This is an old revision of the document!


Joc numeric

Introducere

Jocul presupune răspunderea, folosind o tastatură, la întrebările afișate pe un LCD. (ex: 2x + 1 = 3, se va răspunde 1)

De asemenea, vor fi disponibile mai multe niveluri de dificultate, mai multe tipuri de jocuri și un meniu din care se poate selecta modul de joc.

Descriere generală

Schemă bloc

În funcție de butonul pe care îl va apăsa (pe Keyboard 4×4), utilizatorul va avea posibilitatea să înceapă jocul, să aleagă un mod de joc și să răspundă la întrebări. În funcție de răspunsurile oferite (logică redată în Cod) se vor acționa Buzzer-ul și LED-ul. De asemenea, se va modifica textul afișat pe LCD.

Hardware Design

Piese
  • plăcuță Arduino Uno R3
  • LCD 16×2
  • Keypad 4×4
  • Potențiometru
  • Buzzer
  • LED(uri)
  • Rezistențe
Componenta Cantitate
Arduino Uno R3 1
LCD 16×2 1
Keypad 4×4 1
Rezistențe (1kΩ) 6
Potențiometru (10kΩ) 1
Buzzer 1
LED 4

Software Design

Ca mediu de dezvoltare am folosit atât Tinkercad, cât și aplicația de bază oferită de Arduino pentru dezvoltarea în timp real a proiectului.

Biblioteci

Am folosit biblioteca necesară pentru EEPROM, cât și LiquidCrystal.h pentru utilizarea LCD-ului.

Ideea de bază a jocului constă în parcurgerea unor întrebări din trei seturi, ordonate după gradul de dificultate (ușoare, medii, grele) și atingerea unui anumit număr de răspunsuri corecte la rând pentru câștigarea jocului. În funcție de progresul utilizatorului sunt afișate diverse mesaje pe LCD, iar atunci când răspunde greșit la o întrebare, se reîncepe jocul, reținându-se scorul maxim în memoria EEPROM.

Rezultate Obţinute

TODO

Concluzii

Download

TODO

  • arhiva cod

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

  • 18/04/2022 - alegere proiect
  • 03/05/2022 - init_wiki()
  • 05-07/05/2022 - documentare piese + schemă
  • 12/05/2022 - [Joc] V0 - Keypad + LCD (Tinkercad)
  • 13/05/2022 - [Joc] ^ Adăugare LED
  • 17/05/2022 - [Joc] ^^ Adăugare Piezo
  • TODO (!)
    • Arduino
    • Cod++

Bibliografie/Resurse

Software
Hardware
pm/prj2022/sionescu/joc_numeric.1653750761.txt.gz · Last modified: 2022/05/28 18:12 by mihai_eugen.barbu
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0