Touchless Water Fountain

Gobeaja Andrada-Oana, 335CB

Introducere

  • Lucrarea de fata are ca scop implementarea unui sistem de apa activat prin detectarea prezentei unui corp in apropierea sa.
  • Atunci cand sistemul inregistreaza miscare aproape de el pe o distanta de max 15 cm, sistemul de pompare al apei este activat. Distanta este masurata luand in considerare faptul ca 15 cm este valoarea optima inregistrata in momentul in care o persoana isi apropie mana de o fantana de apa pentru a o utiliza.
  • Motivatia din spatele acestei lucrari se gaseste foarte mult in contextul recent travesat de umanitate, in care conceptul de “contactless” era la ordinea zilei, iar oamenii au trebuit sa gaseasca solutii care mai de care mai costisitoare pentru a limita contactul direct cu diverse suprafete. Astfel, am incercat sa demonstrez cum placutele Arduino ne pot veni in ajutor in acest sens, reprezentand o solutie viabila, mai ieftina si mai usor de implementat decat cele deja existente.

Descriere generala

Componentele cheie ale sistemului sunt senzorul ultrasonic si pompa de apa. In momentul in care senzorul inregistreaza un obiect mai aproape de el de 15 cm (calculata folosind viteza sunetului in aer(m/s) si timpul necesar ajungerii la senzor), da un semnal releului care acesta realizeaza mai apoi conexiunea dintre pompa de apa si acumulatorul cu baterii. In momentul in care un corp nu mai este inregistrat in raza de actiune a senzorului, releul primeste inca un semnal prin care se nunta incetarea actiunii, releul implicit rupand legatura dintre pompa si baterii.

Input-uri primite de placuta Arduino:

  • echo → input primit de la senzorul ultrasonic
  • interfata USART pentru comunicarea cu calculatorul

Output-urile date:

  • trig → pentru lcd
  • output-ul pentru releu venit prin activarea senzorului ultrasonic

Hardware Design

Componente

  • Placuta Arduino UNO
  • Breadboard
  • Pompa de apa submersiva 5V
  • Acumulator baterii
  • Ecran LCD i2c
  • Modul releu
  • Senzor ultrasonic

Software Design

Biblioteci utilizate:

  • Wire.h
  • LiquidCrystal_I2C.h

Pentru a calcula distanta dintre senzor si corp m-am folosit de o formula ce se bazeaza pe viteza sunetului in aer si timpu; necesar ca zgomotul produs de miscare sa ajunga la senzor.

distance = (duration / 2) * (331.3 / 10000)

Rezultate obtinute

Code

Concluzii

In concluzie, placutele Arduino pot fi niste solutii fiabile si mai putin costisitoare pentru probleme majore ale omenirii rasarite la un moment dat. Totodata, datorita simplitatii crearii de proiecte cu Arduino, aceste solutii pot fi implementate la scala larga, de catre majoritatea oamenilor.

Bibliografie & resurse

pm/prj2022/rtilimpea/touchlesswaterfountain.txt · Last modified: 2022/06/02 12:20 by andrada.gobeaja
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0