This is an old revision of the document!


Water refilling system

Introducere

Nume: Popovici Robert-Adrian
Grupa: 335CA

Obiectivul acestui proiect consta in realizarea unui sistem automat de umplere a diverselor recipiente cu lichide. Inregul sistem este centrat in jurul unei placute Arduino Mega 2560, aceasta fiind responsabila pentru controlul pieselor esentiale ale acestui proiect (pompa de apa, releul care alimenteaza pompa, etc.), dar si a componentelor care care servesc drept input si output pentru utilizatori (matricea de leduri, potentiomentru liniar, etc.).

Utilitatea proiectului este destul de evidenta si poate fi rezumata prin urmatoarele idei:

  • automatizarea unei sarcini uzuale si destul de frecvente
  • oferirea unei precizii mult mai bune si micsorarea duratei de asteptare
  • evitarea diverselor accidente care pot fi cauzate de erorile umane

Descriere generală

Interactiunea utilizatorului cu intregul sistem se realizeaza prin intermediul unui potentiomentru liniar, acesta avand rolul de a seta volumul de lichind care urmeaza sa fie turnat in recipient. In timp real aceast volum va fi afisata de catre Arduino pe matricea led 8×8 in format decimal, controlul acesteia fiind realizat pur software (fara a folosi niciun driver auxiliar de control).

Dupa ce volumul de lichid a fost stabilit utilizatorul va da comanda de start prin apasarea unui push-button. La apasarea butonului de start, modulul Arduino va activa releul care la randul lui va pune in functiune pompa de apa. Pentru a calcula timpul necesar de functionare al pompei vom presupune ca aceasta are un debit aproximativ constant, pe care il vom calcula in prealabil.

Dupa scurgerea timpului determinat anterior, pompa se va opri, iar sistemul este pregatit pentru a procesa noi comenzi.

Schema bloc

Hardware Design

Piesele folosite in cadrul proiectului sunt:

  • Arduino Mega 2560
  • Pompa de apa submersibila 12V
  • Matrice de leduri 8×8
  • Convertor AC-DC 12V
  • Releu 5V
  • Rezistente 330 ohm
  • Potentiometru liniar 10k ohm
  • Push button
  • Fire dupont

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF

pm/prj2023/alucaci/water-refilling-system.1684264092.txt.gz · Last modified: 2023/05/16 22:08 by robert.popovici
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0