This is an old revision of the document!


Nume proiect

Introducere

Proiectul constă în construirea unei uși care se deschide la introducerea unui cod PIN corect folosind un Arduino Uno, un servomotor, un keypad și o baterie.

Scopul proiectului este de a oferi o metodă sigură și convenabilă de a proteja accesul la o anumită zonă sau încăpere. În loc să folosim chei fizice, care pot fi pierdute sau furate, utilizatorii pot introduce un cod PIN personalizat pentru a accesa zona protejată.

Ideea proiectului a pornit de la dorința de a experimenta cu tehnologia Arduino și de a construi ceva practic și util. De asemenea, am dorit să găsesc o soluție mai convenabilă și sigură pentru accesul la o anumită zonă, fără a fi nevoie de chei fizice.

Cred că acest proiect poate fi util pentru alții care doresc să își îmbunătățească securitatea și să simplifice accesul la o anumită zonă. De asemenea, prin construirea și programarea acestui proiect, voi dobândi abilități practice în domeniul tehnologiei Arduino, ceea ce poate fi util și pentru viitoarele proiecte pe care le voi realiza.

Descriere generală

Pentru a realiza proiectul ușii cu deschidere pe baza codului PIN, vom avea nevoie de următoarele componente și module:

1.Arduino Uno: este placa de dezvoltare care va gestiona întregul proiect și va controla toate celelalte module. Este o placă de bază Arduino cu un microcontroler ATmega328P.

2.Keypad: acesta este un modul care conține un tastieră pentru introducerea codului PIN. Tastatura este formată din 4×4 butoane și este conectată la Arduino prin intermediul unui cablu cu 8 pini.

3.Servomotor: servomotorul este folosit pentru a deschide și închide ușa. Este un motor care poate fi controlat în mod precis și poate fi poziționat la un anumit unghi. Pentru acest proiect vom folosi un servomotor standard de 180 de grade.

4.Baterie: o sursă de energie pentru a alimenta întregul sistem. O baterie LiPo de 7.4V ar fi suficientă pentru acest proiect.

5.Breadboard: un dispozitiv de prototipare pe care putem conecta toate componentele. Este util pentru a face prototipuri și teste rapide, înainte de a realiza conexiuni permanente.

Hardware Design

Aici puneţi tot ce ţine de hardware design:

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF

pm/prj2023/alexau/paza_casa.1682981629.txt.gz · Last modified: 2023/05/02 01:53 by corneliu.mungiu
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0