This is an old revision of the document!


Arduino iPod

Introducere

Ce este Arduino iPod?

Arduino iPod este un dispozitiv care reda fisiere audio in format wavelength. Fisierele audio sunt stocate pe un card SD, iar dispozitivul ofera functionalitati de playback similare cu acelea ale unui Music Player obisnuit:

  • Display LCD pentru a oferi detalii despre melodia curenta
  • Butoane pentru a trece la fisierul urmator/precedent si pentru a porni/opri playback-ul
  • Butoane pentru a schimba modul de playback (repeat, shuffle)

Use Case

Dispozitivul ofera posibilitatea de a asculta muzica, podcast-uri si orice alt continut audio, oferind o experienta vintage (in opozitie cu playback de pe telefon/PC) fara sacrificiile aduse de dispozitive de playback mai clasice, cum ar fi spatiu mic de stocare pentru melodii.

Descriere generală

Schema Bloc

Descriere Module

  • Dispozitivul este implementat pe un Arduino UNO
  • Fisierele audio se citesc folosing un modul de citit card-uri SD
  • In absenta cardului SD se va afisa o eroare corespunzatoare
  • Un ecran LCD I2C afiseaza informatii despre melodia curenta
  • Redarea audio se face printr-un speaker
  • Sistemul de playback poate fi controlat folosing 5 butoane (Prev, Next, Start/Stop, Repeat, Shuffle)
  • Starea initiala a dispozitivului este Paused, asteptand apasarea butonului de Start inainte de redare

Hardware Design

Lista Piese

  • Arduino
  • LCD I2C
  • Card SD
  • Cititor Card SD
  • Difuzor
  • Butoane
  • Breadboard
  • Fire

Schema Hardware

Software Design

Componente de Interacțiune cu Sistemul

Funcționalitate Buton Play/Pause

Acest buton pornește/oprește playback-ul melodiei curente. De asemenea, el trebuie apăsat prima oară când pornește dispozitivul pentru a începe redarea primei melodii.

Funcționalitate Buton Next

Acest buton trece la următoarea melodie (determinată în funcție de modurile de Repeat și Shuffle) și pornește sau oprește redarea acesteia (în funcție de modul de Repeat).

Funcționalitate Buton Prev

Acest buton trece la melodia precedentă (determinată în funcție de modurile de Repeat și Shuffle) și pornește sau oprește redarea acesteia (în funcție de modul de Repeat).

Funcționalitate Buton Repeat

Apăsarea acestui buton duce la ciclarea circulară între 3 moduri posibile de Repeat, în ordinea următoare (și revenind la prima când se ajunge la ultima):

  1. No Repeat (default) - În toate cazurile, trecerea la o alta melodie va avea loc, ducând insă la pauzarea playback-ului dacă:
    • Se apasă Prev, iar melodia curentă este prima melodie
    • Se apasă Next, iar melodia curentă este ultima melodie
    • Se termină ultima melodie
  2. Repeat Playlist - În toate cazurile (Prev, Next, se termină melodia curentă) se va trece la o altă melodie, al cărei playback va incepe imediat.
  3. Repeat Song - În toate cazurile (Prev, Next, se termină melodia curentă) va reîncepe melodia curentă.

Funcționalitate Buton Shuffle

Apăsarea acestui buton duce la ciclarea circulară între 2 moduri posibile de Shuffle, în ordinea următoare (și revenind la prima când se ajunge la ultima):

  1. Serial (default) - Melodiile sunt redate în ordinea lexicografică.
  2. Shuffle - Melodiile sunt redate într-o ordine aleatorie, fiecare fiind urmată de una aleasă aleator din lista disponibilă. Apăsarea butoanelor Prev și Next duc la același rezultat, la fel ca terminarea melodiei curente. Funcționalitatea acestui mod nu este afectata de modul de Repeat.

Algoritmul Next Song

// Computes the next song index, depending on Prev/Next, Repeat and Shuffle
// Returns whether or not the end has been reached (playback should stop if the
// Repeat Mode is NO_REPEAT).
bool get_next_song_index(int &song_idx, bool increment = true) {
    bool end_reached = false;
    if (repeat_mode != REPEAT_SONG) {
        if (shuffle_mode == SERIAL_PLAYBACK) {
            if (increment) {
                if(song_idx < song_max_number) {
                    song_idx = song_idx + 1;
                } else {
                    song_idx = 1;
                    end_reached = true;
                }
            } else {
                if(song_idx > 1) {
                    song_idx = song_idx - 1;
                } else {
                    song_idx = song_max_number;
                    end_reached = true;
                }
            }
        } else {
            song_idx = random(1, song_max_number + 1);
        }
    }
 
    return end_reached;
}

Flow de Funcționare

Rezultate Obţinute

Concluzii

Download

Jurnal

Bibliografie/Resurse

pm/prj2023/avaduva/arduino-ipod.1685114934.txt.gz · Last modified: 2023/05/26 18:28 by cosmin.petolea
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0