This is an old revision of the document!


Dice Simulator

Introducere

  • Un mini game care va simula jocul clasic de barbut. Se vor simula doua aruncari de zaruri (player1 si player2), castigatorul fiind cel care are zarul mai mare sau cel care a dat o dubla. Numerele se vor genera aleator in momentul zguduirii placutei, prin intermediul accelerometrului.
  • Scoupul proiectului este digitalizarea jocului pentru a putea fi jucat si in lipsa zarurilor fizice.

Descriere generală

  • Schema bloc

Jucatorii vor actiona telecomanda pentru selectarea tipului de zar (cu 2, 4, 6 sau 8 fete), apoi se va genera un numar random atunci cand accelerometrul este miscat. La a doua aruncare de zar (miscare a accelerometrului) se va considera ca fiind aruncarea celui de al doilea jucator. Cel cu zarul mai bun va fi castigatorul (dubla de 1-1 fiind cel mai bun zar posibil). Pentru functia de random voi folosi un seed obtinut prin senzorul de temperatura integrat al placutei Arduino.

Hardware Design

Lista componentelor

  • Placuta Arduino UNO
  • 4 x Display cu 7 segmente
  • Accelerometru / Giroscop
  • Receptor infrarosu
  • Telecomanda infrarosu
  • Fire

Schema electrica

Software Design

Proiectul contine 3 elemente software si tot atetea elemente hardware. In primul rand un senzor de receptie IR, 4 display-uri 7-segmente si un accelerometru/gyroscop. In loop se peleaza functia transalteIR() care tansforma semnalele infra-rosu primite prin telecomanda si seteaza un flag cu valoarea primita (flag-ul reprezinta numarul de fete al zarului cu care se va arunca). In continuare se citesc datele primite de accelerometru/gyroscop, cat si temperatura inregistrata de acesta (la nivelul circuitului si nu al mediului!). In momentul in care este detectata miscarea, se vor genera numere random cuprinse inre 1 si vaoarea flag-ului. Aceste numere vor fi afisate in pereche ( doua zaruri ), pe 2 dintre ecranele 7-segmente, iar pe alt ecran se va afisa mereu numarul de fete al zarulurilor folosite.

Biblioteci folosite: IRemote.h, Wire.h

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF

pm/prj2022/robert/dice-simulator.1653690013.txt.gz · Last modified: 2022/05/28 01:20 by david.diculescu
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0