SLAM ROBOT FOR INDOOR MAPPING
Introducere
Prezentarea pe scurt a proiectului vostru:
A SLAM(simultaneous localization and mapping) machine as it was stated in itself, maps an enclosed area. My project aims to achieve the aim of building a SLAM robot using several components and Arduino Uno.
SLAM machines can be used to map indoor spaces. Today, SLAM technologies are used widely in the field of IOT. Via this project, I am expecting to see the implementation of a SLAM machine and have hands-on experience on the field.
More detailed description of the project given below in the following sections.
GENERAL DESCRIPTION
In this project there will be three entities communicating; the SLAM robot, router and a computer. The slam robot will use an IR sensor to scan the surrounding area and send the data to the computer through WiFi. The computer software I have developed will generate the map of the field correspondingly.
The visualisation of the communication lines given below in the “FIgure 1: Visual representation of communication lines”.
Hardware Design
Aici puneţi tot ce ţine de hardware design:
listă de piese
-
diagrame de semnal
rezultatele simulării
List of pieces:
Arduino Uno
ESP 01
Servo motor
2 DC motor
IR sensor
Cables
Voltage Regulator
Breadboard
Base of the car
Wheels
Electronic Schema
Software Design
Descrierea codului aplicaţiei (firmware):
mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
(etapa 3) surse şi funcţii implementate
The software IDE used for hardware programming is “Arduino IDE”. Apart from vanilla Arduino libraries, following libraries was used:
Wifi module
Apart from the embedded programming a variety of software developed to process data and communicate with the SLAM robot. The IDE used for programming is “Visual Studio Code” and the programming language is “Python”.
Link of the software given below:
Rezultate Obţinute
Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.
Concluzii
Download
O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună
.
Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.
Jurnal
Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.
Bibliografie/Resurse
Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.
Export to PDF