This is an old revision of the document!


SOS Translator

Introducere

  • Student: Groza Alexandru
  • Grupa: 334CA
  • Mail: alexandru.groza@stud.acs.upb.ro

Poveste introductivă

  • Traduce caractere ['a'..'z' | '0'..'9' | ' '] în cod Morse reprezentat prin cod luminos.
  • Transmiterea în mod repetat al unui mesaj scris pe un microSD sub formă de semnal luminos.
  • Să ne imaginăm o persoană X care se rătăcește sau rămâne blocată în spații aflate la mare distanță de posibilii salvatori, un mod prin care aceasta poate apela la ajutor este să transmită un mesaj folosind codul Morse. Acest cod poate fi transmis folosind semnal sonor sau luminos. În caz că este noapte, persoana rătăcită poate folosi o lanternă sau ceva asemănător. Dezavantajul este că atât timp cât persoana se ocupă cu transmisia mesajului, aceasta nu poate face nimic altceva întrucât trebuie să rămână concentrată pe corectitudinea semnalelor.
  • Să zicem că persoana rătăcită, de mai sus, ar avea în buzunar un mic dispozitiv și o baterie simplă ce asigură o tensiune de minim 5V. Pentru că X trăiește în secolul 21, are la îndemână un smartphone cu un microSD în el. Creează un fișier pm.txt în care scrie un mesaj de ajutor, scoate microSD-ul și îl pune în dispozitiv.
  • Micul traducător din buzunar se ocupă de transmiterea repetitivă a mesajului. Simultan, X se poate ocupa de alte lucruri care pot contribui la salvarea lui.
  • Mai mult, dacă din diferite motive X nu a avut la îndemână un microSD cu mesaj de ajutor, dispozitivul va transmite un mesaj implicit.

Descriere generală

Interacțiunea utilizatorului cu dispozitivul și cea a dispozitivului cu mediul exterior.

Schema bloc

Interacțiunea modulelor software.

Diagrama software

Hardware Design

  • 1 x Arduino Uno
  • 1 x Micro SD Card Memory Module
  • 1 x LED
  • 1 x Resistor de limitare a curentului prin LED
  • 8 x Fire jumper scurte
  • 1 x Breadboard
  • 1 x Cablu USB AM la BM

 Alimentarea/Încărcarea codului se va face prin USB.

Conectarea modulului microSD

Conectarea modulului microSD

Conectarea LED-ului de semnalizare

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF

pm/prj2022/ncaroi/position_pswd.1653618924.txt.gz · Last modified: 2022/05/27 05:35 by alexandru.groza
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0