This is an old revision of the document!


NFC Payment System

Introducere

Prezentarea pe scurt a proiectului vostru:

  • ce face
  • care este scopul lui
  • care a fost ideea de la care aţi pornit
  • de ce credeţi că este util pentru alţii şi pentru voi

Descriere generală

O schemă bloc cu toate modulele proiectului vostru, atât software cât şi hardware însoţită de o descriere a acestora precum şi a modului în care interacţionează.

Exemplu de schemă bloc: http://www.robs-projects.com/mp3proj/newplayer.html

Hardware Design

List of parts

LCD 1602A: The LCD 1602A is a common character display module seen in embedded systems and electronic projects. It has a 16×2 character display, therefore it can show up to 16 characters per line for a total of 32 characters. It interfaces with microcontrollers via a 4-bit or 8-bit parallel interface and is controlled by a Hitachi HD44780 controller.

PN532: The PN532 is a highly integrated NFC (near-field communication) controller chip that enables device-to-device contactless communication. It is compatible with a variety of NFC standards, including ISO/IEC 14443 Type A/B, FeliCa, and ISO/IEC 15693. It has a wide range of uses, including payment systems, access control, and mobile devices.

ESP-01: The ESP-01 is a popular Wi-Fi module that is based on the ESP8266 chip. It has a compact form factor and is simple to integrate into a variety of electronic projects. It supports Wi-Fi protocols 802.11 b/g/n and may be programmed using AT commands or the NodeMCU firmware. It's popular in Internet of Things (IoT) applications like home automation, smart sensors, and remote control systems.

Arduino UNO - a microcontroller board based on the ATmega328P processor. It is one of the most popular Arduino boards and is intended to be a simple foundation for constructing a variety of electronic projects.

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF

pm/prj2023/apredescu/nfc_system.1683378161.txt.gz · Last modified: 2023/05/06 16:02 by bogdan.stefanescu02
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0