This shows you the differences between two versions of the page.
|
pm:prj2023:apredescu:theremin [2023/05/07 14:58] ioan_daniel.arghira [Introducere] |
pm:prj2023:apredescu:theremin [2023/05/25 18:53] (current) ioan_daniel.arghira [Software Design] |
||
|---|---|---|---|
| Line 15: | Line 15: | ||
| <note tip> | <note tip> | ||
| - | O schemă bloc cu toate modulele proiectului vostru, atât software cât şi hardware însoţită de o descriere a acestora precum şi a modului în care interacţionează. | ||
| - | Exemplu de schemă bloc: http://www.robs-projects.com/mp3proj/newplayer.html | + | * Arduino Uno - placa de dezvoltare Arduino care va controla semnalul emis de senzorul de distanță |
| + | |||
| + | * Senzor de distanță - acesta va detecta poziția mâinii utilizatorului și va genera semnale de ieșire corespunzătoare | ||
| + | |||
| + | * Buzzer - va emite sunetul generat de semnalul Arduino | ||
| + | |||
| + | * Rezistențe - vor fi necesare pentru a limita curentul care trece prin buzzer și LED-uri | ||
| + | |||
| + | * Breadboard - va fi necesară pentru a conecta componentele între ele | ||
| + | |||
| + | * Jumper Wires - vor fi necesare pentru a conecta componentele la breadboard și Arduino | ||
| + | |||
| + | {{:pm:prj2023:apredescu:schema_bloc_theremin.png?500|}} | ||
| </note> | </note> | ||
| Line 23: | Line 34: | ||
| <note tip> | <note tip> | ||
| - | Aici puneţi tot ce ţine de hardware design: | + | Listă inițială de piese: |
| - | * listă de piese | + | |
| - | * scheme electrice (se pot lua şi de pe Internet şi din datasheet-uri, e.g. http://www.captain.at/electronic-atmega16-mmc-schematic.png) | + | -Microcontroller Arduino Uno R3 |
| - | * diagrame de semnal | + | |
| - | * rezultatele simulării | + | -Buzzer, Piezo |
| + | |||
| + | -Ultrasonic Sensor - HC-SR04 (Generic) | ||
| + | |||
| + | -Jumper wires (generic), male/female wires | ||
| + | |||
| + | -Butoane | ||
| + | |||
| + | -Rezistoare pentru limitarea curentului | ||
| + | |||
| + | Alimentarea se va face direct de la calculator prin intermediul conexiunii USB. | ||
| + | |||
| + | {{:pm:prj2023:apredescu:screenshot_2023-05-16_235358.png?600|}} | ||
| + | |||
| + | {{:pm:prj2023:apredescu:untitled.jpg?300|}} | ||
| </note> | </note> | ||
| Line 34: | Line 60: | ||
| <note tip> | <note tip> | ||
| - | Descrierea codului aplicaţiei (firmware): | + | Aplicația va fi realizată utilizând mediul de dezvoltare Arduino IDE. |
| - | * mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR) | + | |
| - | * librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib) | + | Ca si biblioteci aditionale se foloseste LiquidCrystal_I2C si Wire. |
| - | * algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi | + | |
| - | * (etapa 3) surse şi funcţii implementate | + | Codul scris va fi în limbajul C și va fi încărcat direct pe plăcuță. |
| + | |||
| + | S-a implementat o metodă de aproximare a notelor care trebuie redate, întrucât măsurarea distanței va avea erori. | ||
| + | |||
| + | In partea de setup, pe langa initializarea datelor, se asteapta 5 secunde pentru a se inregistra distanta maxima fata de Theremin. Distanta maxima inregistrata initial sau o distanta mai mare va corespunde celei mai inalte note din scala aleasa. | ||
| + | |||
| + | La fiecare pas se aproximeaza nota care trebuie cantata in acel moment. La distante mai mici de senzor se canta note mai joase. | ||
| + | |||
| + | Exista un buton care este tratat ca si o intrerupere. Atunci cand acesta este apasat, se schimba scala (din A minor in C major si invers). | ||
| + | |||
| + | Atat scala cat si nota cantata la un moment dat este afisata pe LCD. | ||
| + | |||
| + | Daca mana instrumentistului ramane la aceeasi distanta fata de senzor, se canta nota respectiva, se asteapta un mic delay, si dupa aceeasi nova va fi cantata iar. Rolul delay-ului respectiv este de a face sunetul produs mai placut, si acest delay se regaseste intre fiecare doua note cantate una dupa alta. | ||
| + | |||
| + | {{:pm:prj2023:apredescu:arghira_ioan_daniel.zip|}} | ||
| </note> | </note> | ||