Student: Popescu Philip-Cristian
Grupa: 335CB
In cadrul acestui proiect voi dezvolta o placa de efecte audio cu capabilitati de inregistrare audio. Acest proiect a fost inspirat de modul de predare al domnului profesor de la seria CB si vocea dansului JOASA si INCEATA. De aceea am decis sa ii creez o interfata pentru a-i imbunatatii metoda de livrare a cursului, cat si volumul (sau mai bine spus lipsa acestuia).
Acest proiect este baza aplicatiilor audio, in special captura si alterarea sunetului in timp real. De asemenea implementarea poate fi folosita si ca placa de efecte pentru instrumente muzicale (eg: chitara).
Proiectul va venii sub forma unei cutii cu o intrare de micropfon, o iesire de 3.5mm, display, potentiometru de reglare, butoane de selectie si switch de activare/dezactivare al potentiometrului.
Proiectul va acoperii urmaoarele functionalitati:
Pentru realizarea acestor functionalitati este necesara incorporarea unui shield ce contine: ADC, DAC si SRAM (pentru inregistrare). De asemenea este nevoie de un potentiometru pentru reglarea efectelor individuale si un switch pentru activarea/dezactivarea acestuia, un display cu butoane pentru ciclarea intre functionalitati si activarea/dezactivarea acestora.
Lista componente:
Componenta | Cantitate |
---|---|
Arduino UNO | 1 |
AudioHacker Shield | 1 |
LCD 16x2 + i2c interface | 1 |
Potentiometru 10k | 1 |
Switch | 1 |
Buton | 3 |
Rezistente 10k | 5 |
Schema generala:
Schema “Audio-Hacker Shield” care vine peste arduino:
Esantionarea si prelucrarea datelor audio se face in cadr-ul unei intreruperi pe “Timer1” setata la o frecventa de 22khz.
In Cadrul functiei “setup()” se activeaza inputurile , se activeaza clasele si se calculeaza timpul pentru generarea intreruperii.
Functia “loop()” este folosita pentru debug, citirea dispozitivelor de intrare (butoane/potentiometre) si afisarea de mesaje la LCD.
In urma implementarii rezulta ca arduino NU este o platforma buna pentru aplicatii audio, frecventa mica de procesor nu permite analiza furie real time a sunetului, prin urmare trebuie folosite “hack-uri” pentru a modela sunetul.
O IMPARTIRE IA MAI MULT DECAT E PERIOADA DE ESANTIONARE (22KHZ)!
Aplicarea mai multor efecte pe un esantion s-a dovedit prea costisitoare asa ca produsul rezultat poate aplica un singur efect la orice moment de timp. (Efectele pot fi aplicate atat real-time cat si pe datele tip playback).