This shows you the differences between two versions of the page.
pm:prj2022:sgherman:mood_lamp [2022/05/10 22:31] aalexandru0606 created |
pm:prj2022:sgherman:mood_lamp [2022/05/27 19:39] (current) aalexandru0606 [Concluzii] |
||
---|---|---|---|
Line 25: | Line 25: | ||
== Schema Bloc == | == Schema Bloc == | ||
- | {{:pm:prj2022:sgherman:mood_lamp.png?700 |}} | + | {{:pm:prj2022:sgherman:mood_lamp.png?350 |}} |
===== Hardware Design ===== | ===== Hardware Design ===== | ||
- | Listă de piese: | + | ==== Lista de componente ==== |
- | * Arduino Nano | + | ^ Nume Piesa ^ Cantitate ^ |
- | * Breadboard | + | | Arduino UNO | 1 | |
- | * Matrice de LED-uri (4×4) WS2812B (6 buc) | + | | Breadboard | 1 | |
- | * Potentiometru | + | | Matrice de LED-uri (4×4) WS2812B | 5 | |
- | * Rezistente | + | | Potentiometru | 1 | |
- | * Buton | + | | Rezistente | 1 | |
- | * Microfon | + | | Buton | 1 | |
- | <note tip> | + | | Microfon | 1 | |
- | Aici puneţi tot ce ţine de hardware design: | + | | Cabluri Dupont tata-tata | ∞ | |
- | * scheme electrice (se pot lua şi de pe Internet şi din datasheet-uri, e.g. http://www.captain.at/electronic-atmega16-mmc-schematic.png) | + | | Cabluri Dupont mama-tata | ∞ | |
- | * diagrame de semnal | + | |
- | * rezultatele simulării | + | ==== Schema Electrica ==== |
- | </note> | + | {{:pm:prj2022:sgherman:mood_lamp_schema_electrica.png?700 |}} |
===== Software Design ===== | ===== Software Design ===== | ||
+ | Pentru dezvoltarea codului am folosit ARDUINO IDE, si am inclus bibliotecile Adafruit_NeoPixel.h si FastLED.h. | ||
+ | |||
+ | Led-urile unei matrice sunt conectate in serie, iar matricele sunt conectate la randul lor, tot in serie, astfel incat am considerat cubul ca fiind un vector continuu de led-uri, fiind posibil astfel controlabil fiecare led in parte. | ||
+ | |||
+ | Datorita inserierii led-urile, am implementat functia convert(i, j, face), care face conversia de la reprezentarea matriceala in cea vectoriala, pentru un control mai facil al led-urilor. Parametrul face a fost introdus | ||
+ | pentru a face conversia diferit pentru fata 0, fiind lipita invers datorita | ||
+ | pozitiei acesteia. | ||
+ | |||
+ | Cubul are 12 jocuri de lumini care se schimba prin apasarea unui buton: | ||
+ | * 10 jocuri prestabilite cu anumite forme, de exemplu: snake, vortex, raindrop, arrow. | ||
+ | * Un joc controlat de sunetul receptat de microfon. | ||
+ | * Un joc in care culoarea cubului poate fi schimbata cu ajutorul unui potentiometru. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Pentru toate jocurile prestabilite, cu ajutorul potentiometrului se poate seta viteza tranzitiilor | ||
+ | |||
+ | Pentru jocurile prestabilite, la apasarea butonului o sa se termine jocul prima data, iar pentru celelalte 2, se face tranzitia imediat. | ||
+ | |||
+ | Pentru buton am folosit o intrerupere externa | ||
- | <note tip> | ||
- | Descrierea codului aplicaţiei (firmware): | ||
- | * mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR) | ||
- | * librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib) | ||
- | * algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi | ||
- | * (etapa 3) surse şi funcţii implementate | ||
- | </note> | ||
===== Rezultate Obţinute ===== | ===== Rezultate Obţinute ===== | ||
- | <note tip> | + | {{:pm:prj2022:sgherman:mood_lamp_1.jpeg?250 |}} |
- | Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru. | + | {{:pm:prj2022:sgherman:mood_lamp_2.jpeg?250 |}} |
- | </note> | + | {{:pm:prj2022:sgherman:mood_lamp_3.jpeg?250 |}} |
+ | {{:pm:prj2022:sgherman:mood_lamp_4.jpeg?250 |}} | ||
+ | {{:pm:prj2022:sgherman:mood_lamp_5.jpeg?250 |}} | ||
===== Concluzii ===== | ===== Concluzii ===== | ||
+ | A fost un proiect interesant, primul de genul acesta pe care l-am realizat si fizic. Am avut dificultati la lipirea matricelor de led, datorita pozitiei incomode si a dimensiunilor mici, dar asa am invatat sa folosesc letcon-ul. Se pot realiza lucruri interesante folosind un arduino, cateva led-uri si cativa senzori. Cu putina imaginatie se pot crea jocuri de lumini si modele interesante, care pot fi combinate cu diversi senzori sau elemente electronice(ex: microfon, potentiometru) pentru a interactiona cu piesa centrala, led-urile. | ||
===== Download ===== | ===== Download ===== | ||
- | <note warning> | + | {{:pm:prj2022:sgherman:mood_lamp_code.zip|}} |
- | O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-). | + | |
- | Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea **Add Images or other files**. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul **:pm:prj20??:c?** sau **:pm:prj20??:c?:nume_student** (dacă este cazul). **Exemplu:** Dumitru Alin, 331CC -> **:pm:prj2009:cc:dumitru_alin**. | + | ===== Bibliografie/Resurse ===== |
- | </note> | + | |
- | ===== Jurnal ===== | ||
- | <note tip> | + | [[https://github.com/FastLED/FastLED| FastLED]] |
- | Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului. | + | |
- | </note> | + | |
- | ===== Bibliografie/Resurse ===== | + | [[https://ocw.cs.pub.ro/courses/pm| Laboratoare PM]] |
- | <note> | + | [[https://www.google.com/| Google]] |
- | Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe **Resurse Software** şi **Resurse Hardware**. | + | |
- | </note> | + | |
<html><a class="media mediafile mf_pdf" href="?do=export_pdf">Export to PDF</a></html> | <html><a class="media mediafile mf_pdf" href="?do=export_pdf">Export to PDF</a></html> | ||
- | |||