Arduino iPod este un dispozitiv care reda fisiere audio in format wavelength. Fisierele audio sunt stocate pe un card SD, iar dispozitivul ofera functionalitati de playback similare cu acelea ale unui Music Player obisnuit:
Dispozitivul ofera posibilitatea de a asculta muzica, podcast-uri si orice alt continut audio, oferind o experienta vintage (in opozitie cu playback de pe telefon/PC) fara sacrificiile aduse de dispozitive de playback mai clasice, cum ar fi spatiu mic de stocare pentru melodii.
Acest buton pornește/oprește playback-ul melodiei curente. De asemenea, el trebuie apăsat prima oară când pornește dispozitivul pentru a începe redarea primei melodii.
Acest buton trece la următoarea melodie (determinată în funcție de modurile de Repeat și Shuffle) și pornește sau oprește redarea acesteia (în funcție de modul de Repeat).
Acest buton trece la melodia precedentă (determinată în funcție de modurile de Repeat și Shuffle) și pornește sau oprește redarea acesteia (în funcție de modul de Repeat).
Apăsarea acestui buton duce la ciclarea circulară între 3 moduri posibile de Repeat, în ordinea următoare (și revenind la prima când se ajunge la ultima):
Apăsarea acestui buton duce la ciclarea circulară între 2 moduri posibile de Shuffle, în ordinea următoare (și revenind la prima când se ajunge la ultima):
// Computes the next song index, depending on Prev/Next, Repeat and Shuffle // Returns whether or not the end has been reached (playback should stop if the // Repeat Mode is NO_REPEAT). bool get_next_song_index(int &song_idx, bool increment = true) { bool end_reached = false; if (repeat_mode != REPEAT_SONG) { if (shuffle_mode == SERIAL_PLAYBACK) { if (increment) { if(song_idx < song_max_number) { song_idx = song_idx + 1; } else { song_idx = 1; end_reached = true; } } else { if(song_idx > 1) { song_idx = song_idx - 1; } else { song_idx = song_max_number; end_reached = true; } } } else { song_idx = random(1, song_max_number + 1); } } return end_reached; }
Arduino iPod acceptă fișiere care au:
Pentru a seta acest format audio în mod automat melodiilor, am creat un script de Python care primește folder-ul de melodii în orice format (mp3, flac etc.) și le setează ca mai sus.
from pydub import AudioSegment import os path = input("Path: ") if not os.path.exists("wav_out"): os.mkdir("wav_out") def convert_audio(file): audio = AudioSegment.from_file(os.path.join(path, file)) # Set channels to mono audio = audio.set_channels(1) # Set frame_rate (frequency) to 16000 audio = audio.set_frame_rate(16000) # Set sample_width (bit resolution) to 8 audio = audio.set_sample_width(1) # 1 byte = 8 bit # Save the result audio.export(os.path.join("wav_out", os.path.splitext(file)[0] + ".wav"), format="wav") if __name__ == '__main__': files = [filename for filename in os.listdir(path) if os.path.isfile(os.path.join(path, filename))] for file in files: convert_audio(file)
Pentru a pune fișierele pe SD, ele trebuiesc formatate astfel încât să poată fi interpretate de codul arduino. Pentru a facilita acest lucru, am creat un script de Python care primește path-ul către un director, extrage toate fișierele WAV și creează un nou folder în acel director care conține versiunea formatată a fișierelor, pregătită pentru copiere pe SD.
import re import os import shutil if __name__ == '__main__': path = input("Song Dir Path: ") os.chdir(path) files = [filename for filename in os.listdir() if os.path.isfile(os.path.join(path, filename)) and filename[-4:] == ".wav"] files_copy = files.copy() for i in range(len(files)): while not re.match(".* - .*", files[i]): print(f"The file \"{files[i]}\" does not respect the format expected.") print("Please manually enter the song's details in the following format:") print("artist_name - song_name") files[i] = input("Enter Here: ") + ".wav" files = [filename[:-4] for filename in files] files = [filename.split(" - ") for filename in files] files = [(file[0], file[1]) for file in files] files = [(artist[:16], song[:16]) for (artist, song) in files] files = [(artist + (16 - len(artist)) * " ", song + (16 - len(song)) * " ") for (artist, song) in files] if not os.path.exists('formatted'): os.mkdir("formatted") for i in range(len(files)): shutil.copyfile(files_copy[i], "formatted/song" + str(i + 1) + ".wav") file = open("formatted/song_info" + str(i + 1) + ".txt", "w") file.write(files[i][0] + "\n") file.write(files[i][1] + "\n") file.close()
Arduino iPod a fost un proiect foarte plăcut de implementat, oferind atât experiența relaxantă de a scrie cod voluminos și simplu, cât și cea engaging de a purta o luptă îndelungată pentru o funcție de câteva linii de care depinde tot restul programului. Partea de design a fost diferită de ce am lucrat până acum și, mai mult ca orice, resursele pe care le aveam puneau challenge-uri cu totul noi pe care niciodată nu le-am avut.
Dificultăți întâlnite:
Experiențele preferate:
07.05.2023 - Adăugare documentație
19.05.2023 - Completat hardware
25.05.2023 - Completat Software
27.05.2023 - Finalizat Documentație