Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

pm:prj2023:apredescu:smart-roulette [2023/05/07 16:13]
andrea.patrasc
pm:prj2023:apredescu:smart-roulette [2023/05/30 10:09] (current)
andrea.patrasc [Download]
Line 10: Line 10:
 {{:​pm:​prj2023:​apredescu:​ruleta_schema_bloc.png?​500|}} {{:​pm:​prj2023:​apredescu:​ruleta_schema_bloc.png?​500|}}
  
-Proiectul va simulaa o ruleta de cazino. Userul interactioneaza cu ruleta prin butoane, accelerometru si LCD. Pe LCD vor fi expuse informatii precum : castig, pierdere, suma pariata, incrementare suma de pariat(prin buton), decrementare suma de pariat (prin buton). Pentru a activa ruleta userul va genera o vibratia ce va fi captata si interpretata de accelerometru (cu cat vibratia este mai mare cu atat viteza de rotire a ruletei, adica a LED-urilor, este si ea mai mare). Dupa terminarea rulari se vor afisa mesajele corespunzatoare pe LCD (castig, pierdere, exit, etc.). Shift registers vor fi folositi pentru a optimiza pin-urile folosite pe placuta ​deoarecem ​vom avea de conectat mai multe LED-uri ce reprezinta culorile ruletei.+Proiectul va simulaa o ruleta de cazino. Userul interactioneaza cu ruleta prin butoane, accelerometru si LCD. Pe LCD vor fi expuse informatii precum : castig, pierdere, suma pariata, incrementare suma de pariat(prin buton), decrementare suma de pariat (prin buton). Pentru a activa ruleta userul va genera o vibratia ce va fi captata si interpretata de accelerometru (cu cat vibratia este mai mare cu atat viteza de rotire a ruletei, adica a LED-urilor, este si ea mai mare). Dupa terminarea rulari se vor afisa mesajele corespunzatoare pe LCD (castig, pierdere, exit, etc.). Shift registers vor fi folositi pentru a optimiza pin-urile folosite pe placuta ​deoarece ​vom avea de conectat mai multe LED-uri ce reprezinta culorile ruletei. Toate actiunile efectuate asupra ruletei vor fi insotite de sunete generate de speaker.
 </​note>​ </​note>​
  
Line 19: Line 19:
   * Arduino Uno   * Arduino Uno
   * Ecran LCD   * Ecran LCD
-  * Accelerometru+  * Accelerometru ​ADXL345
   * Butoane   * Butoane
   * LED-uri   * LED-uri
   * Shift registers   * Shift registers
-  * Speaker+  * Buzzer piezo 
 +{{:​pm:​prj2023:​apredescu:​tinkercad_roulette.png?​400|}} 
 +{{:​pm:​prj2023:​apredescu:​roul_1.png?​400|}} 
 +{{:​pm:​prj2023:​apredescu:​roul_ardu.png?​200|}} 
 +{{:​pm:​prj2023:​apredescu:​roul_shift_leds.png?​200|}} 
 +{{:​pm:​prj2023:​apredescu:​roul_buttons_piezo_lcd_adxl345.png?​200|}}
 </​note>​ </​note>​
  
Line 30: Line 35:
  
 <note tip> <note tip>
-Descrierea codului aplicaţiei (firmware): +{{:pm:​prj2023:​apredescu:​readme_roulette.md|}}
-  * mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR) +
-  * librării şi surse 3rd-party (e.gProcyon AVRlib) +
-  * algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi +
-  * (etapa 3) surse şi funcţii implementate+
 </​note>​ </​note>​
  
Line 40: Line 41:
  
 <note tip> <note tip>
-Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.+Rezultatele sunt cele asteptate. Proiectul simuleaza o mini-ruleta de cazino. Aceasta este interactiva (LCD, butoane, sunete prin buzzer) si complexa dpdv hardware (accelerometru,​ shift register pentru optimizare de pini folositi, led-uri, butoane, potentiometru pentru reglarea contrast ecran LCD).
 </​note>​ </​note>​
  
 ===== Concluzii ===== ===== Concluzii =====
 +Un proiect fun de dezvoltat, mai ales daca esti pasionat de pierdut bani la cazino. Cele mai multe probleme au aparut pe partea hardware (backpack i2c al LCD-ului desurubat, conectare shift register, folsire I2C bus comun pentru 2 componente i2c -> accelerometru si LCD, etc.), dar prin rezolvarea acestora pot spune ca mi-am insusit destule cunostiinte pe partea hardware.
 +
  
 ===== Download ===== ===== Download =====
  
 <note warning> <note warning>
-O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului:​ surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-). +{{:pm:prj2023:apredescu:skl_roulette_final.zip|}}
- +
-Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea **Add Images or other files**. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul **:​pm:​prj20??:​c?​** sau **:​pm:​prj20??:​c?:​nume_student** (dacă este cazul). **Exemplu:​** Dumitru Alin, 331CC -> **:pm:prj2009:cc:dumitru_alin**.+
 </​note>​ </​note>​
  
Line 56: Line 57:
  
 <note tip> <note tip>
-Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul ​proiectului.+  * 06.05.2023 - Creat pagina wiki. 
 +  * 20.05.2023 - Adaugat schema circuit Thinkercad. 
 +  * 20.05.2023 - Adaugat poza cu schema fizica a proiectului
 +  * 29.05.2023 - Adaugat etapa software.
 </​note>​ </​note>​
  
Line 62: Line 66:
  
 <​note>​ <​note>​
-Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe **Resurse Software** şi **Resurse Hardware**.+  * Laboratoare 0-6 PM 
 +  ​https://​www.electronicwings.com/​arduino/​adxl335-accelerometer-interfacing-with-arduino-uno 
 +  ​https://​docs.arduino.cc/​tutorials/​communication/​guide-to-shift-out 
 +  ​https://​circuitdigest.com/​microcontroller-projects/​interface-adxl345-accelerometer-with-arduino-uno 
 +  ​https://​forum.arduino.cc/​t/​arduino-uno-i2c-output-on-other-pins-than-a4-and-a5/​554882/​18 
 +  ​https://​www.youtube.com/​watch?​v=pBdjMayFK5Y&​list=PLp9mApqm5OViXksJkk8GtXLi1Z7k5selq&​index=4 
 +  ​https://​www.youtube.com/​watch?​v=KMhbV1p3MWk&​list=PLp9mApqm5OViXksJkk8GtXLi1Z7k5selq&​index=5 
 +  ​https://​www.youtube.com/​watch?​v=nEySekIIxpw&​list=PLp9mApqm5OViXksJkk8GtXLi1Z7k5selq&​index=6
 </​note>​ </​note>​
  
pm/prj2023/apredescu/smart-roulette.1683465216.txt.gz · Last modified: 2023/05/07 16:13 by andrea.patrasc
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0