This shows you the differences between two versions of the page.
pm:prj2023:apredescu:battleship_game [2023/05/27 22:46] dragos.andronic |
pm:prj2023:apredescu:battleship_game [2023/05/28 00:00] (current) dragos.andronic |
||
---|---|---|---|
Line 15: | Line 15: | ||
{{:pm:prj2023:apredescu:schema_pm_finala.png?650}} | {{:pm:prj2023:apredescu:schema_pm_finala.png?650}} | ||
- | Schema electrica ce contine legaturile intre componente. Cele doua placi Arduino interactioneaza intre ele prin intermediul interfetei seriale (RX si TX). O placuta Arduino gestioneaza semnalele transmise catre cele doua LCD-uri, pe langa alimentare (5V pentru tensiune, 3.3V pentru pinul BLA si Ground) mai transmite semnale pe pinii de Enable(E - pinii 12 si 13), Register Select(RS - pinii 9 si 10) si Read/Write(R/W - pinii 7 si 11). Cealalta placuta se ocupa de getionarea input-ului provenit de la butoane (pinii 2, 3, 4, 5, 6, 7) cat si a input-ului catre DFPlayer. Player-ul MP3 este conectat la pinii 8 si 9, si are conectat un difuzor pentru a reda semnalele audio. | + | Schema electrica ce contine legaturile intre componente. Cele doua placi Arduino interactioneaza intre ele prin intermediul interfetei seriale (RX si TX). O placuta Arduino gestioneaza semnalele transmise catre cele doua LCD-uri, pe langa alimentare (5V pentru tensiune, 3.3V pentru pinul BLA si Ground) mai transmite semnale pe pinii de Enable(E - pinii 12 si 13), Register Select(RS - pinii 9 si 10) si Read/Write(R/W - pinii 7 si 11). Cealalta placuta se ocupa de getionarea input-ului provenit de la butoane (pinii 2, 3, 4, 5, 6, 7) cat si a input-ului catre DFPlayer. Player-ul MP3 este conectat la pinii 8 si 9, si are conectat un difuzor pentru a reda semnalele audio, volumul melodiei redate este controlate de catre potentiometru. |
Line 46: | Line 46: | ||
<note tip> | <note tip> | ||
Descrierea codului aplicaţiei (firmware): | Descrierea codului aplicaţiei (firmware): | ||
- | * mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR) | + | |
- | * librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib) | + | Mediu de dezvoltare: Arduino IDE |
- | * algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi | + | |
- | * (etapa 3) surse şi funcţii implementate | + | Biblioteci aditionale: DFRobotDFPlayerMini.h, U8g2lib.h |
+ | |||
+ | |||
+ | Functii implementate: sender-ul (transmite informatii de la butoane catre placuta Arduino ce se ocupa de afisarea pe LCD si reda o melodie de la DFPlayer modificand volumul folosind un potentiometru) si receiver-ul (primeste input de la sender, genereaza jocul folosind functia generateGame, afiseaza pozitia de atac, afiseaza rezultatul unui atac si castigatorul jocului). | ||
</note> | </note> | ||
Line 55: | Line 58: | ||
<note tip> | <note tip> | ||
- | Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru. | + | In urma proiectului am obtinut un joc care respecta cerintele unui joc de BattleShip, in sensul ca fiecare jucator alege o pozitie de atac, iar castigatorul este decis in urma distrugerii tuturor navelor inamice. Pe langa aceste functionalitati proiectul include si o parte audio, volumul melodiei redate poate fi controlat printr-un potentiometru. |
</note> | </note> | ||
===== Concluzii ===== | ===== Concluzii ===== | ||
+ | <note tip> | ||
+ | Aspecte pozitive: am reusit sa interactionez cu componente hardware mult mai in detaliu fata de laborator, a fost foarte interesanta partea de lipire a pinilor pe un LCD si pe un difuzor, am imbunatatit cunostinetele despre lucrul cu registri, interfata seriala, redarea audio si video. | ||
+ | |||
+ | Aspecte de imbunatatit: documentarea asupra proiectului mult mai amanuntita, verificarea interactiunea unei biblioteci cu alte functionlatati (biblioteca de afisare pentru LCD si timere) si decizii mai bune in ceea ce priveste partea hardware. | ||
+ | </note> | ||
===== Download ===== | ===== Download ===== | ||
<note warning> | <note warning> | ||
- | O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-). | + | Arhiva contine fisierele sursa si un fisier README. |
- | Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea *Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul *:pm:prj20??:c?* sau *:pm:prj20??:c?:nume_student** (dacă este cazul). *Exemplu:* Dumitru Alin, 331CC -> *:pm:prj2009:cc:dumitru_alin*. | + | {{:pm:prj2023:apredescu:arhivapm_andronicdragossebastian.zip}} |
</note> | </note> | ||
Line 71: | Line 79: | ||
<note tip> | <note tip> | ||
- | Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului. | + | 6.05.2023 - Schema bloc |
+ | |||
+ | |||
+ | 20.05.2023 - Etapa Hardware | ||
+ | |||
+ | |||
+ | 27.05.2023 - Etapa Software | ||
</note> | </note> | ||
Line 77: | Line 91: | ||
<note> | <note> | ||
- | Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe *Resurse Software* şi *Resurse Hardware*. | + | Resurse Software: |
+ | |||
+ | * https://www.youtube.com/watch?v=aACOC9XBBks&t=193s | ||
+ | |||
+ | * https://www.youtube.com/watch?v=azcRVLsgWF0&list=LL&index=4&t=205s | ||
+ | |||
+ | Resurse Hardware: | ||
+ | |||
+ | * https://microdigisoft.com/graphical-lcd-128x64-pin-out-working-and-applications/ | ||
+ | |||
+ | * https://wiki.dfrobot.com/DFPlayer_Mini_SKU_DFR0299 | ||
</note> | </note> | ||
<html><a class="media mediafile mf_pdf" href="?do=export_pdf">Export to PDF</a></html> | <html><a class="media mediafile mf_pdf" href="?do=export_pdf">Export to PDF</a></html> |