This shows you the differences between two versions of the page.
pm:prj2023:amocanu:lampa-interactiva [2023/05/04 21:32] vladislav.tiftilov |
pm:prj2023:amocanu:lampa-interactiva [2023/05/29 21:55] (current) vladislav.tiftilov [Concluzii] |
||
---|---|---|---|
Line 23: | Line 23: | ||
De asemenea as vrea sa implementez si afisarea mesajelor pe un display LCD. | De asemenea as vrea sa implementez si afisarea mesajelor pe un display LCD. | ||
+ | |||
{{:pm:prj2023:amocanu:iot_lamp.png?700|}} | {{:pm:prj2023:amocanu:iot_lamp.png?700|}} | ||
Line 37: | Line 38: | ||
Lista piese: | Lista piese: | ||
- | * NodeMCU cu ESP8266 | + | * NodeMCU cu ESP8266 |
- | * Banda LED adresabila WS2812B | + | * Banda LED adresabila WS2812B |
- | * Display LCD 16x2 | + | * Display LCD 16x2 |
- | * Aliemntator 5V 2A | + | * Aliementator 5V 2A |
+ | {{:pm:prj2023:amocanu:lampa_hardware_vlad_tiftilov.png?800|}} | ||
===== Software Design ===== | ===== Software Design ===== | ||
+ | Mediu de dezvoltare: Arduino IDE + VSCode | ||
+ | Librarii: ESP8266WiFi, PubSubClient, FastLED, LiquidCrystal_I2C, Wire | ||
- | <note tip> | + | Structuri folosit: |
- | Descrierea codului aplicaţiei (firmware): | + | |
- | * mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR) | + | |
- | * librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib) | + | |
- | * algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi | + | |
- | * (etapa 3) surse şi funcţii implementate | + | |
- | </note> | + | |
+ | <code c++> | ||
+ | // enum pentru modurile de efecte | ||
+ | enum EffectMode { GREEN_STATIC, RED_STATIC, BLUE_STATIC, RAINBOW }; | ||
+ | |||
+ | // structura pentru efectul de picaturi de ploaie | ||
+ | struct Raindrop { | ||
+ | int position; | ||
+ | int intensity; | ||
+ | }; | ||
+ | |||
+ | |||
+ | // coada de mesaje | ||
+ | String messageQueue[MAX_QUEUE_SIZE]; | ||
+ | |||
+ | void enqueueMessage(String message) { | ||
+ | ... | ||
+ | } | ||
+ | |||
+ | String dequeueMessage() { | ||
+ | ... | ||
+ | } | ||
+ | |||
+ | </code> | ||
+ | |||
+ | Metode folosite: | ||
+ | <code c++> | ||
+ | // implementarea efectelor | ||
+ | void normalModeEffects() { | ||
+ | FastLED.clear(); | ||
+ | |||
+ | if (currentEffectMode == GREEN_STATIC) { | ||
+ | fill_solid(leds, NUM_LEDS, CRGB(0, 255, 0)); // Green | ||
+ | } | ||
+ | |||
+ | if (currentEffectMode == RED_STATIC) { | ||
+ | fill_solid(leds, NUM_LEDS, CRGB(255, 0, 0)); // Red | ||
+ | } | ||
+ | |||
+ | if (currentEffectMode == BLUE_STATIC) { | ||
+ | fill_solid(leds, NUM_LEDS, CRGB(0, 0, 255)); // Blue | ||
+ | } | ||
+ | |||
+ | if (currentEffectMode == RAINBOW) { | ||
+ | static uint8_t hue = 0; | ||
+ | fill_rainbow(leds, NUM_LEDS, hue, 255 / NUM_LEDS); | ||
+ | hue+=3; | ||
+ | } | ||
+ | |||
+ | FastLED.show(); | ||
+ | } | ||
+ | |||
+ | |||
+ | // bucla principala | ||
+ | void loop() { | ||
+ | displayNextMessage(); | ||
+ | |||
+ | if (isRaining()) { | ||
+ | rainEffect(); | ||
+ | } else { | ||
+ | normalModeEffects(); | ||
+ | } | ||
+ | |||
+ | if (!client.connected()) { | ||
+ | reconnect(); | ||
+ | } | ||
+ | |||
+ | client.loop(); | ||
+ | } | ||
+ | |||
+ | </code> | ||
===== Rezultate Obţinute ===== | ===== Rezultate Obţinute ===== | ||
- | <note tip> | + | {{:pm:prj2023:amocanu:lampa_poza_1.jpeg?300|}} |
- | Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru. | + | |
- | </note> | + | {{:pm:prj2023:amocanu:vladtf_lamp_2.jpeg?300|}} |
+ | {{:pm:prj2023:amocanu:vladtf_lamp_3.jpeg?300|}} | ||
===== Concluzii ===== | ===== Concluzii ===== | ||
+ | - Pentru a alimenta banda LED si display-ul LCD am folosit iesirea de 5V de la un Arduino UNO. | ||
+ | - Pentru server MQTT am folosit Mosquitto. | ||
+ | - Pentru a trimite mesaje catre server am folosit un script bash care apeleaza comanda mosquitto_pub. | ||
+ | - Placa NodeMCU cu ESP8266 se conecteaza la brokerul MQTT si asteapta mesaje. | ||
+ | - In functie de mesajul primit lampa schimba culoarea LED-urilor. | ||
+ | - Mesajele sunt afisate pe display-ul LCD folosind o coada de mesaje. | ||
===== Download ===== | ===== Download ===== | ||
- | <note warning> | + | Codul sursa: |
- | O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-). | + | {{:pm:prj2023:amocanu:code.txt|}} |
- | + | ||
- | Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea **Add Images or other files**. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul **:pm:prj20??:c?** sau **:pm:prj20??:c?:nume_student** (dacă este cazul). **Exemplu:** Dumitru Alin, 331CC -> **:pm:prj2009:cc:dumitru_alin**. | + | |
- | </note> | + | |
+ | Script pentru trimitere mesaje: | ||
+ | <code bash> | ||
+ | #!/bin/bash | ||
+ | mosquitto_pub -h 91.121.93.94 -p 1883 -t "weather-project/data" -m "r" | ||
+ | </code> | ||
===== Jurnal ===== | ===== Jurnal ===== | ||