This shows you the differences between two versions of the page.
|
pm:prj2023:apredescu:amorfos_console [2023/05/28 18:15] bogdan.foca [Schema Bloc] |
pm:prj2023:apredescu:amorfos_console [2023/06/03 21:21] (current) bogdan.foca [Poze] |
||
|---|---|---|---|
| Line 2: | Line 2: | ||
| ===== Introducere ===== | ===== Introducere ===== | ||
| - | Proiectul consta intr-o consola de jocuri si softwareul aferent. | + | Proiectul consta intr-o consola de jocuri, un framework pentru facut jocuri pe ea si un exemplu de joc. |
| Partea de hardware consta in consola in sine. Pentru input consola are un joystick(care este si buton) si 4 butoane. Jocul este afisat pe un LCD, iar sunetul este redat de un buzzer. Exista 2 LEDuri ce pot fi folosite de asemenea. | Partea de hardware consta in consola in sine. Pentru input consola are un joystick(care este si buton) si 4 butoane. Jocul este afisat pe un LCD, iar sunetul este redat de un buzzer. Exista 2 LEDuri ce pot fi folosite de asemenea. | ||
| Line 23: | Line 23: | ||
| Pe cardul SD se uploadeaza hex file-ul rezultat din compilarea codului jocului si codului frameworkului. Codul de pe cardul SD va fi incarcat de un bootloader la pornirea consolei. | Pe cardul SD se uploadeaza hex file-ul rezultat din compilarea codului jocului si codului frameworkului. Codul de pe cardul SD va fi incarcat de un bootloader la pornirea consolei. | ||
| - | Displayul va fi tratat ca o matrice. Fiecare entitate are o matrice de pixeli care reprezzinta grafica pentru aceasta. | + | Displayul va fi tratat ca o matrice. Fiecare entitate are o matrice de pixeli care reprezinta grafica pentru aceasta. |
| Buzzerul va fi folosit pentru redarea de sunet. Acesta va primi comenzii sub forma de secvente de frecventa si durata. | Buzzerul va fi folosit pentru redarea de sunet. Acesta va primi comenzii sub forma de secvente de frecventa si durata. | ||
| Line 36: | Line 36: | ||
| ==== Schema Hardware ==== | ==== Schema Hardware ==== | ||
| - | {{ :pm:prj2023:apredescu:sketch_bogdan_foca.png?300 |}} | + | {{ :pm:prj2023:apredescu:amorfos_bfoca_sketch.png?300 |}} |
| + | |||
| + | Mai sunt niste conexiuni in plus, dar dispar dintr-un motiv cand incarc poza. | ||
| ==== Lista de piese ==== | ==== Lista de piese ==== | ||
| * Arduino UNO R3 | * Arduino UNO R3 | ||
| Line 53: | Line 55: | ||
| ==== Poze ==== | ==== Poze ==== | ||
| - | {{ :pm:prj2023:apredescu:amorfos_bfoca_poza1.jpeg?300 |}} | + | {{ :pm:prj2023:apredescu:amorfos-finished.jpeg?300 |}} |
| + | |||
| + | {{ :pm:prj2023:apredescu:amorfos-inside1.jpeg?300 |}} | ||
| - | {{ :pm:prj2023:apredescu:amorfos_bfoca_poza2.jpeg?300 |}} | + | {{ :pm:prj2023:apredescu:amorfos-inside2.jpeg?300 |}} |
| - | {{ :pm:prj2023:apredescu:amorfos_bfoca_poza3.jpeg?300 |}} | + | {{ :pm:prj2023:apredescu:amorfos-inside3.jpeg?300 |}} |
| - | {{ :pm:prj2023:apredescu:amorfos_bfoca_poza4.jpeg?300 |}} | + | {{ :pm:prj2023:apredescu:amorfos-side_in_progress1.jpeg?300 |}} |
| - | {{ :pm:prj2023:apredescu:amorfos_bfoca_poza5.jpeg?300 |}} | + | {{ :pm:prj2023:apredescu:amorfos-back.jpeg?300 |}} |
| ===== Software Design ===== | ===== Software Design ===== | ||
| Line 234: | Line 238: | ||
| ===== Rezultate Obţinute ===== | ===== Rezultate Obţinute ===== | ||
| - | Am o consola functionala si un framework usor de folosit pentru a face jocuri. | + | Am o consola functionala si un framework usor de folosit pentru a face jocuri. Jocul facut pentru consola merge ok, chiar daca are tot overheadul unui framework in spate si pare ca poate sa duca si mai mult. |
| + | |||
| + | Displayul, inputul, audioul functioneaza. LCDul are refresh rate cam mic pentru gameplay smooth, dar este acceptabil. | ||
| Din pacate am aflat prea tarziu ca am nevoie de un ISP ca sa pun un alt bootloader pe arduino si desi facusem totul pentru a putea incarca jocuri de pe cardul SD, in lipsa ISP nu am ce sa fac. | Din pacate am aflat prea tarziu ca am nevoie de un ISP ca sa pun un alt bootloader pe arduino si desi facusem totul pentru a putea incarca jocuri de pe cardul SD, in lipsa ISP nu am ce sa fac. | ||
| ===== Concluzii ===== | ===== Concluzii ===== | ||
| + | |||
| + | Am invatat cum sa ma descurc sa citesc singur data sheeturi si sa experimentez cu componente electronice. De asemenea am aflat si cat de usor este sa le strici. | ||
| + | |||
| + | Debuggingul cu hardware este mult mai greu pentru ca niciodata nu esti sigur daca piesa este buna sau e codul tau gresit. | ||
| Sa iti dai seama cum se conecteaza si cum functioneaza piese cu documentatie sumara este foarte foarte greu. | Sa iti dai seama cum se conecteaza si cum functioneaza piese cu documentatie sumara este foarte foarte greu. | ||
| Line 247: | Line 257: | ||
| ===== Download ===== | ===== Download ===== | ||
| - | Hex fileul de pus pe cardul SD pentru Space Invaders: | + | Hex fileul de pus pe cardul SD pentru Space Defenders: |
| - | ===== Jurnal ===== | ||
| ===== Bibliografie/Resurse ===== | ===== Bibliografie/Resurse ===== | ||
| - | <note> | + | Laburile de PM: |
| - | Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe **Resurse Software** şi **Resurse Hardware**. | + | * https://ocw.cs.pub.ro/courses/pm/lab/lab0-2022 |
| - | </note> | + | * https://ocw.cs.pub.ro/courses/pm/lab/lab2-2022 |
| + | * https://ocw.cs.pub.ro/courses/pm/lab/lab5-2022 | ||
| - | <html><a class="media mediafile mf_pdf" href="?do=export_pdf">Export to PDF</a></html> | + | Singurele surse care mai sunt relevante pentru componentele curente sunt paginile de wiki ale bibliotecilor mentionate mai sus: |
| + | * https://github.com/olikraus/ucglib/wiki | ||
| + | * https://github.com/zevero/avr_boot/tree/gh-pages | ||
| + | Surse consultate pentru piese pe care nu le mai folosesc, dar pe care le-am incercat in trecut: | ||
| + | * https://cb-electronics.com/products/funduino-joystick-shield-v1-a-ky-023-shield/ | ||
| + | * https://forum.arduino.cc/t/ili9341-tft-display-without-exposed-cs-pin/566641/1 | ||
| + | * https://github.com/sumotoy/TFT_ILI9163C | ||