This shows you the differences between two versions of the page.
pm:prj2022:rtilimpea:feedme [2022/06/02 10:25] andreea.pena0111 [Software Design] |
pm:prj2022:rtilimpea:feedme [2022/06/02 12:05] (current) andreea.pena0111 [Software Design] |
||
---|---|---|---|
Line 17: | Line 17: | ||
- | <html>    </html> Dispozitivul FeedMe este un automat de eliberare a hranei pentru animale (pisici ^_^) care se poate conecta prin Bluetooth la telefon, astfel încât poate fi controlat de la distanță prin intermediul unei aplicații compatibile cu plăcuța Arduino, dar și manual prin intermediul unor butoane puse la dispoziție pe BreadBoard. Starea dispozitivului dată de senzorul ultrasonic de distanță poate fi observată prin intermediul unor led-uri, iar pentru a face proiectul mai interactiv, dispozitivul eliberează un sunet, prin prisma căruia animăluțul poate fi dresat să vină să mănânce. | + | <html>    </html> Dispozitivul FeedMe este un automat de eliberare a hranei pentru animale (pisici ^_^) care se poate conecta prin Bluetooth la telefon, astfel încât poate fi controlat de la distanță prin intermediul unei aplicații compatibile cu plăcuța Arduino, dar și manual prin intermediul unor butoane puse la dispoziție pe BreadBoard. Starea dispozitivului dată de senzorul ultrasonic de distanță poate fi observată prin intermediul unor led-uri, iar pentru a face proiectul mai interactiv, dispozitivul eliberează un sunet, cu ajutorul căruia animăluțul poate fi dresat să vină să mănânce. |
===== Hardware Design ===== | ===== Hardware Design ===== | ||
\\ | \\ | ||
Line 33: | Line 33: | ||
Senzorul ultrasonic are Trig si Echo în pinii 10 și 11. | Senzorul ultrasonic are Trig si Echo în pinii 10 și 11. | ||
- | Buzzer-ul este conectat la pinul 9 al plăcuței și în GND | + | Buzzer-ul este conectat la pinul 8 al plăcuței și în GND |
- | Am ales această plăcuță întrucât eram obișnuită să o folosesc în cadrul laboratorului și a fost ușor să lucrez cu ea în cadrul proiectului. | + | Am ales această plăcuță întrucât eram obișnuită să o folosesc în cadrul laboratorului și a fost ușor să lucrez cu ea la acest proiect. |
\\ | \\ | ||
Line 56: | Line 56: | ||
Am utilizat Motor Servo SG90 9G. | Am utilizat Motor Servo SG90 9G. | ||
- | Motorul este folosit pentru a mișca capacul de plastic al recipientului astfel încât o cantitate mică de mâncare este eliberată. Acest proces a fost posibil cu o rotație de 45 de grade a motorașului. | + | Motorul este folosit pentru a deschide capacul de plastic al recipientului astfel încât o cantitate mică de mâncare să fie eliberată. Acest proces este posibil cu o rotație de 45 de grade a motorașului. |
\\ | \\ | ||
Line 110: | Line 110: | ||
{{:pm:prj2022:rtilimpea:fire1.jpg?200 |}} | {{:pm:prj2022:rtilimpea:fire1.jpg?200 |}} | ||
- | Am folosit fire mama-mama pentru a conecta modulul Bluetooth, servomotorul, senzorul ultrasonic, buzzer-ul Și led-urile. | + | Am folosit fire mama-mama pentru a conecta modulul Bluetooth, servomotorul, senzorul ultrasonic, buzzer-ul și led-urile. |
Firele tata-tata au făcut conexiunile dintre plăcuță și breadboard, butoane și rezistențe, precum și între firele mama-mama de la componente și plăcuță/breadboard. | Firele tata-tata au făcut conexiunile dintre plăcuță și breadboard, butoane și rezistențe, precum și între firele mama-mama de la componente și plăcuță/breadboard. | ||
Line 137: | Line 137: | ||
Pentru implementarea software am folosit **Arduino IDE**. | Pentru implementarea software am folosit **Arduino IDE**. | ||
- | Servomotorul se poate mișca prin 2 moduri: | + | Servomotorul poate fi acționat prin 2 moduri: |
* De la distanță: prin intermediul modulului Bluetooth, se poate conecta de pe un telefon cu Android/IOS pe aplicația Dabble, cu ajutorul căreia trimit un semnal la LED pe pin-ul 13. Prelucrez semnalul în cod, făcând servomotorul se se miște, buzzer-ul să sune și LED-ul să se aprindă. | * De la distanță: prin intermediul modulului Bluetooth, se poate conecta de pe un telefon cu Android/IOS pe aplicația Dabble, cu ajutorul căreia trimit un semnal la LED pe pin-ul 13. Prelucrez semnalul în cod, făcând servomotorul se se miște, buzzer-ul să sune și LED-ul să se aprindă. | ||
Line 155: | Line 155: | ||
===== Rezultate Obţinute ===== | ===== Rezultate Obţinute ===== | ||
- | <note tip> | + | {{:pm:prj2022:rtilimpea:andreeap1.jpg?300 |}} |
- | Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru. | + | {{ :pm:prj2022:rtilimpea:andreeap2.jpg?300|}} |
- | </note> | + | |
===== Concluzii ===== | ===== Concluzii ===== | ||
Line 174: | Line 173: | ||
<note warning> | <note warning> | ||
- | O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-). | + | {{:pm:prj2022:rtilimpea:335cb_pena_andreea-claudia_proiectpm.zip|}} |
- | + | ||
- | Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea **Add Images or other files**. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul **:pm:prj20??:c?** sau **:pm:prj20??:c?:nume_student** (dacă este cazul). **Exemplu:** Dumitru Alin, 331CC -> **:pm:prj2009:cc:dumitru_alin**. | + | |
</note> | </note> | ||