Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

pm:prj2023:alexau:paza_casa [2023/05/02 01:40]
corneliu.mungiu [Introducere]
pm:prj2023:alexau:paza_casa [2023/05/28 20:53] (current)
corneliu.mungiu [Nume proiect]
Line 1: Line 1:
-====== ​Nume proiect ​======+====== ​Paza Casa ======
 ===== Introducere ===== ===== Introducere =====
  
Line 13: Line 13:
 ===== Descriere generală ===== ===== Descriere generală =====
  
-<note tip> +Pentru a realiza proiectul ușii cu deschidere pe baza codului PINvom avea nevoie de următoarele componente șmodule:
-O schemă bloc cu toate modulele proiectului vostruatât software cât şi hardware însoţită de o descriere a acestora precum şa modului în care interacţionează.+
  
-Exemplu ​de schemă blochttp://www.robs-projects.com/​mp3proj/​newplayer.html +1.Arduino Uno: este placa de dezvoltare care va gestiona întregul proiect și va controla toate celelalte module. Este o placă de bază Arduino cu un microcontroler ATmega328P. 
-</​note>​+ 
 +2.Keypadacesta este un modul care conține un tastieră pentru introducerea codului PIN. Tastatura este formată din 4x4 butoane și este conectată la Arduino prin intermediul unui cablu cu 8 pini. 
 + 
 +3.Servomotorservomotorul este folosit pentru a deschide și închide ușaEste un motor care poate fi controlat în mod precis și poate fi poziționat la un anumit unghiPentru acest proiect vom folosi un servomotor standard de 180 de grade
 + 
 +4.Baterie: o sursă de energie pentru a alimenta întregul sistem. O baterie LiPo de 7.4V ar fi suficientă pentru acest proiect. 
 + 
 +5.Breadboard:​ un dispozitiv de prototipare pe care putem conecta toate componentele. Este util pentru a face prototipuri și teste rapide, înainte de a realiza conexiuni permanente. 
 +{{:​pm:​prj2023:​alexau:​proiect_pm.png?​500|}}
  
 ===== Hardware Design ===== ===== Hardware Design =====
  
-<note tip> +Lista de piese necesare pentru proiectul ușii cu deschidere pe baza codului PIN: 
-Aici puneţi tot ce ţine de hardware design+ 
-  ​* listă de piese +  ​- Arduino Uno 
-  ​* scheme electrice (se pot lua şi de pe Internet şi din datasheet-uri, e.g. http://​www.captain.at/​electronic-atmega16-mmc-schematic.png) +  - Keypad 
-  ​* diagrame de semnal ​ +  ​Servomotor 
-  ​* rezultatele simulării +  ​Breadboard 
-</​note>​+  ​Baterie LiPo 
 +  ​- Jumper wires 
 +  ​- Capacitors 
 +  - Diode 
 +{{:​pm:​prj2023:​alexau:​paza_casa.png?​500|}} 
  
 ===== Software Design ===== ===== Software Design =====
Line 34: Line 46:
 <note tip> <note tip>
 Descrierea codului aplicaţiei (firmware): Descrierea codului aplicaţiei (firmware):
-  * mediu de dezvoltare ​(if any) (e.g. AVR StudioCodeVisionAVR) +  * Pentru a realiza acest proiect, am folosit mediul ​de dezvoltare ​Arduino IDE și câteva biblioteci necesare pentru controlul LCD-uluikeypad-ului și servomotorului. 
-  * librării şsurse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib) +  * Sunt utilizate bibliotecile Keypad, Servo, Wire șLiquidCrystal_I2C
-  algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi + 
-  * (etapa 3surse şfuncţii implementate+ 
 +   Parola este definită ca un șir de caractere (char* password = "​888";​) 
 + 
 +   Am definit ISR(TIMER2_COMPA_vectpentru a retrimite confirmarea de deblocare daca utilizatorul a dat no(dupa o perioada anumita) 
 + 
 +   *Am implementat un sistem de blocare în cazul introducerii repetate a parolei greșite. După 3 tentative greșite, sistemul este blocat șse trimite un mesaj prin portul serial 
 </​note>​ </​note>​
  
Line 43: Line 61:
  
 <note tip> <note tip>
-Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru. +Pe LCD-ul conectat la Arduino vei vedea mesajul "Enter password"​ urmat de "​PIN:"​. Acesta este primul mesaj afișat pentru a indica utilizatorului că trebuie să introducă parola.
-</​note>​+
  
-===== Concluzii =====+După introducerea parolei, se va verifica dacă aceasta este corectă sau nu. Dacă parola este corectă, servomotorul se va roti și va deschide ușa. Pe LCD va apărea mesajul "Door open".
  
