This is an old revision of the document!


Distance sensor detector

Introducere

Proiectul “Senzor ultrasunete de detectare” propune implementarea unui dispozitiv care identifică obiectele și verifică dacă distanța față de acestea se încadrează într-un interval adecvat. În esență, acest proiect poate fi utilizat într-o varietate de situații, precum sistemele auto care își propun prevenirea coliziunilor cu obiectele, atât în partea dorsala, cât și laterală. Consider ca proiectul este o oportunitate pentru a ma introduce in lucrul cu sisteme hardware fizic,ci nu in diverse programe, fapt pe care nu l-am realizat pana acum. In plus, majoritatea dintre noi folosim senzori de detectare a distantei in domeniul auto, astfel prin acest proiect se poate realiza o intelegere mai buna a acestora.

Descriere generală

Planul de funcționare al proiectului este următorul: cele șase led-uri vor fi activațe și dezactivațe individual în funcție de distanța dintre obiect și senzori. Cu ajutorul unui mecanism de puls, senzorii vor detecta obiectele din față și vor măsura distanța față de acestea. Pulsarea nu va avea loc în orice moment, ci la intervale scurte de timp, pentru a asigura o detectare cât mai precisă a distanței. Atunci când obiectul se află in range-ul stabilit senzorilor, un buzzer se va activa, redând un sunet specific în funcție de senzorul activ si de distanta specifica, cu cat este mai aproape cu atat sunetul este mai rapid, iar un led va fi iluminat într-o culoare diferită.

Hardware Design

Proiectul va folosi urmatoarele componente:

  • 3 senzori ultrasonici
  • Un buzzer
  • cabluri
  • placuta arduino UNO
  • breadbord
  • 6 leduri

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • Pentru dezvoltarea aplicatiei am folosit Arduino IDE
  • se foloseste un timer pentru a determina in ce intervale trebuie sa actioneze buzzer-ul
  • se foloseste citirea de la serial monitor pentru a putea creste sau diminua raza de actiune a sensorilor
  • Senzorii ultrasonici funcționează prin emiterea undelor sonore la o frecvență înaltă. Apoi așteaptă ca sunetul să fie reflectat înapoi, calculând distanța pe baza timpului necesar cu formula: Distance = 1/2 * T * C (T - timpul, C - viteza sunetului)

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

  • 5 mai - prima documentatie
  • 20 mai - schema hardware
  • 28 mai - Designul software

Bibliografie/Resurse

pm/prj2023/abirlica/bogdan-toma.1685297954.txt.gz · Last modified: 2023/05/28 21:19 by bogdan_nicolae.toma
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0