This shows you the differences between two versions of the page.
pm:prj2022:rtilimpea:reaction_game [2022/06/01 17:27] robert.raucescu [Introducere] |
pm:prj2022:rtilimpea:reaction_game [2022/06/01 22:44] (current) robert.raucescu [Download] |
||
---|---|---|---|
Line 3: | Line 3: | ||
<note tip> | <note tip> | ||
- | * Proiectul este un joc de tip Reaction Game menit sa testeze viteza de reactie a jucatorului. Acesta aprinde in succesiune rapida unul din cele 4 becuri, iar jucatorul are un timp scurt pentru a apasa butonul corespondent becului. La sfarsitul jocului se afiseaza pe ecranul LCD scorul final. | + | * Proiectul este un joc de tip **Reaction Game** menit sa testeze viteza de reactie a jucatorului. Acesta aprinde in succesiune rapida unul din cele 4 becuri, iar jucatorul are un timp scurt pentru a apasa butonul corespondent becului. La sfarsitul jocului se afiseaza pe ecranul LCD scorul final. |
- | * Scopul acestui proiect este de a testa si imbunatati reactiile unei persoane si de a aplica notiunile de programare invatate la laborator. | + | |
+ | * Scopul acestui proiect este de a **testa si imbunatati** reactiile unei persoane si de a aplica notiunile de programare invatate la laborator. | ||
* Ideea generala a acestui proiect a sugerata de asistentul de laborator, iar apoi dezvoltata cu inspiratia altor proiecte de acest gen. | * Ideea generala a acestui proiect a sugerata de asistentul de laborator, iar apoi dezvoltata cu inspiratia altor proiecte de acest gen. | ||
- | * Consider ca acest proiect este util pentru alti oameni deoarece este un mod usor si amuzant de a avea o estimare a vitezei de reactie, iar pentru mine este util pentru ca am aplicat idei, informatii si metode de programare invatate la laborator, astfel dezvoltand un obiect cu aplicatie reala. | + | |
+ | * Consider ca acest proiect este util pentru alti oameni deoarece este un mod **usor si amuzant** de a avea o estimare a vitezei de reactie, iar pentru mine este util pentru ca am aplicat idei, informatii si metode de programare invatate la laborator, astfel dezvoltand un obiect cu //aplicatie reala//. | ||
</note> | </note> | ||
===== Descriere generală ===== | ===== Descriere generală ===== | ||
<note tip> | <note tip> | ||
- | O schemă bloc cu toate modulele proiectului vostru, atât software cât şi hardware însoţită de o descriere a acestora precum şi a modului în care interacţionează. | + | La inceputul jocului, pe ecranul LCD apare textul "Choose difficulty", iar programul asteapta alegerea uneia din cele 3 dificultati (easy, mid si hard) prin intermediul USART. Odata aleasa o dificultate, led-urile se aprind de 3 ori semnaland inceputul jocului. Pe rand, cate un led se aprinde pentru o durata de timp aleasa prin intermediul dificultatii, iar jucatorul trebuie sa apese butonul corespunzator led-ului aprins. Daca acesta reuseste in timpul alocat, primeste un punct iar led-ul se stinge. |
- | Exemplu de schemă bloc: http://www.robs-projects.com/mp3proj/newplayer.html | + | La finalul jocului, se va afisa pe LCD scorul acumulat. |
</note> | </note> | ||
+ | Schema bloc: | ||
+ | |||
+ | {{ :pm:prj2022:rtilimpea:unknown.png?nolink&800 |}} | ||
===== Hardware Design ===== | ===== Hardware Design ===== | ||
+ | Schema Tinkercad: | ||
- | <note tip> | + | {{ :pm:prj2022:rtilimpea:schema_tinker_raucescu.png?nolink&800 |}} |
- | Aici puneţi tot ce ţine de hardware design: | + | |
- | * listă de piese | + | |
- | * scheme electrice (se pot lua şi de pe Internet şi din datasheet-uri, e.g. http://www.captain.at/electronic-atmega16-mmc-schematic.png) | + | |
- | * diagrame de semnal | + | |
- | * rezultatele simulării | + | |
- | </note> | + | |
