Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

pm:prj2023:apredescu:runbillyrun [2023/05/30 09:28]
adina.amzarescu [Software Design]
pm:prj2023:apredescu:runbillyrun [2023/05/30 12:33] (current)
adina.amzarescu [Software Design]
Line 20: Line 20:
 "​Flow"​ [[https://​en.wikipedia.org/​wiki/​Flow_(psychology)|[1]]]. Alegerile utilizatorului creeaza rezultate rapid, iar astfel acesta se simte  "​Flow"​ [[https://​en.wikipedia.org/​wiki/​Flow_(psychology)|[1]]]. Alegerile utilizatorului creeaza rezultate rapid, iar astfel acesta se simte 
 "​skilled",​ rezultand intr-o oarecare dependenta de acest tip de jocuri. ​ "​skilled",​ rezultand intr-o oarecare dependenta de acest tip de jocuri. ​
 +
 +Laboratoare utilizate:
 +
 +1. USART. Digital Debugging
 +
 +2. Analog Digital Convertor (ADC) pentru leduri
 +
 +3. Întreruperi hardware. Întreruperi externe pentru joystick
 +
 +4. I2C (Inter-Integrated Circuit) pentru LCD
  
 ===== Descriere generală ===== ===== Descriere generală =====
Line 25: Line 35:
 Schema bloc a proiectului:​ Schema bloc a proiectului:​
  
-{{:​pm:​prj2023:​apredescu:​schema_run_billy_run.png?600|}}+{{:​pm:​prj2023:​apredescu:​schema_bloc_run_billy_runn.png?600|}} 
 + 
  
 Jocul este o varianta a unui joc de tipul "​endless runner"​. Jocul se va desfasura pe un LCD 16x2, utilizatorul va controla Jocul este o varianta a unui joc de tipul "​endless runner"​. Jocul se va desfasura pe un LCD 16x2, utilizatorul va controla
Line 34: Line 46:
  
 ===== Hardware Design ===== ===== Hardware Design =====
 +
 +Schema electrica: ​
 +
 +{{:​pm:​prj2023:​apredescu:​schema_run_billy_run.png?​600|}}
  
 **Componentele principale:​** **Componentele principale:​**
Line 81: Line 97:
   * VRx -> D2   * VRx -> D2
  
-__Buzzer:__+__Alert Buzzer:__
  
   * - -> GND   * - -> GND
   * + -> D10   * + -> D10
 +
 +__Music Buzzer:__
 +
 +  * - -> GND
 +  * + -> D7
 +
  
 __LED-uri:​__ __LED-uri:​__
Line 123: Line 145:
 Inainte de generarea terenului, cele 3 leduri se vor aprinde pe rand, ultimul, cel verde, ​ Inainte de generarea terenului, cele 3 leduri se vor aprinde pe rand, ultimul, cel verde, ​
 semnaland inceperea jocului. semnaland inceperea jocului.
 +
 +Aprinderea ledurilor a fost implementata folosind Analog Digital Convertor (ADC).
 +
 +{{:​pm:​prj2023:​apredescu:​leds_run_billy_run.png?​400|}}
 +
  
 Pentru a depasi obstacolele,​ utilizatorul trebuie sa mute pe axa Ox joystick-ul. Pentru a depasi obstacolele,​ utilizatorul trebuie sa mute pe axa Ox joystick-ul.
 +Pentru a detecta apasarea butonului am folosit o intrerupere,​ urmata de functia buttonPush.
 +
 +{{:​pm:​prj2023:​apredescu:​button_run_billy_run.png?​600|}}
 +
 +
 Punctele obtinute sunt reprezentate de numarul de secunde petrecute in joc si vor fi  Punctele obtinute sunt reprezentate de numarul de secunde petrecute in joc si vor fi 
 afisate in partea dreapta a ecranului. ​ afisate in partea dreapta a ecranului. ​
Line 190: Line 222:
 ===== Rezultate Obţinute ===== ===== Rezultate Obţinute =====
  
-<note tip+<html
-Rezultatele vor fi documentate ulterior+<iframe src="​https://​drive.google.com/​file/​d/​1GYsKeYnVv1CPF-G0wrxgOiaio3XhLCxh/​preview"​ allowfullscreen style="​aspect-ratio:​ 16/9; width: 100%;" allow="​autoplay;​ encrypted-media;​ picture-in-picture;"></​iframe>​ 
-</note>+</html>
 ===== Concluzii ===== ===== Concluzii =====
  
