Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

pm:prj2022:imacovei:tiberiu.iordache00 [2022/05/10 09:05]
tiberiu.iordache00
pm:prj2022:imacovei:tiberiu.iordache00 [2022/05/11 09:32] (current)
tiberiu.iordache00 [Concluzii]
Line 18: Line 18:
  
 ===== Descriere generală ===== ===== Descriere generală =====
-{{:​pm:​prj2022:​imacovei:​schemabloc2_PM_IordacheTiberiu_336CA.png?500x300|}}+{{:​pm:​prj2022:​imacovei:​schemabloc2_PM_IordacheTiberiu_336CA.jpg?500x300|}}
  
 Jucătorul va interacționa cu ansamblul prezentat prin interfața serială a plăcii Arduino care primește comenzi pentru a selecta diverse moduri de joc sau pentru a reseta jocul. Odată ce începe jocul, două servo motoare vor controla axele X și Y ale planului prin intermediul unui joystick. Dacă modul de joc selectat este contra timp se va folosi și un senzor ultrasonic care va detecta când bila ajunge la destinație. Jucătorul va interacționa cu ansamblul prezentat prin interfața serială a plăcii Arduino care primește comenzi pentru a selecta diverse moduri de joc sau pentru a reseta jocul. Odată ce începe jocul, două servo motoare vor controla axele X și Y ale planului prin intermediul unui joystick. Dacă modul de joc selectat este contra timp se va folosi și un senzor ultrasonic care va detecta când bila ajunge la destinație.
Line 33: Line 33:
  
 ==== Schema electrică ==== ==== Schema electrică ====
-{{:​pm:​prj2022:​imacovei:​eagle_proiect_pm_IordacheTiberiu.png?700x600|}}+{{:​pm:​prj2022:​imacovei:​eagle_proiect_pm_IordacheTiberiu.jpg?700x600|}}
  
 ===== Software Design ===== ===== Software Design =====
Line 39: Line 39:
 Ca mediu de dezvoltare am folosit Arduino IDE 1.8.19 pentru scrierea de cod, pentru schema bloc am folosit draw.io, iar pentru schema electrică am folosit Eagle. Ca mediu de dezvoltare am folosit Arduino IDE 1.8.19 pentru scrierea de cod, pentru schema bloc am folosit draw.io, iar pentru schema electrică am folosit Eagle.
  
-În cadrul implementarii am folosit ​librăria ​**Servo.h** pentru a controla motoarele. ​+În cadrul implementarii am folosit ​biblioteca ​**Servo.h** pentru a controla motoarele. ​
  
 În **setup()**:​ \\ În **setup()**:​ \\
Line 64: Line 64:
 ===== Rezultate Obţinute ===== ===== Rezultate Obţinute =====
  
-<note tip> +Am întampinat câteva probleme hardware pe parcurs, cum ar fi arderea unui servo motor sau erori de măsurare a distanței folosind senzorul ultrasonic, iar ca și probleme software, am fost nevoit să renunț la un buzzer pasiv deoarece timer2 interacționa cu funcțiile tone() și noTone()\\
-Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru. +
-</​note>​+
  
-=== Probleme întâmpinate [TODO] === +{{:​pm:​prj2022:​imacovei:​marble_labyrinth_1.jpg?​720x1000|}} 
-  * servo motor ars +{{:​pm:​prj2022:​imacovei:​marble_labyrinth_2.jpg?​720x1000|}} 
-  * Timer2 este folosit și în cadrul funcțiilor de tone() și noTone(), drept urmare am decis să renunț la buzzer-ul pasiv care ar fi redat o melodie la detectarea bilei în punctul destinatie+{{:​pm:​prj2022:​imacovei:​marble_labyrinth_3.jpg?​720x1000|}}
-  * probleme de detectare a bilei de catre senzorul ultrasonic+
  
 +=== Demo ===
 +[[https://​youtu.be/​wQu3doQoJNQ|Link demo YouTube]]
 ===== Concluzii ===== ===== Concluzii =====
 +Având în vedere toate problemele întampinate și materialele folosite, proiectul a ieșit mai bine decât mă așteptam. \\
 +
 +Am reușit să îmbin cunoștințe din laboratoarele de PM cum ar fi //Timer// pentru modurile de joc, interfața //​Serială//​ pentru interacțiunea cu utilizatorul și //​Debouncing//​ pentru lucrul cu servo motoare.\\
  
 ===== Download ===== ===== Download =====
- +{{:pm:prj2022:imacovei:marbleLabyrinth_IordacheTiberiu_336CA.zip|Arhivă cod sursă}}\\ 
-<note warning>​ +<​html><​a class="​media mediafile mf_pdf"​ href="?​do=export_pdf">​Export to PDF pagina Wiki</​a></​html>​
-O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului:​ surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-). +
- +
-Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea **Add Images or other files**. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul **:pm:prj20??:c?** sau **:pm:​prj20??:​c?:​nume_student** (dacă este cazul). **Exemplu:​** Dumitru Alin, 331CC -> **:​pm:​prj2009:​cc:​dumitru_alin**. +
-</​note>​ +
- +
-<​html><​a class="​media mediafile mf_pdf"​ href="?​do=export_pdf">​Export to PDF</​a></​html>​+
  
 ===== Jurnal ===== ===== Jurnal =====
 +  * 11.05.2022 Finalizare pagina Wiki
 +  * 10.05.2022 Finalizare ansamblu hardware. Editare pagina wiki: Rezultate obtinute, Download
   * 7.05.2022 Editare pagina wiki: Introducere,​ Software Design, Bibliografie   * 7.05.2022 Editare pagina wiki: Introducere,​ Software Design, Bibliografie
   * 6.05.2022 Finalizare implementare cod, Update minor wiki + adaugare schema electrica EAGLE   * 6.05.2022 Finalizare implementare cod, Update minor wiki + adaugare schema electrica EAGLE
pm/prj2022/imacovei/tiberiu.iordache00.1652162739.txt.gz · Last modified: 2022/05/10 09:05 by tiberiu.iordache00
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0