This is an old revision of the document!


Nume proiect

Introducere

Prezentarea pe scurt a proiectului:

Arduino Human Following Robot is a 4-wheeled robot car meant for education and entertainment

purposes. When it is turned on, it will attempt to scan using a motion sensor combined with two IR sensors to determine the closest moving object next to him ( in this case, a human hand). After the target is acquired, it will start following it until the object stops.

Descriere generală

Arduino Human Following Robot is a 4-wheeled robot car meant for education and entertainment

purposes. When it is turned on, it will attempt to scan using a motion sensor combined with two IR sensors to determine the closest moving object next to him ( in this case, a human hand). After the target is acquired, it will start following it until the object stops.

The object scanning is done doing a process similar to that of sonars. When the robot starts, it's "head" mounted on a servo motor will start rotating, scanning the surrounding enviroment

trying to determine the closest object in front of him which emits infrared radiation. once both of the two IR sensors sense the target, the ultrasonic sensor will start pinging the object constatly to measure it's distance. Taking the angle of the servomotor and the distance obtained from the ultrasonic sensor, the motor controler then outputs the power for each of the 4 gear motors to head for the followed object. Once a certain distance treshold is reached ( e.g. the robot gets too close or the object ran out of the sensor range) the car will cease it's movement.

O schemă bloc cu toate modulele proiectului vostru, atât software cât şi hardware însoţită de o descriere a acestora precum şi a modului în care interacţionează.

Schemă bloc:

Hardware Design

Lista Piese:

  1. Arduino Uno R3
  2. 4 Motoare
  3. 1 servomotor
  4. 1 Arduino Motor Controller
  5. 2 senzori IR
  6. Jumper Wires
  7. 2 bateri Li-on
Schema: {{:pm:prj2022:robert:schema_circuit.jpg?300|}}

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare: Arduino IDE
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF

pm/prj2022/robert/robotfollower.1651863448.txt.gz · Last modified: 2022/05/06 21:57 by ioan_ovidiu.stiru
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0