-<note tip> +1. **As fi dorit sa aleg un proiect mai complex** 
-Concluziile vor fi documentate ​ulterior ​realizarii ​proiectului. + 
-</​note>​+ Desi initial credeam ca o sa imi fie greu sa realizez proiectul si am vrut sa incep cu ceva mic, ulterior ​am realizat 
 + ca nu era atat de greu pe cat ma asteptam si acum, daca ar fi sa reiau tot procesul, as alege un proiect mai complex. 
 + 
 +2. **Documentarea e importanta** 
 + 
 + Atat inainte de alegerea ​proiectului, cat si dupa, ar fi trebuit sa ma documentez mai multM-am bazat pe faptul ca 
 + voi putea realiza totul de la 0 fara ajutor extern, insa cand a venit vorba de muzica, am stat 2 zile sa incerc sa realizez 
 + ​muzica,​ iar ulterior am reusit, folosindu-ma de o librarie auxiliara. 
 + 
 +3. **Piesele trebuiau comandate mai devreme** 
 + 
 + Am avut probleme cu piesele deoarece au ajuns mai tarziu decat m-am asteptat. 
 + 
 +4. **Organizarea** 
 + 
 + Am modificat proiectul pe parcurs, adaugand mai multe piese, initial voiam sa fie doar ecranul si joystick-ul,​ insa 
 + ​ulterior am vrut sa il fac mai complex, am adaugat lumini si sunete. Daca ma organizam mai bine de la inceput as fi  
 + stiut din timp de ce piese am nevoie si cum vreau sa arate proiectul. 
 + 
 +5. **Nu doresc sa ramana asa** 
 + 
 + Imi place mult jocul, chiar daca este simplu, doresc sa il imbunatatesc ulterior si sa adaug mai multe posibilitati de joc. 
 + As vrea sa mai adaug un ecran LCD care sa contina scorul separat, sa fie un meniu de joc, cu mai multe jocuri posibile. 
 + As vrea sa inlocuiesc ecranul cu unul grafic si sa modific optiunile de pe joystick astfel incat sa permita mai multe optiuni, 
 + de exemplu sa te lasi in jos, sa sari mai mult daca tii apasat mai mult timp in sus, sa existe posibilitatea modificarii 
 + ​vitezei pe axa OY. 
 + 
 +6. **Jocul provoaca dependenta** 
 + 
 + Ma asteptam la acest lucru, poate este si faptul ca este proiectul meu si am muncit si de aceea m-as juca incontinuu, insa imi 
 + place si nu m-as opri.
 ===== Download ===== ===== Download =====
  
Line 203: Line 265:
  
   * [[https://​drive.google.com/​drive/​folders/​1mlNIG1hUdwWICT_46g8Vlitfp2zaawbr?​usp=sharing|Link Drive]]   * [[https://​drive.google.com/​drive/​folders/​1mlNIG1hUdwWICT_46g8Vlitfp2zaawbr?​usp=sharing|Link Drive]]
 +  * {{:​pm:​prj2023:​apredescu:​runbillyrun.zip|codul}}
  
 ===== Jurnal ===== ===== Jurnal =====
Line 229: Line 292:
  
 {{:​pm:​prj2023:​apredescu:​software_-_simulare_p1.png?​600|}} {{:​pm:​prj2023:​apredescu:​software_-_simulare_p1.png?​600|}}
 +
 +  * 19.05.2023 - Realizarea partii software
 +  * 21.05.2023 - Inlocuirea celor 3 leduri cu un modul semafor
 +  * 22.05.2023 - Includerea muzicii + inca un buzzer
  
  
Line 257: Line 324:
  
 [9] https://​maxpromer.github.io/​LCD-Character-Creator/​ [9] https://​maxpromer.github.io/​LCD-Character-Creator/​
 +
 +[10] https://​musescore.com/​
  
 Tutoriale: Tutoriale:
  
-[10] https://​github.com/​protostax/​ProtoStax_MmlMusicPlayer+[11] https://​github.com/​protostax/​ProtoStax_MmlMusicPlayer
  
-[11] https://​www.youtube.com/​watch?​v=NbXp7luU9NU&​t=78s+[12] https://​www.youtube.com/​watch?​v=NbXp7luU9NU&​t=78s
  
 <​html><​a class="​media mediafile mf_pdf"​ href="?​do=export_pdf">​Export to PDF</​a></​html>​ <​html><​a class="​media mediafile mf_pdf"​ href="?​do=export_pdf">​Export to PDF</​a></​html>​
  
  
pm/prj2023/apredescu/runbillyrun.1685428123.txt.gz · Last modified: 2023/05/30 09:28 by adina.amzarescu
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0