Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

pm:prj2022:imacovei:iarina.dalimon [2022/04/21 17:38]
iarina.dalimon
pm:prj2022:imacovei:iarina.dalimon [2022/05/27 20:55] (current)
iarina.dalimon [Download]
Line 2: Line 2:
 ===== Introducere ===== ===== Introducere =====
  
-<note tip>+In cadrul acestui proiect am implementat unul din cele mai cunoscute jocuri: Spanzuratoarea. Scopul acestuia este de a crea un mediu in care oamenii sa se distreze si care poate fi reutilizat. Am pornit de la jocul clasic pe care toti il stim si am simplificat modalitatea de reprezentarea a introducerii unei litere gresite. Astfel, cand este introdusa o litera care nu se afla in cuvant, se va aprinde un led rosu. In momentul in care s-au aprins cele 3 leduri de pe breadboard, jucatorul a pierdut si jocul s-a terminat.
  
-Prezentarea pe scurt a proiectului vostru: 
-  * ce face 
-  * care este scopul lui 
-  * care a fost ideea de la care aţi pornit 
-  * de ce credeţi că este util pentru alţii şi pentru voi 
-</​note>​ 
 ===== Descriere generală ===== ===== Descriere generală =====
  
-<note tip> +Pentru a introduce un cuvantun jucator trebuie sa apese pe butonul ​de pe breadboard. Dupa introducerea cuvantului, se va afisa pe LCD numarul de litere reprezentat prin liniute. Celalalt jucator va introduce pe rand cate litera. Daca este corecta, litera se va afisa in locul corespunzator pe LCD. In caz contrat, se va aprinde un led. In momentul in care toate literele au fost ghicite sau toate cele 3 leduri s-au aprins, jocul s-a terminat. Atat cuvantul, cat si literele vor fi intoduse prin modul senzor de atingere capacitiv TTP229.
-O schemă bloc cu toate modulele proiectului vostruatât software cât şi hardware însoţită ​de o descriere a acestora precum şi a modului în care interacţionează.+
  
-Exemplu de schemă bloc: http://​www.robs-projects.com/​mp3proj/​newplayer.html 
-</​note>​ 
  
 +**Schema bloc**
 +
 +{{ :​pm:​prj2022:​imacovei:​pm.png?​300 |}}
 +
 +
 +**Schema electrica**
 +
 +{{ :​pm:​prj2022:​imacovei:​schematic.png?​300 |}}
 ===== Hardware Design ===== ===== Hardware Design =====
  
-<note tip> +Componente
-Aici puneţi tot ce ţine de hardware design+  * fire mama-tata/ tata-tata 
-  * listă ​de piese +  * modul senzor ​de atingere capacitiv TTP229 
-  * scheme electrice ​(se pot lua şi de pe Internet şi din datasheet-uri,​ e.g. http://​www.captain.at/​electronic-atmega16-mmc-schematic.png+  * breadboard HQ (830 puncte
-  * diagrame ​de semnal ​ +  * placa de dezvoltare compatibila cu arduino uno r3 (ATmega328p) + cablu 
-  * rezultatele simulării +  * buton 6x6x6 
-</​note>​+  * 3 leduri rosii 
 +  * shield pentru Arduino cu LCD 1602 
 +  * rezistor 0.25W 220Ω
  
 ===== Software Design ===== ===== Software Design =====
  
 +Mediu de dezvoltare:
 +  * Arduino IDE
  
-<note tip> +Librarii si surse 3rd party: 
-Descrierea codului aplicaţiei ​(firmware): +  * LiquidCrystal_I2C.h 
-  * mediu de dezvoltare ​(if any) (e.g. AVR StudioCodeVisionAVR+ 
-  * librării şi surse 3rd-party ​(e.g. Procyon AVRlib+Surse si functii implementate:​ 
-  * algoritmi şi structuri ​pe care plănuiţi să le implementaţi + 
-  * (etapa 3surse şi funcţii implementate +  * setup() → porneste ecranul LCD si seteaza pinii pentru senzorul de atingere si leduri 
-</​note>​+  * loop() → trece prin etapele jocului 
 +  * getkey() → returneaza valoarea obtinuta ​de senzorul de atingere 
 +  * fctStartGame() → afisare pe ecranul LCD a mesajului initial 
 +  * fctStartGameHelper() → seteaza diverse valori 
 +  * getWord () → salveaza cuvantul introdus de un jucatorcare urmeaza sa fie ghicit de al 2lea 
 +  * getLetterFromIn(→ cifrele introduse prin intermediul senzorului de atingere sunt transformate in litere 
 +  * guessWord() → literele care sunt introduse de al 2lea jucator 
 +  * getLetter () → cifrele introduse cu ajutorul senzorului de atingere 
 +  * isLetterCorrect (char letter) → verifica daca litera introdusa face parte din cuvant 
 +  * update (int code) → afiseaza ​pe ecranul LCD-ului literele ghicite 
 +  * resetValues() → reseteaza valorile variabilelor folosite 
 +  * restartGame() → reinitializeaza jocul 
 +  * mesajFinale() → afisarea mesajului final   
  
 ===== Rezultate Obţinute ===== ===== Rezultate Obţinute =====
  
-<note tip> +Link demo: https://​youtu.be/vSUZQqvBr90
-Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru. +
-</note>+
  
 ===== Concluzii ===== ===== Concluzii =====
 +Acest proiect m-a ajutat sa fixez anumite notiuni de PM. A fost o experienta foarte utila si distractiva sa conectez componentele fizic
 ===== Download ===== ===== Download =====
  
-<note warning>​ +Arhiva{{:pm:prj2022:imacovei:hangman.zip|}}
-O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectuluisurse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-). +
- +
-Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea **Add Images or other files**. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul **:​pm:​prj20??:​c?​** sau **:​pm:​prj20??:​c?:​nume_student** (dacă este cazul). **Exemplu:​** Dumitru Alin, 331CC -> **:pm:prj2009:cc:dumitru_alin**. +
-</​note>​ +
 ===== Jurnal ===== ===== Jurnal =====
- +  * 20 aprilie → alegere tema proiect 
-<note tip> +  * 21 aprilie → creare paginia wiki 
-Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului. +  * 4 mai → comanda componente 
-</​note>​ +  * 19 mai →  scris codul pentru conectarea ledurilor si a lcd-ului la placuta 
 +  * 20 mai → scris codul pentru logica jocului 
 +  * 21 mai → conectare componente fizic si modificari cod 
 +  * 22 mai → scris codul pentru conectarea senzorului de atingere 
 +  * 27 mai → documentatia wiki
 ===== Bibliografie/​Resurse ===== ===== Bibliografie/​Resurse =====
  
-<​note>​ +  * https://​www.youtube.com/​watch?​v=NXZR0p-kX1A&​ab_channel=RDIoTDEMO 
-Listă cu documente, ​datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe **Resurse Software** şi **Resurse Hardware**. +  * TTP229-datasheet 
-</note>+  * Shield pentru Arduino cu LCD si Tastatura (LCD 1602 cu Keypad)-datasheet 
 +  ​https://​docs.arduino.cc/learn/​electronics/​lcd-displays-datasheet
  
-<​html><​a class="​media mediafile mf_pdf"​ href="?​do=export_pdf">​Export to PDF</​a></​html>​ 
  
 +<​html><​a class="​media mediafile mf_pdf"​ href="?​do=export_pdf">​Export to PDF</​a></​html>​
pm/prj2022/imacovei/iarina.dalimon.1650551898.txt.gz · Last modified: 2022/04/21 17:38 by iarina.dalimon
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0