Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

pm:prj2022:sgherman:mood_lamp [2022/05/10 22:31]
aalexandru0606 created
pm:prj2022:sgherman:mood_lamp [2022/05/27 19:39] (current)
aalexandru0606 [Concluzii]
Line 25: Line 25:
 == Schema Bloc ==  == Schema Bloc == 
  
-{{:​pm:​prj2022:​sgherman:​mood_lamp.png?​700 |}}+{{:​pm:​prj2022:​sgherman:​mood_lamp.png?​350 |}}
 ===== Hardware Design ===== ===== Hardware Design =====
  
-Listă ​de piese: +==== Lista de componente ==== 
-  ​* ​Arduino ​Nano +^ Nume Piesa        ^ Cantitate ^  
-  ​* ​Breadboard +Arduino ​UNO      |    1    | 
-  ​* ​Matrice de LED-uri (4×4) WS2812B ​(6 buc) +Breadboard ​     ​| ​   1    |  
-  ​* ​Potentiometru +Matrice de LED-uri (4×4) WS2812B ​     ​| ​   5    |  
-  ​* ​Rezistente +Potentiometru ​   ​| ​   1    |  
-  ​* ​Buton +Rezistente ​    |    1    |  
-  ​* ​Microfon +Buton     |    1    | 
-<note tip> +Microfon ​     ​| ​   1    | 
-Aici puneţi tot ce ţine de hardware design: +| Cabluri Dupont tata-tata ​    ​| ​   ∞    |  
-  * scheme electrice (se pot lua şi de pe Internet şi din datasheet-uri,​ e.g. http://​www.captain.at/​electronic-atmega16-mmc-schematic.png+| Cabluri Dupont mama-tata ​    ​| ​   ∞    | 
-  * diagrame de semnal  + 
-  * rezultatele simulării +==== Schema Electrica ==== 
-</​note>​+{{:pm:prj2022:​sgherman:​mood_lamp_schema_electrica.png?700 |}}
  
 ===== Software Design ===== ===== Software Design =====
  
 +Pentru dezvoltarea codului am folosit ARDUINO IDE, si am inclus bibliotecile Adafruit_NeoPixel.h si FastLED.h.
 +
 +Led-urile unei matrice sunt conectate in serie, iar matricele sunt conectate la randul lor, tot in serie, astfel incat am considerat cubul ca fiind un vector continuu de led-uri, fiind posibil astfel controlabil fiecare led in parte.
 +
 +Datorita inserierii led-urile, am implementat functia convert(i, j, face), care face conversia de la reprezentarea matriceala in cea vectoriala, pentru un control mai facil al led-urilor. Parametrul face a fost introdus ​
 +pentru a face conversia diferit pentru fata 0, fiind lipita invers datorita ​
 +pozitiei acesteia.
 +
 +Cubul are 12 jocuri de lumini care se schimba prin apasarea unui buton:
 +   * 10 jocuri prestabilite cu anumite forme, de exemplu: snake, vortex, raindrop, arrow. ​
 +   * Un joc controlat de sunetul receptat de microfon.
 +   * Un joc in care culoarea cubului poate fi schimbata cu ajutorul unui potentiometru.
 +
 +
 +Pentru toate jocurile prestabilite,​ cu ajutorul potentiometrului se poate seta viteza tranzitiilor
 +
 +Pentru jocurile prestabilite,​ la apasarea butonului o sa se termine jocul prima data, iar pentru celelalte 2, se face tranzitia imediat.
 +
 +Pentru buton am folosit o intrerupere externa
  
-<note tip> 
-Descrierea codului aplicaţiei (firmware): 
-  * mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR) 
-  * librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib) 
-  * algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi 
-  * (etapa 3) surse şi funcţii implementate 
-</​note>​ 
  
 ===== Rezultate Obţinute ===== ===== Rezultate Obţinute =====
  
-<note tip> +{{:​pm:​prj2022:​sgherman:​mood_lamp_1.jpeg?​250 |}} 
-Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru+{{:​pm:​prj2022:​sgherman:​mood_lamp_2.jpeg?250 |}} 
-</​note>​+{{:​pm:​prj2022:​sgherman:​mood_lamp_3.jpeg?​250 |}} 
 +{{:​pm:​prj2022:​sgherman:​mood_lamp_4.jpeg?​250 |}} 
 +{{:​pm:​prj2022:​sgherman:​mood_lamp_5.jpeg?​250 |}}
  
 ===== Concluzii ===== ===== Concluzii =====
  
 +A fost un proiect interesant, primul de genul acesta pe care l-am realizat si fizic. Am avut dificultati la lipirea matricelor de led, datorita pozitiei incomode si a dimensiunilor mici, dar asa am invatat sa folosesc letcon-ul. Se pot realiza lucruri interesante folosind un arduino, cateva led-uri si cativa senzori. Cu putina imaginatie se pot crea jocuri de lumini si modele interesante,​ care pot fi combinate cu diversi senzori sau elemente electronice(ex:​ microfon, potentiometru) pentru a interactiona cu piesa centrala, led-urile.
 ===== Download ===== ===== Download =====
  
-<note warning>​ +{{:pm:​prj2022:​sgherman:​mood_lamp_code.zip|}}
-O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectuluisurse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).+
  
-Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea **Add Images or other files**. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul **:​pm:​prj20??:​c?​** sau **:​pm:​prj20??:​c?:​nume_student** (dacă este cazul). **Exemplu:​** Dumitru Alin, 331CC -> **:​pm:​prj2009:​cc:​dumitru_alin**. +===== Bibliografie/Resurse =====
-</note>+
  
-===== Jurnal ===== 
  
-<note tip> +[[https://​github.com/FastLED/FastLED| FastLED]]
-Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului. +
-</note>+
  
-===== Bibliografie/Resurse =====+[[https://​ocw.cs.pub.ro/​courses/​pm| Laboratoare PM]]
  
-<​note>​ +[[https://​www.google.com/| Google]]
-Listă cu documente, datasheet-uri,​ resurse Internet folosite, eventual grupate pe **Resurse Software** şi **Resurse Hardware**. +
-</note>+
  
 <​html><​a class="​media mediafile mf_pdf"​ href="?​do=export_pdf">​Export to PDF</​a></​html>​ <​html><​a class="​media mediafile mf_pdf"​ href="?​do=export_pdf">​Export to PDF</​a></​html>​
- 
  
pm/prj2022/sgherman/mood_lamp.1652211060.txt.gz · Last modified: 2022/05/10 22:31 by aalexandru0606
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0