This is an old revision of the document!


Ultrasonic glasses for the blind

Autor

Paun Iulia-Miruna

Grupa: 331CC

Introducere

Proiectul are ca scop construirea unui sistem confortabil de detectare a obiectelor din jur. Sistemul este prins de o pereche de ochelari si detecteaza cat de aproape sunt obiectele din jur. Cand ajunge la o anumita distanta, buzzerul scoate un sunet pentru a alerta persoana care poarta ochelarii. Proiectul este util pentru persoanele care si-au pierdut vederea

Descriere generală

Proiectul se poate realiza pe o placuta Arduino UNO, dar si pe o placuta Arduino Pro Mini. Se conecteaza un senzor ultrasonic care detecteaza cat de aproape un obiectele din jurul sau.

Am conectat la Arduino si un buzzer care sa sune atunci cand distanta ajunge in anumite limite, adica atunci cand persoana care poarta ochelarii se apropie de un obiect. Buzzerul suna neintrerupt daca obiectul este foarte aproape si suna intermitent daca obiectul este intre anumite limite pe care le-am pus in cod.

In cazul folositii Arduino Pro Mini, am conectat si o baterie de 9V.

Schema bloc

O schemă bloc cu toate modulele proiectului vostru, atât software cât şi hardware însoţită de o descriere a acestora precum şi a modului în care interacţionează.

Exemplu de schemă bloc: http://www.robs-projects.com/mp3proj/newplayer.html

Hardware Design

Lista cu componente

  • Arduino UNO/ Arduino Pro Mini
  • *Programator Arduino Pro Mini
  • Ultrasonic Sensor-HC-SR04(Generic)
  • Buzzer
  • Fire de conexiune
  • Baterie 9V
  • Conector baterie 9V
  • Ochelari

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

29.04.2022

  • Alegere tema proiect
  • Cautare componente

06.05.2022

  • Incepere pagina Wiki
  • Comandare componente

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF

pm/prj2022/sgherman/ochelari-pentru-nevazatori.1653593266.txt.gz · Last modified: 2022/05/26 22:27 by iulia_miruna.paun
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0