This is an old revision of the document!
Cu ajutorul unor componente electronice, se vrea recrearea clasicului joc spanzuratorea.
Regulile jocului sunt urmatoarele: Jucatorului ii este dat un cuvant, iar acesta trebuie sa ghiceasca literele din care este compus. Spre exemplu, daca jucatorul alege litera 'A', iar aceasta face parte din cuvant, atunci pozitiile literei ii vor fi descoperite jucatorului. In schimb, daca litera NU face parte din cuvant, o parte din corpul unui jucator va fi taiata, pana nu vor mai ramane parti componente. De aici rezulta faptul ca un jucator are maxim 6 greseli pe care le poate comite pana ce cuvantul va fi ghicit.
Cu ajutorul unui keypad, jucătorul trebuie sa ghiceasca literele pentru a descoperi cuvântul afișat pe LCD. Șansele jucătorului vor fi exprimate printr-o matrice de leduri reprezentând un omuleț. La o literă ghicita corect/greșit se va aplica un efect sonor. Volumul sunetului la iesire va putea fi reglat cu ajutorul unui potentiometru.
Pentru a introduce o anumita litera astfel incat aceasta sa fie afisata pe ecran se utilizeaza o tastatura 4×4, iar principiul de functionare se bazeaza pe cel al unui telefon Nokia vechi. Prin apasarea repetata a unei taste, se pot selecta, spre exemplu, literele A, B, C. Ideea se poate intelege mai bine consultand imaginea de mai jos.
Codul rulat pe placuta Arduino se poate gasi la acest link: https://github.com/cristidragomir/Joc-Spanzuratoarea/blob/main/sketch_may22a.ino