Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

pm:prj2023:amocanu:szocsmihaela_proiect [2023/05/17 20:11]
mihaela.szocs
pm:prj2023:amocanu:szocsmihaela_proiect [2023/05/29 19:38] (current)
mihaela.szocs
Line 3: Line 3:
 ===== Introducere ===== ===== Introducere =====
 <note tip> <note tip>
-Proiectul este un joc Pong realizat cu ajutorul placii Arduino. Scopul jocului este de a lovi mingea cu paleta si de a o face sa treaca de catre paleta adversa. Jocul se desfasoara pe doua matrice LED de 8x8, iar jucatorii isi controleaza paleta cu ajutorul a doua potentiometre. De asemenea, jocul poate fi inceput sau resetat cu ajutorul a doua butoane. 
  
-Pentru a realiza acest proiect, ​este necesara conectarea a doua potentiometre si a doua butoane la placa Arduino, precum si doua matrice LEDDe asemenea, ​se va utiliza biblioteca LedControl ​pentru a controla afisajul matricilor LED . +Jocul este implementat pe o plăcuță ​Arduino ​Uno și implică doi jucători care se confruntă într-un joc de ping pong. Scopul jocului este de controla direcția bilei sau prin colectarea unui element de pick-up special, care apare în timpul joculuiExistă, de asemenea, ​obstacole care apar în mod aleatoriu ​pentru a încurca jucătoriiInteracțiunea cu jocul se face prin intermediul ​butoanelor și afișarea rezultatelor se realizează pe un display. De asemenea, se utilizează un buzzer pentru a semnala coliziunile bilei cu terenulobstacolele sau atunci când un jucător marchează un punct.
- +
-In final, ​prin intermediul ​proiectuluiutilizatorii pot sa isi testeze abilitatile si sa se distreze jucand unul dintre cele mai vechi jocuri videoPong.+
  
 </​note>​ </​note>​
Line 24: Line 21:
 Pentru acest proiect, vom avea nevoie de urmatoarele piese: Pentru acest proiect, vom avea nevoie de urmatoarele piese:
  
-   ​Arduino Uno R3 +   Arduino Uno R3 
-   Modul LCD 2004 +   * Butoane 
-   Modul I2C pentru LCD 2004 +   * Buzzer pasiv 
-   Modul Joystick x 2 +   * OLED Display 0.96” 128×64 SPI 
-   Breadboard +   * Fire
-   ​Rezistențe 1kΩ +
-   Buton+
        
 **Schema electrica** **Schema electrica**
Line 43: Line 38:
  
 <​note>​ <​note>​
-Descrierea codului aplicaţiei (firmware)+Înainte de joc, se afișează un meniu cu opțiuni de scor3, 5 sau 7 puncte. 
-  * mediu de dezvoltare (if any) (e.gAVR StudioCodeVisionAVR) +Jucătorul 2 navighează prin meniu și alege opțiunea. 
-  * librării şi surse 3rd-party (e.gProcyon AVRlib) +Se afișează bara de încărcare până la 100% în timp ce jucătorii se pregătesc. 
-  * algoritmi şstructuri ​pe care plănuiţsă le implementaţ+Jucătorii sunt bare verticale, mingea este un pixel, obstacolele sunt pătrate, iar elementul de pick-up este un cerc. 
-  ​* (etapa 3) surse şi funcţii implementate+Mișcarea jucătorilor se face pe axa OXin timp ce mingea se deplasează pe axele XOY. 
 + 
 +1.Mingea pleacă într-o direcție aleatoare la începutul fiecărei runde. 
 + 
 +2.Jucătorii apără peretele din spate; lovirea peretelui de către minge aduce puncte adversarului
 + 
 +3.Se afișează scorul curent șnumărul de elemente de pick-up colectate de jucători. 
 + 
 +4.Obstacolele și elementele de pick-up apar în poziții aleatoare ​pe ecran. 
 + 
 +5.Elementul de pick-up reapare după un timp, după ce este colectat de un jucător. 
 + 
 +6.Obstacolele se mișcă și îșschimbă dimensiunea la lovitura mingei sau la începutul unei runde. 
 + 
 +7.Jocul se încheie când un jucător atinge scorul maxim selectat din meniu. 
 + 
 +8.Se afișează câștigătorul șse redă o melodie la buzzer. Se revine apoi la meniu. 
 +  ​
 </​note>​ </​note>​
  
 ===== Rezultate Obţinute ===== ===== Rezultate Obţinute =====
  
-<​note>​ 
-Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru. 
-</​note>​ 
  
-===== Concluzii =====+{{:​pm:​prj2023:​amocanu:​baraloading.jpg?​500|}} 
 +{{:​pm:​prj2023:​amocanu:​meniualegerepuncte.jpg?​500|}}
  
-===== Download =====+{{:​pm:​prj2023:​amocanu:​desfasurarejoc.jpg?​500|}} 
 +{{:​pm:​prj2023:​amocanu:​mesajfinal.jpg?​500|}}
  
-<note warning> 
-O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului:​ surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-). 
  
-Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea **Add Images or other files**. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul **:​pm:​prj20??:​c?​** sau **:​pm:​prj20??:​c?:​nume_student** (dacă este cazul). **Exemplu:​** Dumitru Alin, 331CC -> **:​pm:​prj2009:​cc:​dumitru_alin**.+===== Concluzii ===== 
 +<​note>​ 
 +Proiect util in vederea intelegerii mai bune a conexiunii hardware-software.
 </​note>​ </​note>​
  
-===== Jurnal =====+===== Download ===== 
 +{{:​pm:​prj2023:​amocanu:​pm.zip|}} 
 + 
 +===== Jurnal ​resurse ​=====
  
 <note > <note >
-Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.+[[https://​learn.adafruit.com/​monochrome-oled-breakouts/​arduino-library-and-examples]] 
 + 
 +[[https://​lastminuteengineers.com/​oled-display-arduino-tutorial/​]] 
 + 
 +[[https://​www.youtube.com/​watch?​v=u5drIsmr6UM&​ab_channel=%D0%9A%D0%BE%D0%BD%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BD%D1%82%D0%B8%D0%BD]] 
 + 
 +[[https://​create.arduino.cc/​projecthub/​ronfrtek/​arduino-oled-display-menu-with-option-to-select-e85f04]] 
 + 
 +[[https://​create.arduino.cc/​projecthub/​GeneralSpud/​passive-buzzer-song-take-on-me-by-a-ha-0f04a8]] 
 + 
 +[[https://​gist.github.com/​mikeputnam/​2820675]] 
 </​note>​ </​note>​
  
pm/prj2023/amocanu/szocsmihaela_proiect.1684343496.txt.gz · Last modified: 2023/05/17 20:11 by mihaela.szocs
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0