-===== Download =====+Dacă parola introdusă este greșită, se va afișa mesajul "​Incorrect"​ pe LCD timp de 2 secunde. În cazul în care se introduc de 3 ori consecutiv parole greșite, se va bloca accesul și se va trimite un mesaj prin portul serial.
  
-<note warning>​ +Pentru a debloca sistemul, trebuie să trimiți comanda "​Unblock"​ prin portul serial către Arduino. Acest lucru va reseta numărul de tentative greșite șvei putea reintroduce parola corectă pentru a deschide ușa din nou.
-O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului:​ surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script ​de compilare şcopiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).+
  
-Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea **Add Images or other files**Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul **:pm:prj20??:c?** sau **:​pm:​prj20??:​c?:​nume_student** (dacă este cazul). **Exemplu:​** Dumitru Alin, 331CC -> **:​pm:​prj2009:​cc:​dumitru_alin**.+https://​youtube.com/​shorts/​QghLZgfTS48?feature=share
 </​note>​ </​note>​
  
 +===== Concluzii =====
 +A fost un proiect foarte interesant.
 +===== Download =====
 +
 +{{:​pm:​prj2023:​alexau:​paza_casa_mungiu_corneliu.zip|}}
 ===== Jurnal ===== ===== Jurnal =====
  
-<note tip> +  * Am inițiat proiectul de implementare a unui sistem de control al accesului utilizând Arduino, LCD, keypad și servomotor. 
-Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului+  * Am configurat mediul de dezvoltare Arduino IDE și am instalat bibliotecile necesare (LiquidCrystal,​ Keypad, Servo). 
-</​note>​ +  * Am conectat LCD-ul, keypad-ul 4x4 și servomotorul la Arduino conform schemelor de conexiune. 
- +  * Am început implementarea codului firmware în Arduino IDE, folosind funcții șstructuri de bază. 
-===== Bibliografie/​Resurse ===== +  * Am scris funcția pentru verificarea parolei introduse de utilizator ​și am implementat condițiile de deschidere a ușii sau de blocare a accesului. 
- +  * Am adăugat funcția pentru rotirea servomotorului și deschiderea ușii atunci când parola este corectă. 
-<​note>​ +  * Am implementat funcția pentru afișarea mesajelor pe LCD-ul conectat și funcția de ștergere a ecranului după afișare. 
-Listă cu documente, datasheet-uriresurse Internet folosite, eventual grupate pe **Resurse Software** şi **Resurse Hardware**. +  * Am testat funcționalitatea proiectului pe placa Arduino și am verificat interacțiunea ​cu keypad-ulLCD-ul și servomotorul. 
-</​note>​+  ​Am detectat școrectat câteva erori și probleme de cablare și conexiune. 
 +  ​Proiectul este în stadiul funcțional de bază, iar utilizatorii pot introduce parola corectă pentru a deschide ușa. De asemenea, sunt implementate mecanisme de blocare a accesului după un număr predefinit de tentative greșite. 
 +  ​Implementarea funcției de trimite a unui mesaj pe un calculator prin portul serial în cazul blocării accesului. 
 +  ​Adăugarea funcționalității pentru deblocarea sistemului prin introducerea unei comenzi specifice prin portul serial
 +  * Finalizarea și testarea finală a proiectului pentru a asigura o funcționare corespunzătoare și corectitudinea rezultatelor.
  
 <​html><​a class="​media mediafile mf_pdf"​ href="?​do=export_pdf">​Export to PDF</​a></​html>​ <​html><​a class="​media mediafile mf_pdf"​ href="?​do=export_pdf">​Export to PDF</​a></​html>​
- 
pm/prj2023/alexau/paza_casa.1682980841.txt.gz · Last modified: 2023/05/02 01:40 by corneliu.mungiu
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0