NUME: Nistorescu Radu-Constantin GRUPA: 332CC
Proiect: Joc de lumini care capteaza muzica 🚀
Ce face: Proiectul constă în crearea unui joc de lumini care capteaza notele muzicale si aprinde led urile in functie de acestea.Totodata sunt implementate si niste jocuri de lumini prestabilite.
Scopul acestui proiect este de a crea o atmosfera mai placuta prin intermediul led urilor.
Utilitate: Acest sistem de joc de lumini poate fi folosit in restaurante/baruri/cluburi pentru a face atmosfera mai placuta si pentru a putea fi folosit impreuna cu muzica din incinte.
🚨 Proiectul are ca scop implementarea mai multor jocuri de lumini, unele prestabilite, altele prin captarea muzicii si luminarea benzii RGB pe note.Voi implementa si o aplicatie pe telefon pentru a putea alege jocul de lumini si un display I2C pentru a afisa informatii legate de ce joc de lumini s a ales.Pentru a capta sunetul pe placuta arduino voi folosi un senzor de sunet cu microfon si preamplificator.Consider ca este util deoarece led urile RGB sunt din ce in ce mai cautate pentru design si partea cu captarea muzicii ar fi folositoare in cluburi pentru a face atmosfera mai placuta.
Schema bloc:
În această secțiune, voi prezenta detaliile legate de designul hardware:
Lista de piese:
🛠️ Arduino UNO
🛠️ Bluetooth HC-05
🛠️ LCD I2C
🛠️ Senzor de sunet
🛠️ Becuri LED
🛠️ RGB Led Strip
🛠️ Breadboard
🛠️ Cabluri jumper
Scheme electrice: Pentru conectarea componentelor, puteți consulta următoarea schemă electrică:
Imagini:
Mediu de dezvoltare: Vom folosi Arduino IDE pentru a dezvolta și încărca firmware-ul pe placuta si Android Studio pentru dezvoltarea aplicatiei.
Librării și surse 3rd-party:
Wire - Biblioteca pentru gestionarea LCD ului I2C.
LiquidCrystal_I2C - Biblioteca pentru gestionarea LCD ului I2C.
FastLED - Biblioteca pentru gestionarea strip-ului RGB
Surse și funcții implementate:
Funcția gameMode() - Realizeaza jocul de lumini bazat pe muzica.
Funcția rgbColor() - Realizeaza setarea culorii unui LED.
Funcția reactiveMode() - Implementeaza schimbarile de culori in functie de muzica.
Funcția loop() - Se realizeaza primirea input-ului de pe modulul bluetooth si in functie de acesta se executa jocurile de lumini.
Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.
📅 01.05.2023 - Comanda de piese a fost plasata 📦
📅 07.05.2023 - Documentatie + Schema 📄
📅 12.05.2023 - Am obtinut toate piesele necesare 📥
📅 24.05.2023 - Finalizare proiect