Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

pm:prj2023:apredescu:battleship_game [2023/05/27 22:44]
dragos.andronic
pm:prj2023:apredescu:battleship_game [2023/05/28 00:00] (current)
dragos.andronic
Line 15: Line 15:
 {{:​pm:​prj2023:​apredescu:​schema_pm_finala.png?​650}} {{:​pm:​prj2023:​apredescu:​schema_pm_finala.png?​650}}
  
-Schema electrica ce contine legaturile intre componente. Cele doua placi Arduino interactioneaza intre ele prin intermediul interfetei seriale (RX si TX). O placuta Arduino gestioneaza semnalele transmise catre cele doua LCD-uri, pe langa alimentare (5V pentru tensiune, 3.3V pentru pinul BLA si Ground) mai transmite semnale pe pinii de Enable(E - pinii 12 si 13), Register Select(RS - pinii 9 si 10) si Read/​Write(R/​W - pinii 7 si 11). Cealalta placuta se ocupa de getionarea input-ului provenit de la butoane (pinii 2, 3, 4, 5, 6, 7) cat si a input-ului catre DFPlayer. Player-ul MP3 este conectat la pinii 8 si 9, si are conectat un difuzor pentru a reda semnalele audio.+Schema electrica ce contine legaturile intre componente. Cele doua placi Arduino interactioneaza intre ele prin intermediul interfetei seriale (RX si TX). O placuta Arduino gestioneaza semnalele transmise catre cele doua LCD-uri, pe langa alimentare (5V pentru tensiune, 3.3V pentru pinul BLA si Ground) mai transmite semnale pe pinii de Enable(E - pinii 12 si 13), Register Select(RS - pinii 9 si 10) si Read/​Write(R/​W - pinii 7 si 11). Cealalta placuta se ocupa de getionarea input-ului provenit de la butoane (pinii 2, 3, 4, 5, 6, 7) cat si a input-ului catre DFPlayer. Player-ul MP3 este conectat la pinii 8 si 9, si are conectat un difuzor pentru a reda semnalele audio, volumul melodiei redate este controlate de catre potentiometru.
  
    
 Pentru schema electrica am folosit Tinkercad in care am simulat interactiunea dintre componente. De mentionat este ca am folosit un LCD16X2 (LCD-ul 12864 are un potentiometru integrat, nu a mai fost nevoie sa folosesc unul separat), iar pentru a reda sunet am folosit in schema electrica un buzzer Piezzo (nu exista modulele folosite DFPlayer si Difuzor 3W4Ohm). Pentru schema electrica am folosit Tinkercad in care am simulat interactiunea dintre componente. De mentionat este ca am folosit un LCD16X2 (LCD-ul 12864 are un potentiometru integrat, nu a mai fost nevoie sa folosesc unul separat), iar pentru a reda sunet am folosit in schema electrica un buzzer Piezzo (nu exista modulele folosite DFPlayer si Difuzor 3W4Ohm).
  
-{{:​pm:​prj2023:​apredescu:​schema_electrica_pm.png?650}}+{{:​pm:​prj2023:​apredescu:​schema_electrica_finala.png?650}}
 {{:​pm:​prj2023:​apredescu:​circuit_fizic_final.jpg?​650}} {{:​pm:​prj2023:​apredescu:​circuit_fizic_final.jpg?​650}}
 </​note>​ </​note>​
Line 30: Line 30:
   * ARDUINO UNO   * ARDUINO UNO
   * LCD 12864   * LCD 12864
-  * Modul card SDB 
   * Potentiometru WH148   * Potentiometru WH148
-  * Modul amplificator ​MP3+  * MP3 DFPLayer 
 +  * Card MicroSD
   * LED-uri   * LED-uri
   * Rezistente   * Rezistente
-  * Difuzor+  * Difuzor ​3W4Ohm
   * Breadboard   * Breadboard
   * Fire   * Fire
Line 46: Line 46:
 <note tip> <note tip>
 Descrierea codului aplicaţiei (firmware): Descrierea codului aplicaţiei (firmware):
-  * mediu de dezvoltare ​(if any) (e.g. AVR StudioCodeVisionAVR) + 
-  * librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib) +Mediu de dezvoltare: Arduino IDE 
-  * algoritmi şi structuri ​pe care plănuiţi să le implementaţi + 
-  * (etapa 3surse şi funcţii implementate+Biblioteci aditionale: DFRobotDFPlayerMini.hU8g2lib.h 
 + 
 + 
 +Functii implementate:​ sender-ul (transmite informatii de la butoane catre placuta Arduino ce se ocupa de afisarea ​pe LCD si reda o melodie de la DFPlayer modificand volumul folosind un potentiometru) si receiver-ul ​(primeste input de la sender, genereaza jocul folosind functia generateGame,​ afiseaza pozitia de atac, afiseaza rezultatul unui atac si castigatorul jocului).
 </​note>​ </​note>​
  