+ | ^ Nume piesa ^ Numar ^ | ||
+ | | Arduino Uno | 1 | | ||
+ | | Ecran LCD 1602 IIC/I2C | 1 | | ||
+ | | Breadboard 830 puncte | 1 | | ||
+ | | Buton rotund | 4 | | ||
+ | | LED | 4 | | ||
+ | | Rezistenta 220Ω | 4 | | ||
+ | | Rezistenta 10kΩ | 1 | | ||
+ | | Fire Tata-Tata | 10 | | ||
+ | | Fire Tata-Mama | 4 | | ||
===== Software Design ===== | ===== Software Design ===== | ||
<note tip> | <note tip> | ||
- | Descrierea codului aplicaţiei (firmware): | + | Mediu de dezvoltare: Arduino IDE |
- | * mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR) | + | |
- | * librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib) | + | Biblioteci utilizate: |
- | * algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi | + | * <LiquidCrystal_I2C> |
- | * (etapa 3) surse şi funcţii implementate | + | * <Wire> |
</note> | </note> | ||
+ | |||
+ | La inceputul jocului se asteapta alegerea dificultatii prin intermediul Serial Monitor-ului, iar in functie de dificultatea aleasa se seteaza viteza si durata jocului. Apoi se ruleaza o rutina de inceput unde pe LCD se afiseaza un mesaj de start si un countdown, iar led-urile lumineaza intermitent. Pe durata jocului se va aprinde cate un led random, iar jucatorul trebuie sa apese butonul corespunzator led-ului aprins. La final se afiseaza scorul obtinut si jocul se termina. | ||
===== Rezultate Obţinute ===== | ===== Rezultate Obţinute ===== | ||
Line 44: | Line 57: | ||
===== Concluzii ===== | ===== Concluzii ===== | ||
+ | In final, am reusit sa creez un joc simplu si simpatic care iti testeaza viteaza de reactie intr-un mod interesant. Acest lucru a fost posibil datorita laboratoarelor in care am lucrat cu fiecare piesa folosita in acest proiect, lucru ce a fost de mare ajutor in realizarea lui. | ||
+ | Consider ca se pot aduce imbunatatiri substantiale proiectului cum ar fi adaugarea unei carcase care sa separe butoanele de restul circuitelor pentru un acces mai simplu si utilizarea unor led-uri mai mari pentru a fi mai estetic. De asemenea firele ar putea fi lipite de breadboard pentru a nu incurca jucatorul. | ||
===== Download ===== | ===== Download ===== | ||
- | <note warning> | + | <note> |
- | O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-). | + | Arhiva ce contine fisierul sursa: |
+ | |||
+ | {{:pm:prj2022:rtilimpea:reaction_game.rar|}} | ||
+ | |||
+ | Biblioteci necesare pentru rulare: | ||
+ | * <LiquidCrystal_I2C> | ||
- | Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea **Add Images or other files**. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul **:pm:prj20??:c?** sau **:pm:prj20??:c?:nume_student** (dacă este cazul). **Exemplu:** Dumitru Alin, 331CC -> **:pm:prj2009:cc:dumitru_alin**. | ||
</note> | </note> | ||
Line 62: | Line 81: | ||
<note> | <note> | ||
- | Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe **Resurse Software** şi **Resurse Hardware**. | + | Datasheets: |
+ | * [[http://www.handsontec.com/dataspecs/module/I2C_1602_LCD.pdf|LCD I2C 1602A 16x2]] | ||
+ | * [[https://ocw.cs.pub.ro/courses/_media/pm/doc8272.pdf|ATmega328p]] | ||
+ | |||
+ | Resurse Software: | ||
+ | * [[https://ocw.cs.pub.ro/courses/pm/lab/lab1-2022|Laborator 1 - USART]] | ||
+ | * [[https://ocw.cs.pub.ro/courses/pm/lab/lab2|Laborator 2 - Intreruperi]] | ||
+ | * [[https://ocw.cs.pub.ro/courses/pm/lab/lab6-2022|Laborator 6 - I2C]] | ||
+ | * [[https://www.arduinolibraries.info/authors/marcoschwartz|Biblioteca LiquidCrystal_I2C]] | ||
</note> | </note> | ||
<html><a class="media mediafile mf_pdf" href="?do=export_pdf">Export to PDF</a></html> | <html><a class="media mediafile mf_pdf" href="?do=export_pdf">Export to PDF</a></html> | ||