This is an old revision of the document!


Dispenser de mâncare pentru animale

Autor

Mihăilă Iuliana-Raluca

Introducere

Proiectul are ca obiectiv principal ușurarea modului de hrănire a animalelor de companie.

Acest produs se adresează oricărui deținător de pisici sau câini și face parte din ramura produselor destinate pentru segmentul de “Smart-Home”.

Descriere generală

Problema reală apare atunci când un posesor de pisici sau câini trebuie sa părăsească locuința pentru un timp mai îndelungat, iar animalul trebuie să aibă mereu condițiile minime necesare pentru a trăi, printre acestea aflându-se și hrana. Soluția pe care o propun este implementarea unui dispenser de mancare ușor de folosit si simplist, construit din materiale reciclabile: două conserve cilindrice și un recipient din plastic unde va ajunge mâncarea.

Cele trei metode prin care feeder-ul va putea fi controlat:

1. Animalul de companie apasă pe un buton, acționând servo-motorul, iar utilizatorul primește o notificare pe telefon pentru a fi înștiințat de acest lucru

2. Utilizatorul trimite comanda /feed pe telefon, cu ajutorul unui bot de Telegram, servo-motorul fiind acționat de un server (serializarea si deserializarea unui byte)

3. Utilizatorul trimite comanda /photo pe telefon, ce va determina trimiterea unei poze, pe server cu starea actuala a feeder-ului

Schema bloc:

Hardware Design

Componentele utilizate pentru construirea dispenserului:

  • Placă de dezvoltare UNO R3 compatibil Arduino
  • Servomotor SG90
  • Fire pentru conexiune
  • Microswitch Type: Snap Action
  • Mini-breadboard
  • Shield rețea ENC28j60 ethernet
  • ESP-32 camera

Materiale reciclabile folosite:

  • O conservă de suc de tomate și o cutie de Pringles
  • O sticlă de plastic pentru rampă si buton
  • O cutie de plastic pentru susținerea butonului
  • Recipient de mâncare pentru animale

Software Design

În ceea ce privește partea software a acestui proiect, servo-motorul va putea fi acționat prin intermediul aplicației Telegram și al unui buton, aspecte ce vor fi realizate prin prisma protocolului TCP.

Așadar, va fi necesar un router care se va conecta prin intermediul unui cablu de ethernet la modulul Wi-Fi, conexiunea cu laptopul fiind posibilă și prin wireless.

Conectarea shield-ului de ethernet

- Având în vedere faptul că shield-ul nu este original Arduino, se va folosi biblioteca UIPEthernet.h de pe github: https://github.com/UIPEthernet/UIPEthernet

- Pentru monatarea acestei componente se folosește schema urmatoare:

Rezultate Obţinute

Concluzii

Download

Jurnal

  • 18.04.2022 - Alegerea temei proiectului

Bibliografie/Resurse

pm/prj2022/sionescu/petfeeder.1653658109.txt.gz · Last modified: 2022/05/27 16:28 by iuliana.mihaila
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0