Drink Mixer

Introducere

Automatul alege o anumita cantitate din diferite bauturi si le pune intr-un pahar. Cantitatea se poate selecta pe un display cu ajutorul unor butoane dar si de pe un server web. Daca nu se selecteaza nicio bautura pentru a fi preparata, atunci automatul pune apa intr-un pahar pe baza unui senzor de proximitate. Tot proiectul a plecat de la functionalitatea unei pompe si a ajuns pana la folosirea protoculului mqtt pentru a transmite date prin Wi-Fi catre un server web cu ajutorul bibliotecii Flask.

Prezentarea pe scurt a proiectului vostru:

  • ce face
  • care este scopul lui
  • care a fost ideea de la care aţi pornit
  • de ce credeţi că este util pentru alţii şi pentru voi

Descriere generală

Exista 3 butoane pentru a naviga in meniul de pe LCD: “SELECT”, “NEXT”, “BACK”. Cu acestea se poate alege ce pompa sa actioneze cat timp este apasat butonul “SELECT”. Exista in meniu optiunea de a verifica starea fiecarui lichid. Daca meniul se afla in stand-by si se apropie un pahar de senzorul amplasat orizontal atunci va incepe sa curga apa pana cand se indeparteaza paharul sau pana cand senzorul amplasat deasupra, langa tubul prin care curge apa, detecteaza umplerea paharului. Pentru partea de server web, va fi un meniu cu combinatii de lichide care pot fi programate la o ora data.

O schemă bloc cu toate modulele proiectului vostru, atât software cât şi hardware însoţită de o descriere a acestora precum şi a modului în care interacţionează.

Exemplu de schemă bloc: http://www.robs-projects.com/mp3proj/newplayer.html

Hardware Design

Arduino Uno
Pompe submersibile x4
Senzori nivel apa x2
Senzor de proximitate
Rezistori
Breadboard
Nokia 5110 Display
Butoane x4
Modul Wi-Fi ESP8266

Aici puneţi tot ce ţine de hardware design:

Software Design

Bibliotecile folosite consta in controlul display-ului (SPI, Adafruit_GFX, Adafruit_PCD8544) si receptia de date prin mqtt (ArduinoMqttClient). Dupa declararea varibilelor globale si initializarea acestora si a pinilor in setup, porneste loop-ul in care la o apasare de buton se schimba ecranul cu cel care trebuie sa urmeze sau se schimba selectia din meniu prin setarea unui flag. Am incercat de a ingloba in variabile mai multi pini sau ecrane diferite pentru a fi mai usor de a extinde aplicatia.
GitHub

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Demo

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Din punctul meu de vedere proiectul a fost hardware complicat din cauza releelor care nu separa cum trebuie circuitele intre ele si am stat foarte mult depanad acest lucru, incercand o multime de metode nestiind exact problema. De asemenea, firele care nu faceau contact cum trebuie, in special cele de la pompe, ar trebuit lipite insa sunt foarte subtiri. De asemenea, senzorii de nivel de apa nu pot fi mapati direct deoarece nu sunt liniari. Pe plan software, a fost epuizanta cautarea despre flask si mqtt si implementarea in arduino, dar si activarea unor intreruperi de alti pini random cand mergeau pompele. Ca output pot sa zic ca poate fi folositor mai ales atunci cand ai musafiri.

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

First try

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

https://www.espressif.com/sites/default/files/documentation/4a-esp8266_at_instruction_set_en.pdf

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF

pm/prj2022/ndrogeanu/drink_mixer.txt · Last modified: 2022/05/27 14:42 by eduard.scaueru
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0