This is an old revision of the document!


Laser Turret

Introducere

Prezentarea pe scurt a proiectului vostru:

  • In acest proiect am implementat o tureta mobila la care este atasat un laser
  • Consider ca este util in diverse domenii precum in salile de curs pentru a ajuta pofesorii sa faca highlight pe anumite cuvinte din slideuri,in servicii de securitate pentru delimitarea perimetrului,dar si in armata sau chiar jucarie pentru pisici.
  • Curiozitatea pentru alegerea temei acestui proiect a reprezentat ideea jocurilor din copilarie de tipul defend the tower.

Descriere generală

Tureta laser va fi un modul laser atasat la un mecanism bidirectional control de un joystick.Va avea o gama larga de functionalitati din viata reala atat la scara mica cat si la scara de la un simplu pointer catre anumite paragrafe/cuvinte importante pana la asistenta pentru masinarii militare.

Hardware Design

  • Arduino uno
  • Jumper wires and breadboard
  • Joystick module
  • 2 micro servo
  • Laser diode
  • Arduino IDE
  • Button
  • Rezistor

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare:Arduino IDE
  • librării şi surse 3rd-party:librarii pentru servo

Proiectul se bazeaza,in principal pe functionalitatea celor doua servo motoare.In prima faza am folosit laboratorul 1 pentru a utiliza moduluiUSART0 in functia loop(), valoarea citită de pe joystick fiind transmisă prin USART0 utilizând funcția USART0_transmit(joyVal). Am folosit si un buton pentru a bloca si debloca starea servomotoarelor,cat si intreruperi hardware pentru a controla intensitatea ledului care este direct proportional cu miscarea servomotoarelor.

Rezultate Obţinute

In urma realizarii acestui proiect am realizat cat de mult este de munca in proiectele IoT,cat de importanta este planificarea riguroasa inainte de a te apuca de un astfel de proiect care folseste atat hard cat si soft si nevoia de a lucra la ambele concomitent fiindca degeaba termini partea de cod daca incurci pinii intre ei la hard:)).

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF

pm/prj2023/apredescu/laserturret.1685137640.txt.gz · Last modified: 2023/05/27 00:47 by cristian.surdu
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0