This shows you the differences between two versions of the page.
pm:prj2022:ionuto:3d_maze [2022/05/13 00:35] victor.olaru1404 created |
pm:prj2022:ionuto:3d_maze [2022/06/02 13:51] (current) victor.olaru1404 [Download] |
||
---|---|---|---|
Line 1: | Line 1: | ||
====== 3D Maze ====== | ====== 3D Maze ====== | ||
- | ===== Introducere ===== | ||
+ | ===== Introducere ===== | ||
<note tip> | <note tip> | ||
Prezentarea pe scurt a proiectului vostru: | Prezentarea pe scurt a proiectului vostru: | ||
Line 9: | Line 9: | ||
* Daca as avea un joc similar, m as juca cel putin de 2-3 ori pe zi. Cred ca ar fi fun pentru multa lume. | * Daca as avea un joc similar, m as juca cel putin de 2-3 ori pe zi. Cred ca ar fi fun pentru multa lume. | ||
</note> | </note> | ||
+ | {{:pm:prj2022:ionuto:vo.jpg?400|}} | ||
===== Descriere generală ===== | ===== Descriere generală ===== | ||
*Un maze 3D actionat de doua micro servo motoare, prin intermediul unui joystick. In momentul in care butonul de pornire se va apasa, maze-ul va putea fi miscat cu ajutorul joystick ului de catre utilizator. Cand bila va ajunge la destinatie, aceasta va cadea prin maze-ul fizic, realizat din carton. In timpul jocului, buzzer ul va canta o melodie de fundal. | *Un maze 3D actionat de doua micro servo motoare, prin intermediul unui joystick. In momentul in care butonul de pornire se va apasa, maze-ul va putea fi miscat cu ajutorul joystick ului de catre utilizator. Cand bila va ajunge la destinatie, aceasta va cadea prin maze-ul fizic, realizat din carton. In timpul jocului, buzzer ul va canta o melodie de fundal. | ||
- | * {{:pm:prj2022:ionuto:schema_bloc.png?500|}} | + | {{:pm:prj2022:ionuto:schema_bloc.png?500|}} |
===== Hardware Design ===== | ===== Hardware Design ===== | ||
Line 27: | Line 28: | ||
-1x Buzzer | -1x Buzzer | ||
-Carton | -Carton | ||
- | * scheme electrice (se pot lua şi de pe Internet şi din datasheet-uri, e.g. http://www.captain.at/electronic-atmega16-mmc-schematic.png) | ||
- | * diagrame de semnal | ||
- | * rezultatele simulării | ||
</note> | </note> | ||
Line 37: | Line 35: | ||
<note tip> | <note tip> | ||
Descrierea codului aplicaţiei (firmware): | Descrierea codului aplicaţiei (firmware): | ||
- | * mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR) | + | * In implementare am folosit libraria servo.h pentru a usura folosirea servomotoarelor |
- | * librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib) | + | * Pozitia initiala a servomotoarelor, am calibrat viteza cu care ar trebui sa se miste dupa modelul trial and error, multe fail uri, era sa se rupa si cartonul de cateva ori. |
- | * algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi | + | * Calcularea range-ului, a directiei si deplasarea din joystic pe ox si oy |
- | * (etapa 3) surse şi funcţii implementate | + | |
</note> | </note> | ||
Line 46: | Line 43: | ||
<note tip> | <note tip> | ||
- | Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru. | + | * Prin acest proiect pot spune ca mi am antrenat rabdarea, am invatat pe pielea mea cat de greu este sa calibrezi viteza si felul in care doua servomotoare misca ceva fizic. Codul nu a fost foarte dificil, partea complicata a fost calibrarea servomotoarelor. Prima data nu stiam exact cum functioneaza, asa ca le am lipit cu superglue, ca dupa sa realizez ca nu se putea misca in directia in care imi doream. A trebuit sa tai cartonul si sa refac acea parte. |
+ | * Partea de software a fost destul de straight forward, fara complexitate cognitiva prea mare. | ||
+ | * Trecand peste, rezultatul final e unul de care sunt foarte multumit si il voi juca destul de des cand ma plictisesc. | ||
</note> | </note> | ||
===== Concluzii ===== | ===== Concluzii ===== | ||
+ | A fost o experienta foarte placuta sa lucrez la un proiect care sa implice atat software cat si hardware(inclusiv lucru manual), iar eu sa fiu responsabil de intreaga dezvoltare. Cartonul din care este facut maze ul a fost gasit pe strada in urma cu cateva saptamani, ceea ce imi hraneste spiritul de bun samaritean aparator al mediului. sanki | ||
===== Download ===== | ===== Download ===== | ||
- | <note warning> | + | {{:pm:prj2022:ionuto:victor_olaru_334_cb.zip|}} |
- | O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-). | + | |
- | + | ||
- | Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea **Add Images or other files**. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul **:pm:prj20??:c?** sau **:pm:prj20??:c?:nume_student** (dacă este cazul). **Exemplu:** Dumitru Alin, 331CC -> **:pm:prj2009:cc:dumitru_alin**. | + | |
- | </note> | + | |
===== Jurnal ===== | ===== Jurnal ===== | ||
<note tip> | <note tip> | ||
- | Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului. | + | Am gasit aceasta idee de proiect pe net, mi s-a parut ceva interensant intrucat as vrea un joc de genul. |
+ | Am gasit carton pe strada, l am luat si l am reciclat | ||
+ | Mi am batut mult capul cu decupaje/lipituri etc, dar a fost fun, imi era dor de asa ceva | ||
+ | Am implementat partea de software si am testat pana am ajuns la niste valori agreabile pentru viteza etc | ||
+ | Am terminat proiectul si acum ma bucur de el. | ||
+ | |||
+ | Nu am pus timestamp uri pentru ca nu imi mai aduc aminte fiecare eveniment exact, asa ca mai mult le as inventa. | ||
</note> | </note> | ||
Line 68: | Line 68: | ||
<note> | <note> | ||
- | Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe **Resurse Software** şi **Resurse Hardware**. | + | https://create.arduino.cc/projecthub/AhmedAzouz/arduino-marble-maze-labyrinth-bd9ea6?ref=platform&ref_id=424_trending__beginner_&offset=7 |
</note> | </note> | ||
<html><a class="media mediafile mf_pdf" href="?do=export_pdf">Export to PDF</a></html> | <html><a class="media mediafile mf_pdf" href="?do=export_pdf">Export to PDF</a></html> | ||