducere

Puzzle Box se adresează pasionaților de puzzle-uri logice care vor să își testeze capacitățile și să găsească soluții inedite.

Proiectul poate fi folosit atât pentru a te distra cu prietenii, cât și în cadrul activităților de tip escape room. Fiind inspirat de jocuri video de tip puzzle (The Witness, Portal, Keep Talking and Nobody Explodes), proiectul va fi o sursă de divertisment alternativă sau chiar complementară.

Funcționalitățile incluse sunt diverse probe (quest-uri) ce trebuie rezolvate până la scurgerea timpului și explozia comorii, iar odată rezolvate, vor debloca cufărul cu o recompensă secretă. Probele se folosesc de elemente inedite ca sunet, lumini și altele ce așteaptă să fie descoperite.

Descriere generală

Utilizatorul interacționează cu senzorii și butoanele pentru a rezolva quest-urile în timpul limită. Acesta primește feedback vizual (prin display) și auditiv (prin buzzer), iar dacă rezolvă ghicitorile, cufărul se va deschide.

Hardware Design

Tip componentă Număr piese
Arduino 1
Piezo Buzzer 1
LCD I2C 1
Buton 3
LED 3
Micro Servo Motor 1

Software Design

Programul va genera un cod random pe care il va sugera prin aprinderea beculețelor.

User-ul va trebui să deslușească codul din indicii, apoi dacă va apăsa secvența corectă cu ajutorul butoanelor va rezolva una dintre provocări.

Timer-ul va fi arătat pe LCD cu I2C, iar dacă acesta se va termina, jocul va fi pierdut, iar comoara blocată.

Dacă provocările sunt terminate înainte de scurgerea timpului, motorașul se va roti pentru a deschide cufărul folosind PWM.

Rezultate Obţinute

Concluzii

Proiectul mi-a trezit o curiozitate sporită acum ca se vede ca posibilitățile sunt infinite. Au fost unele idei care nu au putut fi implementate de data aceasta, însă rezultatul este satisficător și l-aș putea vedea folosit în Escape Rooms de specialitate sau în evenimente de tip Treasure Hunt.

Am fost concentrat mai mult pe integrarea câtor mai multe medii diferite de provocări, acest fapt fiind ideal pentru activitățile engaging de tip puzzle, și, din păcate, nu a fost timp pentru un afișaz mai prietenos, dar am idei despre încapsularea proiectului în cutiuțe pe diferite module și integrarea unui cufăr care să reprezinte recompensa finală.

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Bibliografie/Resurse

pm/prj2023/avaduva/vlad_petrovici.1685436650.txt.gz · Last modified: 2023/05/30 11:50 by vlad.petrovici1602
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0