Line 55: Line 58:
  
 <note tip> <note tip>
-Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării ​proiectului ​vostru.+In urma proiectului ​am obtinut un joc care respecta cerintele unui joc de BattleShip, in sensul ca fiecare jucator alege o pozitie de atac, iar castigatorul este decis in urma distrugerii tuturor navelor inamice. Pe langa aceste functionalitati proiectul include si o parte audio, volumul melodiei redate poate fi controlat printr-un potentiometru.
 </​note>​ </​note>​
  
 ===== Concluzii ===== ===== Concluzii =====
 +<note tip>
 +Aspecte pozitive: am reusit sa interactionez cu componente hardware mult mai in detaliu fata de laborator, a fost foarte interesanta partea de lipire a pinilor pe un LCD si pe un difuzor, am imbunatatit cunostinetele despre lucrul cu registri, interfata seriala, redarea audio si video.
  
 +
 +Aspecte de imbunatatit:​ documentarea asupra proiectului mult mai amanuntita, verificarea interactiunea unei biblioteci cu alte functionlatati (biblioteca de afisare pentru LCD si timere) si decizii mai bune in ceea ce priveste partea hardware.
 +</​note>​
 ===== Download ===== ===== Download =====
  
 <note warning> <note warning>
-O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului:​ surse, scheme, etc. Un fişier ​README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).+Arhiva contine fisierele sursa si un fisier ​README.
  
-Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea *Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul *:​pm:​prj20??:​c?​* sau *:​pm:​prj20??:​c?:​nume_student** (dacă este cazul). *Exemplu:* Dumitru Alin, 331CC -> *:pm:prj2009:cc:dumitru_alin*.+{{:pm:prj2023:apredescu:arhivapm_andronicdragossebastian.zip}}
 </​note>​ </​note>​
  
Line 71: Line 79:
  
 <note tip> <note tip>
-Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.+6.05.2023 - Schema bloc 
 + 
 + 
 +20.05.2023 - Etapa Hardware 
 + 
 + 
 +27.05.2023 - Etapa Software
 </​note>​ </​note>​
  
Line 77: Line 91:
  
 <​note>​ <​note>​
-Listă cu documente, datasheet-uri,​ resurse Internet folosite, eventual grupate pe *Resurse Software* ​şi *Resurse Hardware*.+Resurse Software
 + 
 +https://​www.youtube.com/​watch?​v=aACOC9XBBks&​t=193s 
 + 
 +https://​www.youtube.com/​watch?​v=azcRVLsgWF0&​list=LL&​index=4&​t=205s 
 + 
 +Resurse Hardware
 + 
 +https://​microdigisoft.com/​graphical-lcd-128x64-pin-out-working-and-applications/​ 
 + 
 +* https://​wiki.dfrobot.com/​DFPlayer_Mini_SKU_DFR0299 
 </​note>​ </​note>​
  
 <​html><​a class="​media mediafile mf_pdf"​ href="?​do=export_pdf">​Export to PDF</​a></​html>​ <​html><​a class="​media mediafile mf_pdf"​ href="?​do=export_pdf">​Export to PDF</​a></​html>​
pm/prj2023/apredescu/battleship_game.1685216682.txt.gz · Last modified: 2023/05/27 22:44 by dragos.andronic
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0