This is an old revision of the document!


Writing machine

Nume: Mușuroi Daniel-Nicușor

Grupa: 333CB

Introducere

Proiectul este reprezentat de o masina care poate scrie (desena) cu pixul pe hartie. Pixul poate fi controlat manual cu ajutorul unui joystick. De asemenea, acesta poate desena o imagine trimisa de la calculator. Consider ca acest proiect este un prim pas spre construirea unei imprimante 3D, avand in vedere ca o imprimanta 3D se misca pe 3 axe, iar proiectul va misca pixul pe 2 axe (si o a 3-a “axa” care doar va ridica pixul de pe hartie).

Descriere generală

Schema bloc:

Prin apasarea butonului de pe joystick se poate lasa/ridica pixul de pe hartie. Prin miscarea joystickului, se va pixul indiferent daca acesta se afla sau nu pe hartie. Daca aparatul este conectat la calculator si se foloseste un universal gcode sender, atunci se poate trimite o imagine in format gcode care va fi desenata pe hartie.

Hardware Design

Lista piese:

  • Arduino UNO
  • 2 motoare stepper (pentru a misca pixul pe cele 2 axe)
  • 1 servo motor (pentru a ridica/lasa pixul de pe hartie)
  • Shield Modul L293D
  • Modul Joystick
  • Cablu incarcator telefon (5V/1A) (pentru a alimenta motoarele/shieldul)
  • Plexiglass

Shieldul L293D este conectat direct la arduino.

Pinii digitali folositi: 3,4,5,6,7,8,10,11,12

Pinii analogici folositi: A0, A1, A5

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF

pm/prj2023/abirlica/writing_machine.1685304239.txt.gz · Last modified: 2023/05/28 23:03 by daniel.musuroi
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0