This is an old revision of the document!
Proiectul presupune realizarea unui robot care rezolva un labirint fara a avea informatii despre acesta. Robotul are la baza o placa Arduino care controleaza 2 motoare in functie de senzorii de proximitate si ultima miscare efectuata. In plus, user-ul poate interveni cu o sursa de lumina pentru a dirija robotul pe traseul dorit, evitand in acelasi timp peretii labirintului.
Proiectul este inspirat din cunoscutul joc “Ajuta soarecele sa gaseasca cascavalul” si are ca scop prezentarea unei variante de rezolvare a unui labirint indiferent de dimensiunea/dificultatea acestuia.
Masinuta are atasati in partea frontala 3 senzori de proximitate HC-SR04 pentru a determina obstacolele si 2 fotorezistente care stabilesc directia sursei de lumina.
Principiul de functionare a masinutei este urmatorul:
· In cazul in care senzorii ultrasonici din lateralul masinii detecteaza peretii, atunci aceasta inainteaza
· In cazul in care toti senzorii ultrasonici detecteaza peretii, atunci masina executa manevra de intoarcere deoarece acest se afla la un capat de drum
· In cazul in care niciun senzor ultrasonic NU detecteaza peretii, atunci masina va efectua un viraj la dreapta, deoarece se afla intr-o intersectie
Utilizatorul are posibilitatea de a interveni in rezolvarea labirintului prin folosirea unei surse de lumina (ex: lanterna) care sa directioneze masina pe ruta dorita.
Lista de piese:
Schema Electrica:
Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.