This shows you the differences between two versions of the page.
pm:prj2023:apredescu:laserturret [2023/05/06 03:17] cristian.surdu [Descriere generală] |
pm:prj2023:apredescu:laserturret [2023/05/28 23:12] (current) cristian.surdu [Download] |
||
---|---|---|---|
Line 4: | Line 4: | ||
<note tip> | <note tip> | ||
Prezentarea pe scurt a proiectului vostru: | Prezentarea pe scurt a proiectului vostru: | ||
- | * In this Project, I will show how to make a laser turret using Arduino, Servos, and two axis Joystick | + | * In acest proiect am implementat o tureta mobila la care este atasat un laser |
- | * paote fi folosit de exemplu cu o pompa de apa pentru a stinge focul de exemplu | + | * Consider ca este util in diverse domenii precum in salile de curs pentru a ajuta pofesorii sa faca highlight pe anumite cuvinte din slideuri,in servicii de securitate pentru delimitarea perimetrului,dar si in armata sau chiar jucarie pentru pisici. |
- | * care a fost ideea de la care aţi pornit | + | * Curiozitatea pentru alegerea temei acestui proiect a reprezentat ideea jocurilor din copilarie de tipul defend the tower. |
- | * poate fi util in salile de curs pentru a ajuta pofesorii sa faca highlight pe anumite cuvinte din slideuri | + | |
</note> | </note> | ||
===== Descriere generală ===== | ===== Descriere generală ===== | ||
Tureta laser va fi un modul laser atasat la un mecanism bidirectional control de un joystick.Va avea o gama larga de functionalitati din viata reala atat la scara mica cat si la scara de la un simplu pointer catre anumite paragrafe/cuvinte importante pana la asistenta pentru masinarii militare. | Tureta laser va fi un modul laser atasat la un mecanism bidirectional control de un joystick.Va avea o gama larga de functionalitati din viata reala atat la scara mica cat si la scara de la un simplu pointer catre anumite paragrafe/cuvinte importante pana la asistenta pentru masinarii militare. | ||
- | <note tip> | ||
+ | {{ :pm:prj2023:apredescu:cristi_surdu.jpg?200 |}} | ||
===== Hardware Design ===== | ===== Hardware Design ===== | ||
- | + | {{:pm:prj2023:apredescu:surdu_cristian_schema_hard.jpg?200|}} | |
- | <note tip> | + | *Arduino uno |
- | Arduino uno | + | *Jumper wires and breadboard |
- | Jumper wires and breadboard | + | *Joystick module |
- | Joystick module | + | *2 micro servo |
- | 2 micro servo | + | *Laser diode |
- | Laser diode | + | *Arduino IDE |
- | Arduino IDE | + | *Button |
- | </note> | + | *Rezistor |
+ | *Led | ||
===== Software Design ===== | ===== Software Design ===== | ||
Line 30: | Line 30: | ||
<note tip> | <note tip> | ||
Descrierea codului aplicaţiei (firmware): | Descrierea codului aplicaţiei (firmware): | ||
- | * mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR) | + | * mediu de dezvoltare:Arduino IDE |
- | * librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib) | + | * librării şi surse 3rd-party:librarii pentru servo |
- | * algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi | + | |
- | * (etapa 3) surse şi funcţii implementate | + | |
</note> | </note> | ||
+ | Proiectul se bazeaza,in principal pe functionalitatea celor doua servo motoare.In prima faza am folosit laboratorul 1 pentru a utiliza moduluiUSART0 in functia loop(), valoarea citită de pe joystick fiind transmisă prin USART0 utilizând funcția USART0_transmit(joyVal). | ||
+ | Am folosit si un buton pentru a bloca si debloca starea servomotoarelor,cat si intreruperi hardware pentru a controla intensitatea ledului care este direct proportional cu miscarea servomotoarelor. | ||
+ | } | ||
===== Rezultate Obţinute ===== | ===== Rezultate Obţinute ===== | ||
- | + | Rezultatele obtinute in urma finalizarii si conectarii componentelor Hardware si Software: | |
- | <note tip> | + | {{:pm:prj2023:apredescu:schema_finala_surdu_cristian.jpeg?200|}} |
- | Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru. | + | |
- | </note> | + | |
===== Concluzii ===== | ===== Concluzii ===== | ||
+ | In urma realizarii acestui proiect am realizat cat de mult este de munca in proiectele IoT,cat de importanta este planificarea riguroasa inainte de a te apuca de un astfel de proiect care folseste atat hard cat si soft si nevoia de a lucra la ambele concomitent fiindca degeaba termini partea de cod daca incurci pinii intre ei la hard:)). | ||
===== Download ===== | ===== Download ===== | ||
- | <note warning> | + | {{:pm:prj2023:apredescu:surdu_cristian336ca.zip|}} |
- | O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-). | + | |
- | + | ||
- | Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea **Add Images or other files**. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul **:pm:prj20??:c?** sau **:pm:prj20??:c?:nume_student** (dacă este cazul). **Exemplu:** Dumitru Alin, 331CC -> **:pm:prj2009:cc:dumitru_alin**. | + | |
- | </note> | + | |
===== Jurnal ===== | ===== Jurnal ===== | ||