This is an old revision of the document!
X si 0
Introducere
Proiectul reprezinta un joc de X si 0 controlat de un joystick si afisat pe o matrice de led-uri.
Scopul proiectului este de a oferi studentilor o solutie rapida si usoara de a crea o alternativa a jocului
X si 0 fata de varianta pe foaie.
Descriere generală
Proiectul are la baza un microcontroller Arduino la care se leaga toate celelalte componente, un joystick pentru controlul
jocului, o matrice LED pentru display, un buton de reset al jocului, ce poate fi apasat oricand si o alta matrice LED pentru
a afisa jucatorul care este la rand si la final, jucatorul care a castigat.
Hardware Design
Software Design
Mediu de dezvolate: Arduino IDE
Librarie folosita: LedControl, link la bibliografie
Codul functioneaza intr-un mod simpu: Intr-o matrice de 3×3 sunt retinute valorile casutelor de joc,
dupa cum urmeaza: 0 pentru casuta goala, 1 pentru X si 2 pentru 0. Cand incepe turul unui jucator programul,
incearca sa pozitioneze cursorul pe pozitia din mijloc, iar daca nu este libera itereaza prin casute pana o gaseste
pe prima disponibila.
In afara de functiile din libraria LedControl am folosit doar analogRead si digitalRead.
Arhiva cod sursa → coming soon
Rezultate Obţinute
Rezultat obtinut: Jocul de X si 0 este functional si poate fi jucat la infinit fara ca
programul sa esueze.
Concluzii
Acest proiect a fost unul interesant si relaxant de conceput si realizat.
In urma realizarii proiectului am invatat cum sa folosesc o librarie 3rd party pentru arduino,
cum se conecteaza diferite componente si cum se lipesc pinii in module.
Download
Poze si cod sursa → coming soon
Jurnal
Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.
Bibliografie/Resurse