This is an old revision of the document!


Mapping Robot - Luca Seritan 333CA

Introducere

Proiectul meu consta in construirea si programarea unui robotel mic in scopul de a genera in mod autonom harta unei incaperi. Am plecat de la ideea unui aspirator autonom, aceasta fiind si una din posibilele utilitati ale unui astfel de robot. Alte posibile aplicatii ar putea fi explorarea zonelor periculoase/greu accesibile pentru oameni. (Desigur, cu o varianta mai complexa al aceluiasi principiu)

Descriere generală

Robotul va avea functionalitatea de a explora o incapere si a mapa obstacolele din ea. Pentru a realiza acest lucru, va utiliza:

  1. motoare de tip stepper pentru deplasare si localizare simultana
  2. mai multi senzori ultrasonici pentru detectarea obstacolelor in mai multe directii
  3. un card SD pe care harta va fi stocata la finalul explorarii

Pentru stocare, voi testa doua variante pentru a verifica care este mai ok:

  • stocarea hartii intr-un format ascii, asemenea unei matrice (cred ca va fi mai precis, dar va ocupa multa memorie de care arduino nu dispune)
  • stocarea hartii sub forma unor puncte / linii de obstacole in baza carora sa pot genera mai apoi intreaga harta (cred ca voi putea mapa o zona mai mare, dar va fi nevoie de postprocesare)

Schema Bloc

O schemă bloc cu toate modulele proiectului vostru, atât software cât şi hardware însoţită de o descriere a acestora precum şi a modului în care interacţionează.

Exemplu de schemă bloc: http://www.robs-projects.com/mp3proj/newplayer.html

Hardware Design

Aici puneţi tot ce ţine de hardware design:

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF

pm/prj2023/adarmaz/room-mapper.1683027366.txt.gz · Last modified: 2023/05/02 14:36 by luca.seritan
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0